Gå til innhold

Aopen CRW5224


Anbefalte innlegg

For en møkkabrenner! Unnskyld "usakligheten" men nå er jeg lei. Jeg kjøpte i utgangspunktet en 40x Aopen brenner, men etter 1 måned, orket ikke den å lese noen cd'er lengre. Jeg byttet, og (etter laaang tid) fikk jeg en 52x aopen tilbake. Har kanskje brent 100-150 Mmore cd'er med den, og nå nekter den plent å fullføre fulle cd'er. Får write error på 99-100% hver eneste gang. Har prøvd "alle" brennehastigheter, og platene (mmore) har gått bra før, så det kan heller ikke være de. Har oppdatert til siste firmware og bruker nero ver6. lei! :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig det er der feilen ligger. bruk nero 5 så lenge du. oppdateringen til Nero V6.0 kommer om 5 dager, det skal ikke være noe spess prob med de brennerene egentlig. har ikke prøvd dem selv enda. eller kanskje du gjør noe feil, men det skal veldig mye til å for å gjøre noe feil når man brenner. driver du med noe spess på pc`en din samtidig som du brenner. hvis du gjør det så kan det også hende at det er der problemet ligger. har hørt mye om at man ikke bør holde på med så mye rart på pc`en mens man brenner cd`er da kan det gå galt. hadde du dette problemet før du installerte firmvaren også?

Lenke til kommentar

Noen tanker:

 

-MMORE er ikke akkurat de beste platene som fins, F.eks plextor media produsert av Taiyo Yuden og Verbatim er mye bedre plater.

 

-Nero 6 er kun til salgs i USA, i Europa lanseres det ikke før den 25. Juli. Hold deg til Nero 5.5 så lenge.

 

-Har selv denne brenneren uten noen som helst problemer, utenom når jeg bruker enkelte typer drittplater som f.eks Smartbuy/MMORE.

 

Jeg har firmware ver 1.07 på min, hvilken versjon har du?

Lenke til kommentar

Oppgraderte nettopp til versjon 6 nero. Har brukt 5.5 men det "sluttet å virke", så jeg oppgraderte i håp om forbedring men nei da. Kanskje cd'ene har skylda, men det er jo rart, når jeg tidligere har brent minst 100 plater av samme typen uten problemer... Firmware 1.07 her også.

 

Gjør ikke noe annet ressurskrevende mens jeg brenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...