Konamixx_InnleggNO Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Ja da tenkte jeg at jeg må prøve å få fikset NATen min fra moderate til open da det er kommet en ny router i hus. Har prøvd å åpnet port 88 og 3074 uten at det hjalp nevneverdig. La også inn unntak i brannmuren for denne tilkoblingen, men enda ser det ikke ut som xboxen har open NAT. Er det noen som har gjort dette og kan slenge noen tips min vei? Edit: Det står i topicen Men for ordens skyld kan jeg jo nevne det her og Zyxel P2602 HWT Endret 13. november 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 På generell basis kan jeg si at det vil hjelpe om du informerer om hvilken router du er i besittelse av; produsent og modell. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Neimen, en annen som har samme ruter som meg og som har samme problem? Flott. Da kan jeg snylte på svarene du får. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vil bare si at jeg også har lidd med samme problem med en Zyxel router, og at problemet merkelig nok løse seg selv etter en periode. Derfor er mitt dårlige tips å ta tiden til hjelp. (Hadde satt penga mine på å finne en bedre løsning.) Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hehe, jeg er tydeligvis ikke altfor flink til å lese hele emnetittelen. Har samme router selv, her er oppsettet som fungerer for min del. "Ny" firmware til routeren finner du her (V3.70(ASC.4)). Husk å ta backup av konfigurasjonen din før du ev. oppdaterer firmware. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Glemte å skrive at jeg fant ut av det før jeg dro på kino. Etter litt knoting kom jeg frem til samme setup som frikky og nå har jeg endelig open NAT ifølge MW2. Forøvrig kan jeg meddele at 2012 var en drittfilm. Anyways. Emnet kan stenges for min del. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hold tråden åpen. I might need it når jeg begynner å trikse i morgen. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg får det ikke til! Har åpnet port 53, 80, 88 og 3074, og lagt til "rules" for wan to wan og wan to lan på alle portene - fortsatt moderate.. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Jeg lagde ikke regler for WAN to WAN, men jeg lagde regler for WAN to LAN og LAN to WAN. Er du sikker på at portene du har åpnet er knytt opp mot IP adressen til xboxen? Jeg sjekket forøvrig først om dette funket ved å åpne disse portene for PCen sin IP adresse for deretter å bruke portforwarding.com sitt program for å sjekke at de faktisk var åpne. Etterpå skiftet jeg bare tilbake til xboxen og ting var bare fryd og gammen. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg lagde ikke regler for WAN to WAN, men jeg lagde regler for WAN to LAN og LAN to WAN. Er du sikker på at portene du har åpnet er knytt opp mot IP adressen til xboxen? Jeg sjekket forøvrig først om dette funket ved å åpne disse portene for PCen sin IP adresse for deretter å bruke portforwarding.com sitt program for å sjekke at de faktisk var åpne. Etterpå skiftet jeg bare tilbake til xboxen og ting var bare fryd og gammen. ja, har satt fast ip til boxen, og knytt portene til samme ipen. har ikke fra lan til wan, får prøve det og da. foressten, må jeg slå av og på ruteren for hver gang? Endret 14. november 2009 av veggiz Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Jeg måtte ikke slå den av og på. Men Xboxen hadde jeg av hver gang jeg lekte meg med routerinnstillingene. Jeg hadde heller ikke fast IP på xboxen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvordan i alle dager har du klart det Konamixx? Jeg klarer for guds skyld ikke å få xboxen til å åpne seg. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Ikke jeg heller.. Det som er litt rart, er at jeg tok testen før jeg begynte å kødde med porter, og da fikk jeg ingen beskjed om NAT. Men siden eg kompis ikke klarte å koble seg til partyet mitt, måtte jeg jo prøve.. Har forresten prøvd uten fast ip, og med LAN to WAN og WAN to LAN. Hjelper ikke... Endret 14. november 2009 av veggiz Lenke til kommentar
EccoMacG Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Fikk ny linje fra Telenor for 1 uke siden. Og har åpnet porter, samt satt opp regler i firewall. Men, fortsatt "Moderate"... Helt til i natt. Satt å knota og surra inne på routeren da jeg var litt irritert fordi ting ikke funka. Det som måtte til var "Enable SIG ALG" som du finner under "ALG" ved siden av "port forwarding". Vet ikke hva ALG er, men så lenge det funker for meg så kan det være det samme. Nå har jeg hvertfall en Xbox som er Open. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hmm. Nå begynner jeg å gruble selv. Når jeg slo på xboxen idag testet jeg connection igjen, men nå er den pokker meg moderate igjen. Får styre litt mer i routeren nå. Edit: Okei. tok å sjekket via portforward hvilke porter som var åpnet, og det viser seg at port 80 TCP ikke er åpen selv om reglene ligger der i routeren. Denne var åpen igår så nå lurer jeg virkelig på hva som er galt her. Edit2: Nå begynner ting virkelig å rable her. Om jeg åpner port 80 TCP for IPadressen til stasjonær PCen som er koblet med kabel til routeren så kommer porten opp som åpen. Om jeg setter den opp mot IPen til laptopen finner jeg den ikke som åpen? Hvordan er dette mulig? Endret 14. november 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hmm. Nå begynner jeg å gruble selv. Når jeg slo på xboxen idag testet jeg connection igjen, men nå er den pokker meg moderate igjen. Får styre litt mer i routeren nå. Edit: Okei. tok å sjekket via portforward hvilke porter som var åpnet, og det viser seg at port 80 TCP ikke er åpen selv om reglene ligger der i routeren. Denne var åpen igår så nå lurer jeg virkelig på hva som er galt her. Edit2: Nå begynner ting virkelig å rable her. Om jeg åpner port 80 TCP for IPadressen til stasjonær PCen som er koblet med kabel til routeren så kommer porten opp som åpen. Om jeg setter den opp mot IPen til laptopen finner jeg den ikke som åpen? Hvordan er dette mulig? Reglene er nok satt opp på forskjellige interne ip-adresser, så hvis reglen feks står på 10.0.0.1 som du kanskje har på den stasjonære så funker det der men ikke på 10.0.0.2 som den bærbare kanskje har. Synes i det hele tatt at det er rart at port 80 er stengt, trodde den alltid var åpen. Er det ikke den vanlig nettsurfing bruker? Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Jo slik jeg forstår det er det den til nettsurfing. Ja er klar over at de ligger på forskjellige IPer. Men når jeg sjekket dette byttet jeg IPer i routeren. Altså når jeg sjekket PC var IP satt til 10.0.0.1 som er stasjonæren. Når jeg testet Xbox 10.0.0.2 og laptop 10.0.0.4. Siden reglene var de samme skulle man jo tro at port 80 var åpen på laptopen siden den var åpen når jeg brukte stasjonæren. Jeg skjønner ingenting lenger. Lenke til kommentar
rekyl_InnleggNO Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jo slik jeg forstår det er det den til nettsurfing. Ja er klar over at de ligger på forskjellige IPer. Men når jeg sjekket dette byttet jeg IPer i routeren. Altså når jeg sjekket PC var IP satt til 10.0.0.1 som er stasjonæren. Når jeg testet Xbox 10.0.0.2 og laptop 10.0.0.4. Siden reglene var de samme skulle man jo tro at port 80 var åpen på laptopen siden den var åpen når jeg brukte stasjonæren. Jeg skjønner ingenting lenger. Du har muligens en lokal brannmur på laptopen? Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Okei, rett før eg griner piss I går var NAT`en min open, hadde jo glemt å sette fast IP adresse på boksen...I dag er den strict atter en gang? *Rote rundt i router settings* Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Been there done that Mala. Fikk meg aldri tilbake til Open igjen. Sitter fast på Moderate nå og det irriterer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå