Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg uendelig mye til å gå igjennom på nytt. La også merke til at New Game+ er en mulighet, lik den i ME1. Det blir good times.

 

Edit: til Andy.N og ShadowMaster:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Så lenge alle er "loyal" dør ingen. Var slik det ble for meg; hvem som får hvilke roller er ikke viktig. :)

 

alle mine var lojale som bare det xD men kan jo hende at han var det smarteste å sende tilbake, trodde jeg hadde oppgradert alt. Kan det ha noe med selve dialogen man velger på slutten, når man snakker med The Illusive man?

 

Lenke til kommentar

 

alle mine var lojale som bare det xD men kan jo hende at han var det smarteste å sende tilbake, trodde jeg hadde oppgradert alt. Kan det ha noe med selve dialogen man velger på slutten, når man snakker med The Illusive man?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De hadde "loyal" under avbildingen sin når du valgte squadmatesene(godt norsk ord?) dine? Da skjønner jeg det ikke helt. Jeg byttet litt om på, sendte først Zaeed hjem med Garrus som den andre laglederen. Jack var med meg som biotic eskorte, og etter det var det ikke annet å velge. Passet på at alle var lojale, though. Oppdraget er over når man snakker med the Illusive Man, så hva man sier der har nok ikke noe å si før ME3. :)
Lenke til kommentar

 

alle mine var lojale som bare det xD men kan jo hende at han var det smarteste å sende tilbake, trodde jeg hadde oppgradert alt. Kan det ha noe med selve dialogen man velger på slutten, når man snakker med The Illusive man?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

De hadde "loyal" under avbildingen sin når du valgte squadmatesene(godt norsk ord?) dine? Da skjønner jeg det ikke helt. Jeg byttet litt om på, sendte først Zaeed hjem med Garrus som den andre laglederen. Jack var med meg som biotic eskorte, og etter det var det ikke annet å velge. Passet på at alle var lojale, though. Oppdraget er over når man snakker med the Illusive Man, så hva man sier der har nok ikke noe å si før ME3. :)

 

Ah.. kan hende det var noen av de omni eller Tech upgradene xD tror det var en av dem jeg ikke hadde oppgradert fullt opp.

 

Lenke til kommentar

Jeg har et problem :( Nå skal jeg til å gjøre suicide mission, men jeg har ikke fått oppgradert alle tingene til alle companionsene. Grunt sin shotgun kom aldri opp at jeg kunne forske på og jeg har ikke nok ressurser til Legion sin sniperrifle og siden IFFen er klar kan jeg ikke gå noen andre steder uten å starte den siste delen av spillet.

 

Jeg har ikke fått mulighet til å oppgradere noe for Morinth, Thane, Grunt, Miranda, Jacob, Zaeed eller Tali. De eneste jeg har kunnet kjøpe noe til er Mordin, Jack og Legion, men har ikke nok ressurser til å forske på Legion sin sniper :(

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Nedtur. Liker ikke hvordan spillet til tider tvinger en inn i historieoppdrag; total frihet hadde vært foretrukket for min del.

Er vel bare der hvor man får igang IFF'en at man MÅ gjøre main mission? og egentlig så trenger man ikke å gjøre det, men konsekvenser følger de som venter x)

 

Har planer om 2. gjennomgang snart. men er i tvil om hvilken Class jeg skal være xD har planer om å være Soldier på sisste gjennomgang på insane. så det blir ikke det, og muligens ikke vanguard siden det var min første x)

 

Noen tips om hvilken class og hvorfor? :)

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar

Sikker på at det da, Craxdm? Jeg trodde jeg hadde dreti meg ut da jeg dro for å hente IFF saken, men nå flyr jeg rundt og miner planeter og gjør sidemissions som aldri før. Kan selv velge når jeg vil fly til suicide missionet. På slutten av oppdraget kan du velge mellom å kjøre på eller vente for å oppgradere skip osv.

Lenke til kommentar

Sikker på at det da, Craxdm? Jeg trodde jeg hadde dreti meg ut da jeg dro for å hente IFF saken, men nå flyr jeg rundt og miner planeter og gjør sidemissions som aldri før. Kan selv velge når jeg vil fly til suicide missionet. På slutten av oppdraget kan du velge mellom å kjøre på eller vente for å oppgradere skip osv.

 

Når man har gjort alle companion questene og har IFFen så har man ikke noe valg.

 

Jeg er nå med der hvor man har et biotic field rundt oss for beskyttelse, hvem burde jeg ha med med som team? Bruker Jack som biotic som holder skjoldet..

Lenke til kommentar

Sikker på at det da, Craxdm? Jeg trodde jeg hadde dreti meg ut da jeg dro for å hente IFF saken, men nå flyr jeg rundt og miner planeter og gjør sidemissions som aldri før. Kan selv velge når jeg vil fly til suicide missionet. På slutten av oppdraget kan du velge mellom å kjøre på eller vente for å oppgradere skip osv.

 

Når man har gjort alle companion questene og har IFFen så har man ikke noe valg.

 

Jeg er nå med der hvor man har et biotic field rundt oss for beskyttelse, hvem burde jeg ha med med som team? Bruker Jack som biotic som holder skjoldet..

Du kan gjøre side missions? lete rundt på random planeter x)

 

Jeg brukte Samara til det. regnet med ho var den beste biotic brukeren siden ho er "rein" adept (tror jeg)

Lenke til kommentar

Hvorfor har de til de grader endret kontrollene? Hva skjer med menyene som er utydelige og vanskelige å betjene? Gameplaymessig er det meget bra, men det å endre så mye av det jeg likte i 1ern var dumt i mine øyne. Jojo, forandring fryder, men ikke for min del i dette tilfellet.

 

 

Vil nesten si menyene er for dummet ned eg da, savner valgene fra det første egentlig.

Lenke til kommentar

Er man vanguard om man begynner på en ny game med en ME2 save hvor man var en Vanguard? ikke sånn som å importere fra ME1, at man kan velge alt på nytt?

 

For da kan jeg vel spille 1 runde med Soldier og gå for fult renegade, og etter det spille med samme save en gang for fult Paragon uten at noe fra forje game har noe å si? eller?

Lenke til kommentar

Nærmer meg 36 timer spilt på første gjennomgang nå, fått fatt i alle hjelperne, dog har igjen å gjøre to lojalitets oppdrag (Legion og Tali), fortsatt nok av upgrades å oppgradere, planeter å utforske, og dame® å ligge med :p

 

Noen som vet om det er mulig å ha seg med flere enn ei dame i ME2? Virker nesten slik. Miranda virker rimelig klar, men skjer noe mellom Shepard og Jack også, hadde trua på Kelly i starten også, men ser ut som ting har dabbet av rundt henne.

 

Edit: Gleder meg allerede til neste gjennomspilling, da blir det antageligvis Adept =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Nærmer meg 36 timer spilt på første gjennomgang nå, fått fatt i alle hjelperne, dog har igjen å gjøre to lojalitets oppdrag (Legion og Tali), fortsatt nok av upgrades å oppgradere, planeter å utforske, og dame® å ligge med :p

 

Noen som vet om det er mulig å ha seg med flere enn ei dame i ME2? Virker nesten slik. Miranda virker rimelig klar, men skjer noe mellom Shepard og Jack også, hadde trua på Kelly i starten også, men ser ut som ting har dabbet av rundt henne.

 

Edit: Gleder meg allerede til neste gjennomspilling, da blir det antageligvis Adept =)

Man kan ha seg til med jack 1 gang også senere med noen andre tror jeg, eller jack igjen om du vil det. x)

Lenke til kommentar

Er man vanguard om man begynner på en ny game med en ME2 save hvor man var en Vanguard? ikke sånn som å importere fra ME1, at man kan velge alt på nytt?

 

For da kan jeg vel spille 1 runde med Soldier og gå for fult renegade, og etter det spille med samme save en gang for fult Paragon uten at noe fra forje game har noe å si? eller?

 

Når man importerer fra ME2 så er man samme klasse og samme alligment(?) tror jeg.

 

Ble akkurat ferdig med andre gjennomgang av dette fantastiske spillet og mistet ingen følgesvenner. Er stolt av meg selv nå, så nå tar jeg min velfortjente søvn ^_^

Lenke til kommentar

 

Detta her var merkelig, jeg tror jeg har oppdaget et par bugs;

Først av alt så måtte jeg ha 100% Paragon for å løse konflikten mellom Miranda og Jack etter å ha fullført lojalitetsoppdragene deres. Jeg fikk faktisk ikke løst selve konflikten, men fikk overtalt Jack til å tro at det hele bare var snakk. Jeg måtte ha 100% Paragon for å låse opp dette konversasjons-alternativet. For det andre har jeg nå endelig fullført spillet for andre gang, alle var lojal og alle overlevde, men det eneste Jack sier til meg når jeg snakker med henne etter fullførelsen av 'Suicide Mission' er "Fuck Off!". :huh:

Det henger ikke på greip.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...