Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil si det egentlig var ganske åpenbart ut fra historien at enkelte karakterer ikke ville komme tilbake i en "aktiv" rolle. Har ikke lest meg opp på emnet (vil vite så lite som mulig), men det virker naturlig at de fleste karakterene vil dukke opp i diverse situasjoner relatert til deres bakgrunnshistorie ettersom historien utfolder seg. Er i alle fall slik jeg ville gjort det, og har lagt merke til at jeg ofte har samme oppfatning av god historieformidling som BioWare. Sikkert derfor jeg liker dem så godt.

 

Men det jeg frykter er at BioWare med dette spillet går i "storhetsfellen". At de gjør det for stort til at man klarer å knytte seg til historien og karakterene. Det jeg mener gjorde historien i Mass Effect så god var at den var relativt "stor" samtidig som den, grunnet formidlingen, fremsto som personlig.

 

Men DA:O gjorde jo dette tilnærmet perfekt så jeg krysser fingrene for at ME2 vil gi meg en lignende opplevelse. Et garrantert kjøp er det uansett. :)

Lenke til kommentar

http://meforums.bioware.com/viewforum.html?forum=144

 

Achievements

http://www.succesfull.fr/index.php?option=com_succesfull&Itemid=6&l=en&JeuID=594

 

Garrus er altså Archangel. Tali er bekreftet, og da er vel hun Quarian.

 

F på hjul for å si det fint. Ja det blir gøy med nye, men still. Etter å ha spilt 1ern sånn 10 ganger, så blir man head over heels for alle som eksiterer der.

Lenke til kommentar

Noen som vet om ME2 krever en supermaskin?

PCen dro lett Mass Effect, så jeg håper at den kjører 2'ern uten problemer.

 

EDIT: Forresten, er det noen som vet om PC utgaven nå slippes samtidig med xbox 360 versionen? Etter å ha prøvd PC versionen av Mass Effect er ikke det å kjøpe 360 versionen lenger et valg.

 

Editschmedit: Har noen sett et lignende tilbud som det her ME1/2 bundle?

Norske innbyggere kan desverre ikke kjøpe denne pakken.

 

Må innrømme at den versionen av ME jeg prøvde til PC var en piratversion, og jeg skulle gjerne likt å få spilt igjennom ME før ME2 kommer ut, slik at jeg får en ferdig save på PCen.

Endret av Flexi
Lenke til kommentar

Men det jeg frykter er at BioWare med dette spillet går i "storhetsfellen". At de gjør det for stort til at man klarer å knytte seg til historien og karakterene. Det jeg mener gjorde historien i Mass Effect så god var at den var relativt "stor" samtidig som den, grunnet formidlingen, fremsto som personlig.

Sånn jeg ser på karakterutvalget her så er det først og fremst en vesentlig forskjell på hvordan Shepard møter dem fremfor i det første spillet. Der møtte han mer eller mindre tilfeldigvis på de fleste i laget og mange av dem fulgte mer eller mindre med da han ble en Spectre. Liara var vel den eneste man faktisk drar for å finne.

 

I oppfølgeren derimot har Shepard en veldig annen innstilling til hva han trenger. Ut ifra det han får av informasjon om at dette er et mer eller mindre uoppnåelig mål skraper han nå galaksen for de aller beste innenfor sine felt. Om noen er kriminelle får ikke hjelpe, dette handler ikke om å samle en gjeng med likandes personer, men å samle en gjeng med personer som ikke vil la seg stanses.

 

Når det kommer til personlighetene til hver enkelt karakter tror jeg de fleste kanskje vil virke hardere enn hva man er vandt med fra det første spillet, men jeg tror også dette vil løse seg rimelig kjapt opp når lagmedlemmene innser hva det er de er med på. Kan se for meg at det vil være litt kniving mellom dem i starten og litt konkurranse om hvem som er best, men etterhvert som vi blir kjent med dem, og de med hverandre, tror jeg vi vil nå en like god fortelling som i det første spillet.

 

Men med enda et men må det jo nesten spørres om fortellermåten og personene i det første var det beste Mass Effect kunne by på. Hva om disse nye personene er 20x dypere enn de forrige? :p

 

SPOILER!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Med tanke på at Shepard ikke lenger er verken en Spectre, menneskelig eller avhengig av andre lenger ser jeg absolutt hva BioWare ønsker med historien ut ifra karakterutvalget.
Lenke til kommentar

Men med enda et men må det jo nesten spørres om fortellermåten og personene i det første var det beste Mass Effect kunne by på. Hva om disse nye personene er 20x dypere enn de forrige? :p

Kan godt være at de er dypere, det var ikke det jeg mente med personlig. Klarer ikke helt å sette ord på hva jeg legger i det, var noe med selve stemningen i spillet tror jeg. Kan godt være at det jeg har reagert på bare er, som du sier, det at karakterene fremtrer "hardere" i dette spillet, det skal jeg ikke diskutere. BioWare fikk det jo godt til i Dragon Age. Skal i alle fall krysse fingrene og håpe på enda en fantastisk spillopplevelse den 28. januar. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...