Patrick1991 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 For all del, spelet er bra, men forventingane i forhold til varigheit er ikkje innfridd. Mange av dei tinga frå ME1 som eg syntes var bra er borte, spesielt med tanke på achievements og kontinuitet i utstyr gjennom fleire gjennomspelingar. Levelsystemet blir for enkelt til at skillsheet-autisten i meg våknar. Så er det jo det at i NG+ må du enten spele med lagkamerater som ikkje har brukt poenga sine til langt uti spelet, eller klare deg uten lojalitets-skills. Etter første gjennomspeling (som forøvrig var ein veldig fin opplevelse) mangla eg 3 achievements, og det var kun fordi eg spelte på normal og ikkje gadd å grinde barriers eller exp til lvl 30. Kun ein -1- achievement gir bonusar for seinare gjennomspelingar. For ikkje å snakke om at når det finst så få våpen i spelet, er det oppgraderingane som er grinden, og den må gjerast kvar gong. Pengebonusen for NG+ er jo brukt etter første bybesøket. Etter å ha begynt på andre gjennomspeling følest det som om nokon har rappa gulrota men latt hamsterhjulet stå igjen. Skuffa! Vel, det er synd for din del at spillet skuffa deg da Personlig synes jeg forandringene var det som gjorde ME2 bedre enn det første, men det er vel min mening da :rolleyes: Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Achievementene irriterer ja, alt for lett Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Achievementene irriterer ja, alt for lett Jeg starta spillet på veteran, men fant senere ut at det var ingen achievement for de forskjellige vanskelighetsgradene slik som i ME1. Ja, du får achievement for Insane difficulty, men i ME1 fikk man vel for både Hardcore, veteran og Insane... Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Herregud så irriterende Insanity kan være, to scions på en gang? ehhh Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Herregud så irriterende Insanity kan være, to scions på en gang? ehhh ja, har måtte flere gange avslutte spillet for å roe meg ned. Frustrasjon! Er glad for at jeg valgte infiltrator, cloaking! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Herregud så irriterende Insanity kan være, to scions på en gang? ehhh legg til 0 medi-gel og dusinvis med droner som alle kan bli overtatt av harbinger så er vi jaggu meg inne på noe! For oss som spiller som vanguard har vi ingen krefter som fjerner armor. Når Mordin og Miranda begge sier godnatt har man ingen sjans. Uten tilgang på power cells attpåtil kan vi like gjerne gi opp. Alikevel er det moro! Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Høres ut som selvpining det dere driver med! Driver selv på med første gjennomspilling. Kjøpte spillet på release, men har ikke hatt mulighet til å spille før nå, grunnet kurs og flytting til Sarpsborg, men satt i hele går og i hele dag og bare kost vettet av meg! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Tar det som en mann[og bryter sammen]! Gruer meg veldig til når jeg skal inn i skipet første gang. Slet som pokker første gang, på hardcore, så da satte jeg ned til normal. Kommer muligens til å rearrangere ferdighetene mine en gang eller to før den tid. Har godt over 50k Element Zero. ^_^ Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Må si at Miranda ser utrolig mye bedre ut på PC enn på Xbox! Klarte forresten den siste kampen på Horizon uten å dø på Insanity! *Stolt* B) Endret 7. februar 2010 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
Erik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Spillet har bestemt seg for å være slemt mot meg: Jeg gjorde det "personlige" Grunt oppdraget i går, jeg fikk achievementen for at "gained the loyalty of the Krogan" (noe i den duren), men når jeg går inn på statsa han så er ikke den siste skillen unlocka, "member is not loyal". I tillegg så er det over 6 timer in-game time tilbake så jeg kan ikke gjøre noe med det (Kjører på en save) Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Spillet var vel egentlig ganske bra på noen fronter og litt dårlige på andre. Grafikkmessig er spillet utrolig vakkert, fargerikt og levende. Det er flotte karakterer med utrolige detaljer og dybde. Våpensystemet var åpenbart bedre enn det første spillet selv om alt er blitt mye enklere. Historien derimot har en utrolig dårlig oppbygning og knapt et plot som beveger seg fremover. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å le på slutten ettersom den var utrolig kjedelig. Et ganske bra spill, men ikke slik at du kan spille det mer enn en gang, dessverre. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Et ganske bra spill, men ikke slik at du kan spille det mer enn en gang, dessverre. Der er det nok ganske mange som er uenig med deg. Selv holder jeg på med 2. gjennomspilling, denne gang som bad ass i Vanguard klassen B) Rett og slett et fantastisk spill som det bare er å gi prisen for GOTY 2010! Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Holder på med den fjerde gjennomspillingen nå, og har ingen problemer med motivasjonen. Uansett hvor god historien er, så vet du fortsatt hvordan den utfolder seg andre gang. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Går glipp av en del moro om man bare spiller en karakter og en klasse. Selv har jeg spilt mann/Soldier (paragon), kvinne/Vanguard (renegade) og mann/Adept ("nøytral", eller hverken sjarmerende eller truende nok til alltid å få det som han vil). Vet ikke om jeg klarer en fjerde gjennomspilling på Insane. Hardcore som Adept går stort sett greit, men iblant kommer noen tøffe kamper. Jeg klarer heller ikke helt forutse hvilke kamper som blir vanskelige... Varren i Grunt-lojalitetsoppdraget tok f.eks. has på meg pinlig mange ganger før jeg fant en strategi som funket. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Går glipp av en del moro om man bare spiller en karakter og en klasse. Selv har jeg spilt mann/Soldier (paragon), kvinne/Vanguard (renegade) og mann/Adept ("nøytral", eller hverken sjarmerende eller truende nok til alltid å få det som han vil). Vet ikke om jeg klarer en fjerde gjennomspilling på Insane. Hardcore som Adept går stort sett greit, men iblant kommer noen tøffe kamper. Jeg klarer heller ikke helt forutse hvilke kamper som blir vanskelige... Varren i Grunt-lojalitetsoppdraget tok f.eks. has på meg pinlig mange ganger før jeg fant en strategi som funket. Hm, er det ikke slik at man kan fortsette med sin vanlige karakter på f.eks Insane difficulty? Husker at ME1 var en lek på insane, siden man kunne bruke en high level character fra forrige gjennomgang. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 jeg har sniperen man begynner med og den fra DLC, noen som vet hvor noen andre kan være? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Tårnet du henter Thane, og i Collectorskipet Endret 7. februar 2010 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hm, er det ikke slik at man kan fortsette med sin vanlige karakter på f.eks Insane difficulty? Husker at ME1 var en lek på insane, siden man kunne bruke en high level character fra forrige gjennomgang. Man kan fortsette med den samme karakteren i andre gjennomgang her også, men det er betydelig mye vanskeligere enn i det første spillet. I det første spillet var det nesten bare å bruke Lift, AI Hacking og Immunity så klarte man det lett. Det går ikke i Mass Effect 2. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kjenner jeg savner Medi-Gel og Immunity innimellom ja Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Stasis hadde også vært vannvittig kjekt når harbinger kommer. Noe jeg ikke kan begripe, er at man ikke får fullt opp med ammunisjon hver gang man går ut av Normandy. Det samme gjelder medi-gel. Det er ingen plasser man kan kjøpe det, er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå