Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør man? Opplever stadig[rett etter å ha gått ut av Normandy] at jeg ikke har mer enn 12-13 skudd på pistolen, til tross for at den kan ha 25 totalt. Kanskje det er noe jeg innbiller meg. Men fullt opp med medi-gel hadde gjort forskjellen i flere kamper, særlig de man blir tvunget inn i mens man spiller på insane. Hvis ikke blir du bortimot tvunget til å laste en tidligere save.

Lenke til kommentar

Kopierer mitt innlegg fra et annet sted, får å høre hva dere andre mener.

Jeg er litt skuffet av ME2 kontra Dragon Age og ME1, men likevel et fantastisk spill.

SPOILER ALERT:

Her kommer mitt ferske inntrykk, etter å ha nettopp rundet toern.

Først: Jeg bytta harddisk mellom 1rn og 2rn, måtte derfor fastrunne Mass Effect før jeg starta på det nye. Wrex måtte jeg redde, som det beste sidekicket i spillhistorien så måtte jeg jo det, og det samme gjaldt Rachni.

Sånn umiddelbart: Ja, det var et fantastisk spill. Ingen tvil om det. Men det hadde noen mangler, ikke store, men heller ikke små. Karakterene var interessante, men det var ingen "Wrex" der. Med det mener jeg - en karakter man bare "må¨elske". Det var selvsagt gledelig å se Wrex igjen i oppfølgeren, men desto mer synd at han ikke var spillbar. Krogan tanken hadde en umulig oppgave å fylle tomrommet.

Det andre er savnet av interaksjon MELLOM karakterene. I eneren stod de i heisen og pratet med hverandre. I Biowares Dragon Age var det gjort en grundig og fantastisk jobb med gruppens interaksjon med hverandre... i Mass Effect 2 handler alt om Shephard. Selv med Garrus og Tali spiller ingen rolle om man treffer gamle kjente. Tror kanskje Ash sa noe til Garrus da jeg møtte henne for første gang i Cerberus-uniform. Det ga en fin merverdi resten av spillet manglet.

Opplevelsen i Dragon Age var faktisk bedre. Spillet var kanskje ikke bedre, teknisk sett og muligens innholdsmessig, dog er de for meg soleklare spill av ypperste kvalitet. Der gledet man seg nesten til å høre hva karakterene ville prate om når de snakket med hverandre, ulike dialoger alt etter hvem du tok med deg. Det ga tettere bånd til karakterene. Jeg fikk ingen bånd til karakterene i MF2. Det handlet for det meste om å finne dem og så gjøre et oppdrag for dem etterpå. Veldig ensformig. Der har de mye å lære av nabokontoret, de som laga Dragon Age.

Jeg ble også skuffet av mangelen på vanskelige valg. Det er mulig at jeg spilte det for grundig første gang, som god, for jeg endte opp med absolutt ingen vanskelige eller skjebnesvangre valg. En døde, det var Legion - så kom så sent inn i spillet at det ikke føltes som noe tap. Det var good and evil, men få valg i midten.. som fikk deg til å stoppe opp og tenke "hva faen gjør jeg nå?". I eneren havner man i en vanskelig konfrontasjon med Wrex (dog ikke vanskelig om man spiller konsekvent god/ond) og man må ta vanskelige valg mtp. council, Rachni og ikke minst: Ash og Alenko. Hvor i toeren utspilte det seg valg som var vanskelige? I sidemissionet til Justicaren? Nei, ikke om man hoppet rett på det... og valget var obvious, alt etter hva man spilte som.

For å være ærlig var Mass Effect teknisk sett det mest polerte spillet jeg har spilt på lenge, men følelsesmessig var Dragon Age langt bedre. Jeg er spent på hva de gjør i treeren, men jeg håper de lærer litt av DA-suksessen. Det hadde gjort spillet uslåelig.

PS: Kelly (eller hva hun medhjelperen heter) får man henne til sengs om man redder henne? Var som engelen selv i min første gjennomgang, sa nei til pulings med Miranda, skulle spare Shepharden til Ash, men da jeg forstod hun hadde en minimal rolle i spillet, var Kelly det åpenbare valget. Da hun forsvant, så måtte jeg ta Tali OG Jack, bare på trass.... da hadde jeg allerede runna spillet.

Lenke til kommentar

Det at det var lite interaksjon mellom karrakterene er jeg litt enig i var litt skjipt, tenkte over det selv når jeg spilte. Annet enn det må jeg si at jeg elsket dette spillet, og følte egentlig for alle karrakterene, for meg klarte de a fylle plassene til de gamle på en ganske god måte.

Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

nå føler jeg meg teit igjen her. Men i trailere osv så ser man et svæææært monster som kommer opp av bakken. som en gigantmark eller noe.. Jeg kan ikke akkurat huske å ha møtt denne.. hva har jeg gjort "feil"..
Lenke til kommentar

nå føler jeg meg teit igjen her. Men i trailere osv så ser man et svæææært monster som kommer opp av bakken. som en gigantmark eller noe.. Jeg kan ikke akkurat huske å ha møtt denne.. hva har jeg gjort "feil"..

Det du så i traileren var en tresher maw, antar jeg?.

Du vil møte en under questet om å hjelpe Grunt bli en krogan kriger.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket i disse to siste rekruttene jeg har hentet, Jack<dame og han doktoren, var at selve banene var røde og veldig mørke, det var det jeg ikke forventa. Grafikken må bli bedre utover en det jeg har sett pr.idag. Ja jeg vet alarmen gikk i disse banene, så jeg håper dette ikke fortsetter...

Den flotteste banen til nå er Normandy Crash Site :p

Men ellers så er spillet top notch :)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Det du så i traileren var en tresher maw, antar jeg?.

Du vil møte en under questet om å hjelpe Grunt bli en krogan kriger.

hvordan får man det oppdraget?? jeg har jo fått ham lojal, men ikke fått noe annet oppdrag knyttet til grunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...