Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tenker "alle" som har en ledig PC at en skal sette opp en server, når en sikkert ikke har linje til det :shrug:

 

en server kan du bruke til fildelingsserver og printerserver, som ikke har noe med linja og gjøre.

 

og 256kbit (muligens 128kbit) upload holder til en fin side.

Lenke til kommentar

Hvis du har WinXP pro, så ligger IIS med i pakken. Dette er en helt kurrant webserver.

 

Ang linjer som alle maser om, hvor mye har det å si om en personlig hjemmeside ligger på en 128 kbit eller 256 kbit linje ?

 

Den vil etter all sannsynligvis ikke ha mer enn en samtidig bruker noen gang, og hvis man er litt påpasselig med å bruke webpaletter til fargene, og komprimerer bildene på en ordentlig måte, så er ikke linjekapasiteten noe problem.

 

Det er ikke så lenge siden folk satt med 33.6 modem, og mange sitter fremdeles med ISDN, disse vil ikke oppleve websidene noe tregere enn alle andre sider de besøker.

Lenke til kommentar
Hvilket "språk" har du skrevet sia de med?

f.eks html, asp, php, perl, ms access, mysql osv

Tipper HTML jeg...

Det gjorde egentlig jeg og, tippa html, men kan aldri være helt sikker :wink:

 

On topic,

hvis denne hjemmesiden skal stå på en egen server altså en dedikert server så er vel linux og apache det beste jeg har erfart ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Hvilket "språk" har du skrevet sia de med?

f.eks html, asp, php, perl, ms access, mysql osv

Tipper HTML jeg...

Det gjorde egentlig jeg og, tippa html, men kan aldri være helt sikker :wink:

Jaja, det kunne ha hendt at han hadde tenkt å programmere alle sidene sine i MS Access...!! :p

Lenke til kommentar

Jaja, det kunne ha hendt at han hadde tenkt å programmere alle sidene sine i MS Access...!! :p

 

Har da sett folk legge ut wordfiler som "web"-sider og skjønner ikke at dette ikke er noen spesielt genial ide.

Ie åpner dem jo perfekt hvis du har word på maskinen :)

Lenke til kommentar
hvorfor gidde, når home.no/start.no gir deg 20mb på en svinaktig rask linje? gratis? uten at man må stresse med noe oppsett i det hele tatt?

Ja hvorfor gidde det. Dersom du trenger mysql eller lignende database kan du jo bare hoste det selv på maskinen din. Passe på å forwarde riktige porter dersom du har router osv så funker det glimrende.

Lenke til kommentar
hvorfor gidde, når home.no/start.no gir deg 20mb på en svinaktig rask linje? gratis? uten at man må stresse med noe oppsett i det hele tatt?

Ja hvorfor gidde det. Dersom du trenger mysql eller lignende database kan du jo bare hoste det selv på maskinen din. Passe på å forwarde riktige porter dersom du har router osv så funker det glimrende.

åneida, hoster du selv slipper du jo å vente ørten år på å få lagt opp en liten html fil midt på natta hvor alle andre også legger opp sine filer... pluss at man slipper å dele resurser sammen med en hel andre sider. Neidu, hosting selv er og blir den beste løsningen for de som kan data.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...