Erlend Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! (Litt feilpostet, men jeg fant ingen bedre kategori å poste dette i ) Mediehuset Digital lanserer snart et nytt prissøk. Det er ikke fastsatt noen dato enda, men dere får muligheten til å prøve det allerede nå. Vi har lagt vekt på å gjøre det så enkelt og raskt som mulig. Tilbakemeldinger ønskes, slik at vi kan gjøre det enda bedre. Vi vil vite hva dere synes om bla. hastighet, resultat, layout, brukervennlighet. Prøveversjonen finner dere her: http://priser.digit.no Designet ikke er ferdig enda. Logoen er bare en midlertidig arbeidslogo. Hva synes dere? Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Min.pris og Maks.pris er tatt vekk. Bør det plasseres i menyen til høyre? Søk på f.eks. "Nintendo Wii" gir jo veldig mange treff, men det er jo stort sett konsollen man er på jakt etter. Her kunne Min.pris vært nyttig. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Et søk som inneholder ' gir feilmelding. Eksempel: "uncharted: drake's fortune" gir: "ERROR: syntax error at or near "s" LINE 1: ...ip, user_agent, referer) VALUES ('uncharted drake's fortune'... ^" Ellers et godt initiativ, blir spennende å se om denne tjenesten klarer å konkurrere med prisguide.no Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Får dere ikke skaffet domenet priser.no? Birger Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Som regel skal de som sitter på domenene ha så fryktelig mye penger for dem at det blir uaktuelt for oss. Får vi prisen ned i et fornuftig nivå vil vi alltids vurdere det, men foreløpig er planen at vi gjennomgående skal bruke priser.teknofil.no som Prissøk-domene. Tar forøvrig gjerne i mot forslag til domener som er ledig :-) Sjekk om domenet er ledig her: www.norid.no/whois Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Et søk som inneholder ' gir feilmelding. Det var ikke bra. Takk for tipset! Rettet opp dette nå. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hva med, http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/?query=elektropriser.no&charset=UTF-8&sok=s%C3%B8k? Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Da er det ikke veldig mye lengre å skrive priser.teknofil.no etter min mening. Har brukt mange timer på å tenke ut domenenavn, men det er vanskelig å finne noe superbra. Det skal være kort, det skal være lett å stave/skrive og det skal si noe om hva tjenesten handler om. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Har de siste par dagene lagt på enda mer stiling på vårt prissøk, sjekk det gjerne ut og kom med kommentarer http://priser.teknofil.no/ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Sorter lenken over alfabetisk. Flytt "priser.teknofil.no" øverst under lenkene. Kanskje flytte banner mellom heading og søkefelt. <center> er ihvertfall FY FY! Rydde i koden. Syntes den så ut som en ras, uten logikk. Birger Endret 24. november 2009 av MindTooth Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Å flytte priser.teknofil.no, dvs. logoen over annonsene tviler jeg på blir noe pent, hvis det er det du mente da. Jeg kan selvsagt ta en rask titt å se. Center skal bort, midlertidig dette Rydding i koden blir vel gjort til slutt, så lenge den validerer(har litt å gå på her også) går det vel ikke utover SEO, eller? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Trenger å flytte søkeboksen med. Kan ikke få meg til tro den koden validerer. Sen var utrolig rotete. Var så mye JavaScript at jeg ikke kunne gjøre noe som helst med Firebug. http://validator.w3.org/check?uri=http://priser.teknofil.no/ Sjekk koden min her: http://360-fan.net/ Veldig basic, men deler opp tingene noen lunde bra føler jeg Birger Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Koden validerer ikke enda nei, men det tenker vi selfølgelig å gå over! Men at koden validerer har vel ikke noe å gjøre med hvor ryddig den er? En stor blokk med kode kan jo også validere, så lenge den er skrevet rett. Nå er det selvsagt også viktig å ha en ryddig kode, spesielt for feilsøking. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nei, nei. Men ryddighet er første pri når man skriver kode synes jeg. Er kjempeflott det arbeidet dere gjør Men kodebasen var kanskje ikke så semantic som den skulle vært? Birger Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men kodebasen var kanskje ikke så semantic som den skulle vært? Tenker du på om den validerer eller ikke? Den validerer vel ikke vil jeg gjette på, og vi har flere feil som må rettes. Det som er ekstra kjipt er at annonsekodene (for de to bannerne på toppen) ikke validerer overhode. Her er det en herlig blanding av Javascript og ikke-validerende HTML. Hvis vi legger de inn i en iframe vil vi få annonsekodene ut av vår kode, men iframe er jo ikke akkurat noen lekker løsning det heller.. Apropos: Veldig moro å se hvordan Google verdsetter at prissøket er raskt. Før indekserte Google 1000-2000 sider i døgnet og nå indekserer roboten rundt 15 000 sider per døgn :-) Lenke til kommentar
Terje Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Da er forsiden, om prissøk, søkelogg og produsenter validert. Selve søket, webshops og 10 på topp validerer ikke enda på grunn av måten linkene våre er skrevet på. Dette skal vi se nærmere på Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 En typo i koden deres. Fikser dere den, tror jeg dere kan validere 100%. Var ikke ment som noe negativt mine tidligere kommentarer. Er bare at jeg selv at drever litt med web design i det siste, og det er ingenting så godt som at noe er gjort ordentlig og validerer. Så fortsett med den gode jobben! Birger Lenke til kommentar
Terje Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 No problem. Du refererer sikkert til input text feltet som bugget litt, gjorde en ny endring i går kveld som fucka ting opp litt, har fikset det nå. Bare hyggelig at vi får slike oppfordringer, validering er uansett ikke svada; Det bedrer sjansene for at innholdet ser likt ut i flere browsere, samt at diverse søkemotorer verdsetter det og gir større vekting i sine søkeresultat. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tenkt eksempel: Jeg er på utkikk etter en TV. Vet ikke merke eller modell, bortsett fra at jeg vil at TVen skal være minimum 37" og koste mellom 20000kr og 25000kr. Hvor kan jeg velge dette og se på produkter som faller innenfor disse kriteriene via deres pris-tjeneste? For meg virker det meget ulogisk og kun ha mulighet til å skrive navnet på produktet man vil ha pris på. Som regel vet man ikke eksakt hva man er ute etter, bortsett fra kategorien det befinner seg i og noen kriterier innenfor kategorien igjen. Kanskje dere skulle gitt muligheten til å finne produkter ved å klikke seg gjennom en liste over kategorier? Man kan heller ikke sortere søket etter noe annet enn standard som er pris i stigende rekkefølge. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Dette behovet dekker prissøk dårlig i dag, men jeg har noen tanker om hvordan vi kan få det til uten at vi manuelt må opprette tusenvis av produkter og plassere dem i kategorier. Det er også viktig å nevne at det behovet du skisserer finnes det allerede flere gode nettsteder som tilbyr, f.eks. DinPris.no, Prisguide.no og Kelkoo.no. Det er viktig at vi dekker lesernes behov, men vi hjelper ikke leserne noe om vi bare tilbyr det som allerede finnes på markedet. For eksempel vurderer vi å fokusere mer på prissøk på mobil og fraktinformasjon enn vi (og konkurrentene?) gjør i dag. Dessuten har vi et stort forbedringspotensial i å integrere tjenesten bedre på nettsidene våre, slik som integreringen av prissøk på produktsidene til Gamer.no tidligere i uken. Etter at vi lanserte det nye prissøket i forrige uke har bruken av tjenesten eksplodert og vi ser at det er et stort behov for denne tjenesten. Tusenvis av søk hver eneste dag gir oss verdifull informasjon om hva som er populært, og det gjør at vi på sikt også kan tilby andre sorteringsmuligheter enn bare pris. Jeg synes det er moro å se at dere bryr dere om hva vi lager og hvordan vi skal lage det. Kom gjerne med flere idéer. Vi har våre tanker om hvor vi vil, men hva vi ender opp med å lage påvirkes i stor grad av tilbakemeldingene vi får underveis. Terje, Wer og jeg hadde senest i går en lang diskusjon hvorvidt vi skal fokusere på produkter og kategorier slik du ønsker, eller ha fokus på annen funksjonalitet (fraktpriser, mobilversjon, topp-10-lister, etc). Jeg har mine meninger, men har absolutt ikke siste ord :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå