Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen

Anbefalte innlegg

Pittelitt Off Topic, har eneren til PC, men synes det ble helt forjævlig slitsomt å spille det etterhvert. Lite variasjon i utseendet på folka man møtte som ikke var en del av historien.

Slet også med at universet føltes som en slags "rip-off" av Star Wars universet. Men har lyst til å spille meg gjennom det så jeg kanskje får et annet syn på det.

Det jeg lurer på er om jeg kanskje heller burde kjøpe det til PS3? Eller er det best på PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Weapons and armor are chosen at the beginning of missions and can be swapped out for newly, or previously, acquired equipment at lockers found throughout the various environments in the game.

De tar faktisk bort inventoryet og stapper det inn i skap i verdenen. Er det mulig? Jeg kan ikke fordra å måtte dra til spesifikke steder i spill for å gjøre sånt.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager? Greit nok at inventory-skjermen var veldig lite morsom å bruke når man måtte gjøre en halv milliard kuler til omni-gel for å kunne plukke opp et våpen eller en ny drakt, men å ta den bort digger jeg ikke! Da bør utstyret være lett tilgjengelig når en først har muligheten til å endre. Hvis jeg må fly til en annen del av galaksen fordi jeg glemte å ta på incendiary XXXMVII kuler m/ innebygd Rick Roll før jeg tro til starten av et oppdrag kan jeg fort ta meg selv i å bli irritert.

Lenke til kommentar

Skjønner rett og slett ikke hvorfor de har bestemt seg for å gjøre dette. Det vil jo være den definitivt største spikeren i kista for en rollespillopplevelse for min del. Autogenererende helse, man treffer alt man treffer på, overkarikaturiserte (er det et ord?) karakterer, et ammosystem som går stikk imot det bakgrunnshistorien til det første spillet la til grunne for og med det som virker som et veldig stort fokus på action gjør at jeg rett og slett ikke lenger er sikker på om Mass Effect 2 vil leve opp til forventningene. Jeg vil ikke ha et TPS, men et goddamn rollespill.

Dette liker jeg, byttet sjeldent rustning annet enn når jeg var på skipet uansett. Tviler på at noen hadde behov for å bytte rustning på planetene, spillet var ikke vanskelig nok til å kreve det.

Men du liker vel å ha muligheten? Det er ikke mange her inne som spiller på gamle konsoller lenger, men du liker vel det å ha muligheten til å snakke om det? Og hva skjer den dagen du kommer over en rustning eller et våpen i en butikk som du vil ha, men ikke er sikker på om er bedre enn det du har i inventoryet ditt? Du får jo ikke sjekket.

Uansett synes jeg det at å fjerne inventory i det som skal være et rollespill er så langt som strikken kan bli tøyd.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg at de måtte gjøre noe drastisk med systemet (selv om det fungerte fjell når man ble vandt til det- det var tross alt kun å velge våpen med høyre og venstre, for så å velge upgrade med opp og ned), men de trenger da for svarte ikke fjerne hele sulamitten. Er jo absolutt ingen tekniske ting som tilsier at de måtte putte inventoryet inn i egne skap fremfor "på personen", og derfor skjønner jeg ikke hvorfor de gjør som de gjør.

Lenke til kommentar

Det var faktisk en del upgrades i det første spillet som var bedre på mivå VII enn nivå X. Men jeg håper slikt vil være tatt hånd om og at ting blir bedre organisert enn bare etter nivå. Det burde strengt tatt være perfekt for å rettferdigjøre det at man nå må dra til spesifikke punkter for å i det hele tatt få se i inventoryet sitt.

Lenke til kommentar

Mens det er folk her: Er det noen som har tips til hvem jeg skal ta med meg i et Insane-run? Er ikke interessert i å fullføre mest mulig av spillet i den gjennomspillingen og er kun ute etter de to lagmedlemmene som bryter fiendens linjer kjappest. Edit: Jeg er Soldier Shock Trooper og jeg har ikke konstant Immunity, ettersom jeg ikke visste at det gikk før det var for sent.

Etter jeg er ferdig med en gjennomgang på hardcore nå skal jeg nemlig hoppe igjennom på insane før jeg skal gå på normal og gjøre karakteren min klar for oppfølgeren.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...