Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva er DSLAM

Anbefalte innlegg

Uansett, det er for frustrerende å delta i et forum der nivået bevisst skal holdes nede, så jeg trekker meg.

Ja, hvis det eneste du har tenkt å bidra med likevel er; "Søk på Google.com", så gjerne for meg... Tror alle her vet utmerket hva google.com er uansett, men Thanks for sharing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med bare å svare på spørsmålet, men etterlate en liten RTFM på slutten? Som et lite hint liksom? Dette har jo vært praksis omtrent siden begynnelsen av Internet... For de som ikke vet hva RTFM betyr, så kan de jo ta en liten søk på google :lol:

Bare kødda, RTFM=Read the f'ing manual. F'ing er selvfølgelig en erstatning for et mye styggere ord....

Lenke til kommentar
Tror alle her vet utmerket hva google.com er uansett, men Thanks for sharing.

Vel, hvis de vet det så er det underlig at de ikke prøver der først.

Mange gidder ikke og løfte en finger for og finne svaret selv, det er lettere og spørre og håpe at en vennlig sjel på forumet tar jobben med og grave for dem.

Det er hvertfall endel av disse på usenet så jeg regner med de finns her også.

Lenke til kommentar
Ja, hvis det eneste du har tenkt å bidra med likevel er; "Søk på Google.com", så gjerne for meg...

Iom. at jeg nettopp har sagt at 9 av 10 tråder ikke faller under den kategorien er vel det en litt merkelig konklusjon å trekke. Jeg tror ikke du finner mange meldinger der jeg har sagt søk på Google, siden jeg ikke pleier å svare på spørsmål fra folk som ikke gidder å løfte en finger for å finne ut noe selv.

Lenke til kommentar
Tror alle her vet utmerket hva google.com er uansett, men Thanks for sharing.

Vel, hvis de vet det så er det underlig at de ikke prøver der først.

Mange gidder ikke og løfte en finger for og finne svaret selv, det er lettere og spørre og håpe at en vennlig sjel på forumet tar jobben med og grave for dem.

Det er hvertfall endel av disse på usenet så jeg regner med de finns her også.

Hvis folk foretrekker å stille spørsmålet her på forumet er det noe de har fullstendig lov til det. Hvis du ikke gidder å grave fram svaret hvis du ikke vet det eller av en annen grunn ikke gidder å svare er det noe du er i din fulle rett til.

EoD

Lenke til kommentar

Ja ja ja, tror dere skjønner hva jeg mener om dette ihvertfall. Hva som er obvious for noen er komplisert eller uforståelig for andre. Noen dumper ukritisk spørsmål som et kjapt søk på google.com hadde gitt svar på langt raskere enn ved å bruke dette forumet, osv.

Mitt poeng er at det er ikke opptil enkelt brukere her å vurdere hvorvidt et spørsmål er vanskelig eller ikke. Det får være opptil moderatorene å vurdere, eller så får det komme klarere retningslinjer som sier noe annet.

Det som provoserer meg er at noen gidder å bruke tid på å svare dritt. Skal man absolutt ha med dette med google.com kan man i det minste svaret på spørsmålet i samme slengen.

Dette er interaksjon mellom mennesker på det mest basic nivå. Burde være ganske lett.

Lenke til kommentar

Hvis folk foretrekker å stille spørsmålet her på forumet er det noe de har fullstendig lov til det. Hvis du ikke gidder å grave fram svaret hvis du ikke vet det eller av en annen grunn ikke gidder å svare er det noe du er i din fulle rett til.

EoD

Selvfølgelig er det lov, men det er også lov og be de ta et søk på google i og med de vil i 95% av tilfellene finne langt bedre og mer utfyllende svar der enn på et forum hvor det tross alt er begrenset hvor detaljerte og informative svar man har tid og ork til og gi.

Selvfølgelig bør man kanskje gi de et svært kort og enkelt svar og be de søke på f.eks Google for skikkelig info og heller spørre på nytt hvis de ikke fant det de lette etter.

Lenke til kommentar
Jeg skrev ned spørsmålet ditt ordrett i www.google.com og fant det ut med en gang. Prøv selv, mer hjelp får du ikke.  :wink:

Dette er ikke annet enn unødvendig latterlig-gjøring av en bruker.

Det er ikke kun en hyggelig henvisning til google.com. Han har til og med søkt for å finne svaret, funnet det, og stolt (sarkastisk) belærer en bruker hvordan han skal forholde seg til nettet og tilgjengelig/utilgjengelig informasjon uten å gi det videre.

Det er bare unødvendig og tullete. Og uansett, tror dere virkelig google.com og hardware.no er eneste kilder til info på nettet?

Lenke til kommentar
så klart vet jeg at går an søke på goggle men jeg lurer på hva er prisene og på det hvem som gir  jeg hører at  man kan få en hasighet på 54mbs ?

Firmaene Nokia, Zyxel og Alcatel leverer vel det meste av slikt her til lands.

Du kan jo ringe de og høre om de vil gi deg noe info om priser o.l

Jeg har prøvd via mail men uten og få svar, ei heller over telefon har de vært spesielt lystne på og gi ut noen priser.

Lenke til kommentar

oblivian:

Du har ikke vurdert å bruke energien din på langt mer graverende gale svar her på forumet, enn denne google saken? Bruk heller skrivekløen din til å hjelpe sifa, så får du dosert, og belært alle oss andre som ikke kan noe som helst.

Dette er et mitt skjønn storm i et vannglass. sifa fikk en unskyldning fra meg via en PM, og kall meg ikke svak fordi jeg ikke gjorde offentlig her på forumet "ditt"

Legg denne ballen død en gang for alle, og hvis litt sunn fornuft. Du klarer uansett ikke å oppdra hele forumet etter din pipe.

Lenke til kommentar
slapp av jeg bryr meg ikke om google jeg vil vite priser og hvem lever og utstyr ha en god sommer

Vel, en Zyxel DSLAM koster ca 60 - 70000 med 50 porter, dette er kun selve DSLAM-en.

Jeg fikk prisen på en slik i dag i forbindelse med et prosjekt jeg leker meg litt med.

Edit:

Jeg har snakket med noen som jobbet med slikt og de antydet 45-50000,- så jeg vet ikke helt hva som er mest korrekt i forhold til en utbygging.

Lenke til kommentar

Predecessor:

Når du kjører en så arrogant og nedlatende tone mot folk som ønsker hjelp, så må du også regne med å få litt pepper.

Jeg synes forøvrig det er bra at du ba sifo om unskyldning. Jeg regner det som en egen-erkjennelse av at svaret ditt var dårlig. Hadde du skrevet det public i utgangspunktet hadde vi også sluppet denne unødvendige diskusjonen, siden vi alle er enige likevel.

Også kan du legge av deg de utilslørte hentydningene om at jeg driver og troller her. Det er vel ikke trolling å etterlyse litt normal folkeskikk.

Punktum.

Lenke til kommentar

Dusjen er tatt, no bad feelings til noen, og sola skinner :wink:

sifo: Husk at det påkommer 24% m.v.a. på alle priser du får når du henvender deg direkte til importørene. Selv har fått et par nedturer på enkelte webshoper som kjører med nettopriser. Du må opp i et av hjørnene, og hake av for valg av med eller uten m.v.a. Syntes man ting blir i billigste laget bør man sjekke omkring dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...