OHJohansen Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Ved hjelp av et prissøk kan du spare mye penger på kjøp av kamera via internett. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Virker ikke som prissøket (basert på Kelkoo) er helt oppdatert. F.eks. har Fotomagasinet, Fotovideo, Pixmania og Dustin Home rimeligere priser enn det som er listet som rimeligst f.eks. på Canon Ixus 120IS. Problemet med Kelkoo prissøket er at de ikke tar med butikker som ikke betaler Kelkoo. Hadde vært bedre med et uavhengig prissøk. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Virker ikke som prissøket (basert på Kelkoo) er helt oppdatert. F.eks. har Fotomagasinet, Fotovideo, Pixmania og Dustin Home rimeligere priser enn det som er listet som rimeligst f.eks. på Canon Ixus 120IS. Takk for bra innspill! Vi ønsker å ha med flest mulig butikker i prissøket og vi jobber selvfølgelig for å vise beste pris. For å få til dette er det mange detaljer som må på plass, og ofte er det småting som gjør at noen butikker faller ut av oversikten. Dette tilfellet er et godt eksempel prissøk hvor en liten detalj gir mangelfull resultatliste. Produktet heter nemlig "Canon Ixus 120 IS", og ikke "120IS" i ett ord som vi dessverre har brukt i denne artikkelen. Dermed finner ikke prissøket alle varene, deriblant Fotovideo. Nettopp slike små forskjelliger jobber vi med å få prissøket til å fange opp av seg selv, men det er mange ulike tilfeller som det tar tid å løse. Jeg har rettet opp søket i artikkelen nå, og skal straks se på om jeg kan få søkemotoren til å fange opp slike "skrivefeil". For å ta et par ord om manglende nettbutikker kan jeg nevne at FotoVideo er med i oversikten. Fotomagasinet.no har samme eiere som Fotovideo, men er ikke oppført som egen nettbutikk i øyeblikket. DustinHome har vi kontaktet i forrige uke, og jeg regner med at de er interessert i å være med. Pixmania har vi ikke vært i kontakt med foreløpig. Andre erfaringer med prissøk? I løpet av uken håper vi å kunne publisere demo på nytt, superkjapt søk som også er skreddersydd for mobil. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Dette kan dere ikke mene seriøst!? Ta f.eks. Nikon 3000: Den billigste prisen deres er for bare huset og den dyreste er bl.a. med to gode objektiver i tillegg til huset! Snakkes Prissøket! Foreløpig ikke god nok. Hav med å kunne dele inn i kategorier, slik at søket ikke først fylles opp med tilbehør? Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 hei teknofill datakjeden.no er ikke den billigste på LUMIX FZ38 pris hos dem 3712kr ikke 3215kr bare tull D700 til 34.995,- er inkludert 24-70mm 2.8 til en 13-14 000 ... Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Et lite spørmål; Hvor får jeg kjøpt Cannon EOS 450D eller 500D til 3890,-? Fant ikke disse prisene når jeg klikket meg inn på oversikten. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Dette kan dere ikke mene seriøst!? Ta f.eks. Nikon 3000: Den billigste prisen deres er for bare huset og den dyreste er bl.a. med to gode objektiver i tillegg til huset! Vi har forsøkt å gjøre oppmerksom på dette så godt vi kan i teksten under tabellen. Det står blant annet Som du sikkert ser av tabellen ovenfor er det enorme forskjeller i pris. Vi har tatt med alle søkeresultater med vilje for å vise at du ofte får forskjellige utstyrspakker til speilreflekskameraer. Et eksempel er Canon EOS 450D som har et prissprang fra 3 890 kroner til 11 877 kroner. Den første prisen er altså for kun selve kamerahuset, mens den dyreste er en pakke med objektiv. For speilrefleksene som leveres med kit er nytten av "Du sparer"-kolonnen liten, men vi mener likevel det er nyttig å sammenligne pris på disse varene. Sammenligningen viser at det ofte kan være gode kjøp å gjøre ved å velge et kit fremfor kun kamerahuset. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 datakjeden.no er ikke den billigste på LUMIX FZ38 pris hos dem 3712kr ikke 3215kr Datakjeden har trolig endret prisen på varen siden vi hentet inn prisene på fredag. Dermed viser prissøket feilaktig lav pris på Datakjeden, mens Komplett er rimeligst med 3295,- som reell pris. Ettersom butikkene kan endre prisene daglig (eller hver time) vil det alltid være tilfeller hvor det kan være avvik, men det viser jo at det er enda vanskeligere å få oversikt uten å gjøre et prissøk før man handler :-) Et lite spørmål; Hvor får jeg kjøpt Cannon EOS 450D eller 500D til 3890,-? Her vil jeg anta at det har kommet med noe tilbehør til disse speilrefleksene da vi hentet inn prisene før helgen. Har rettet opp prisen på disse to produktene nå. Sjekk Prissøk Canon EOS 450D og Prissøk Canon EOS 500D. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Det er jo på langt nær alle produktene som er sammenlignbare. Eksempelvis inneholder de dyreste 450D pakkene et 17-85 objektiv til nær 5000 kroner, mens de billigste kommer uten linse... Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Bra journalisme dette.Har dere gått inn på akam og kopiert og limt inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg