Gå til innhold

Koder

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ga min gamle nokia 5110 til min datter...og nå har hun på en eller annen måte klart å stenge telefonen, altså når hun slår den på så får hun beskjed om å taste inn pin koden, når det er gjort får hun opp pin-kode ok. så kommer det opp sikkerhetskode: ...er det noen måter å få tak i den koden som skal være der...eller på en eller annen måte få det vekk??

håper noen kan hjelpe oss

Hilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Den sikkerhetskoden er PUK-koden som fulgte med telefonen. Har du enda papirene til den, så skal denne koden stå på et av de arkene som følger med.

Det er SIM-kortet, altså kortet hvor ditt abonnement er lagret, som er sperret. Hvis du ikke har PUK-koden må du ta kontakt med abonnemnet-leverandøren for å få ny kode for åpning av SIM-kortet/abonnementet.

Bjørn-Ove Kiil

Lenke til kommentar

Når det står at man skal taste inn sikkerhetskode er det ikke PUK-koden. Det er da sikkerhetskoden. Hvis du har mulighet for å få telefonen til EMTS i Oslo kan de sikkert fikse det der.

EMTS finner du i Dronning Mauds gt og ved Oslo City (ved Spaceworld i Storgt).

Lenke til kommentar

Hei Hilde!

Har du prøvd nokia store i trondhjem??

Det datteren din har gjort er å komme seg inn på "sikkerhetsmenyen" å fått lagt inn en sikkerhetskode, den er der sånn at du f.eks kan sperre telefoen din fra alle andre SIM- kort en ditt eget, i tilfelle den blir stjålet..

emn som sagt prøv nokia store i trondhjem...

m.v.h

Andreas Døhl

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hva er vitsen FutureX, du skriver mange innlegg men jeg fatter ikke hvorfor du gidder. Du drar jo opp ett-og-ett-halvt-år-gamle saker bare for å fortelle va du syns bør være moralen (?!) i sakene...

bare en ting å si - idioti..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...