Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ferdig i går etter 35 timers spilletid. Må si at slutten var rett og slett EPISK, fantastisk avslutting. Satt å svetta i henda under siste delen.

 

Er spent på hvordan ME3 blir med tanke på karakterimport fra ME2, må jo bli et forferdelig kluss hvis valgene man tok i 2'ern skal ha masse konsekvenser i oppfølgeren, blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Enten er det bug i spillet, ellers så er det jeg som er "noob.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

skal hente andre datapakken til Ish på Illium. Skal være i Eternity bar. Men der finner jeg ingenting... What to do??

Du trenger bare hente den ene. Det er en bug i spillet som gjør at selv om du har fullført oppdraget så står den fortsatt i questloggen.

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Tror du tenker på en annen quest nå thadon.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Man må hente begge datapadene for så å levere dem til Ish på Omega. Den andre er i Citadel

 

Jeg hentet bare 1 pakke og leverte. Hadde en samtale med Ish der jeg forklarte at dette er ikke smart gjort, så stakk han og takka meg for advarselen.

Fant dette i ME-wiki "BUG: There is a known bug where turning in the mission to Ish and using the Paragon option will leave the mission open in the Journal. The only way to bypass this is to turn the mission to Anto or not use the Paragon option with Ish. "

 

Dette skjedde med meg, trengte ikke levere 2 pakker. Hmm... er nok en bug uansett hvis man egentlig MÅTTE finne begge 2.

 

Lenke til kommentar

Jeg føler også at det er vanskelig å bestemme characters xD først tenkte jeg garrus hele tiden fordi jeg brukte han hele tiden i ME1. men de andre er jo også så sykt kule xD

Grunt er fet xD

 

Men ja, havna litt i midten mellom Jack og Miranda jeg og xD går nok muligens for miranda, også kanskje jack på min neste gjennomspilling xD

 

noe jeg også la merke til:

Inne på rommet til shepard, så er det ett bilde på bordet av Liara, hvis jeg blir "veldig god venn" med noen av de andre jentene, så ligger bildet med frånten ned mot bordet xD

 

Lurer på om det kan ha noe å si i ME3 :(

Lenke til kommentar

Om Liara er med i Mass Effect 3 går jeg uansett strake veien tilbake til henne, og om hun ikke vil får jeg bare stalke henne og dra hun med på alle mulige oppdrag. Liara er awesome. Jeg har kjørt hardt for å vinne over Miranda i hele spillet, men nå som jeg har gjort Tali sitt sidequest ble jeg plutselig usikker.

 

Men jeg har uansett mange gjennomspillinger foran meg så jeg tar Miranda denne gangen. Hvorfor ikke få en bit av den rumpa når man har muligheten liksom? Dessverre så har fiskene mine dødd gang på gang pga skjørtejaginga mi. Stakkars skapninger.

Lenke til kommentar

Vil det å pule Jack ødelegge sjansene mine hos Miranda? Har lagt alt grunnarbeidet hos Miranda nå og hu er klar som ei kanin, men man må vente til et visst punkt i historien før hun hopper i vei - og nå slang Jack seg mer eller mindre på meg.

 

What to do?

 

Jeg vet ikke egentlig, men midt i gamet ca før jeg gjorde jack sitt oppdrag hadde jeg meg med ho, og jeg vil tro jeg kan rote meg bortpå tali eller miranda nå. Satser på det ihvertfall, vil ikke ha wasta alt med jack:p usj.

 

Brukte som oftest Miranda og Grunt, kan ta ned alt av shield, armour og barriers kvikt med det og grunt gjør syk syk dmg !:) Kommer litt på hva man er selv da, som infiltrator syns jeg ihvertfall den komboen er herlig.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg føler også at det er vanskelig å bestemme characters xD først tenkte jeg garrus hele tiden fordi jeg brukte han hele tiden i ME1. men de andre er jo også så sykt kule xD

Grunt er fet xD

 

Men ja, havna litt i midten mellom Jack og Miranda jeg og xD går nok muligens for miranda, også kanskje jack på min neste gjennomspilling xD

 

noe jeg også la merke til:

Inne på rommet til shepard, så er det ett bilde på bordet av Liara, hvis jeg blir "veldig god venn" med noen av de andre jentene, så ligger bildet med frånten ned mot bordet xD

 

Lurer på om det kan ha noe å si i ME3 :(

 

 

Du har et bilde av den du hadde et forhold til i eneren inne på rommet.

Dette blir viktig idet 3eren kommer ut, for da blir det kjærlighetskonflikt mellom elskeren du hadde i eneren og toeren.

Bioware som har gått ut og sagt dette, og dermed er det hundre procent sikkert at vi får tilbake Liara og Ashley i 3eren blandt annet. Samt han der mannlige tullingen fra eneren som damane kunne ligge med.

 

Tipper også at vi gjerne mister Samara/Morinth. 2 Asari kjerringer paralellt i ett og samme spill tror jeg ikke Bioware vil ha.. Desverre :(

Håper jeg tar feil her...

 

Frykter også at de fjerner en eller to til.. Som Grunt, Zaeed eller han Salarian doktoren. Saeed eller Grunt kunne jeg ikke brydd meg så mye om, men å miste Mordin (var det ikke det han het) vil være et stort tap. Han er viktig for historien. Gethen og e utsatt her.

Men å tro at vi får 15+ characters i 3eren, og at alle blir med videre blir litt mye frykter jeg.

 

Får dog håpe på at vi kan ta med oss 3 i partyet, og ikke bare 2 når siste episode kommer ut.

 

Uansett, Tali har den mest interessante personligheten for min del. Veldig glad derfor for at hun ser ut til å være med i alle 3 spillene. Håper bare at vi får se henne i 3eren. Sånn hun egentlig ser ut altså. Men jeg har sett noen konsept bilder av Tali uten hjelm. Interessant utseende må jeg si. Litt som han assassinen, men med mer strømlinjeformede ben i kraniumet. Kanskje ikke verdens beste beskrivelse men.. Fargen vet jeg dog ikke, men på konseptbildet ser det ut som om hun kan skifte farge. Fra gul til lysegrøn. Pluss at hun har litt hår.

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Du har et bilde av den du hadde et forhold til i eneren inne på rommet.

Dette blir viktig idet 3eren kommer ut, for da blir det kjærlighetskonflikt mellom elskeren du hadde i eneren og toeren.

Bioware som har gått ut og sagt dette, og dermed er det hundre procent sikkert at vi får tilbake Liara og Ashley i 3eren blandt annet. Samt han der mannlige tullingen fra eneren som damane kunne ligge med.

 

Tipper også at vi gjerne mister Samara/Morinth. 2 Asari kjerringer paralellt i ett og samme spill tror jeg ikke Bioware vil ha.. Desverre :(

Håper jeg tar feil her...

 

Frykter også at de fjerner en eller to til.. Som Grunt, Zaeed eller han Salarian doktoren. Saeed eller Grunt kunne jeg ikke brydd meg så mye om, men å miste Mordin (var det ikke det han het) vil være et stort tap. Han er viktig for historien. Gethen og e utsatt her.

Men å tro at vi får 15+ characters i 3eren, og at alle blir med videre blir litt mye frykter jeg.

 

Får dog håpe på at vi kan ta med oss 3 i partyet, og ikke bare 2 når siste episode kommer ut.

 

Uansett, Tali har den mest interessante personligheten for min del. Veldig glad derfor for at hun ser ut til å være med i alle 3 spillene. Håper bare at vi får se henne i 3eren. Sånn hun egentlig ser ut altså. Men jeg har sett noen konsept bilder av Tali uten hjelm. Interessant utseende må jeg si. Litt som han assassinen, men med mer strømlinjeformede ben i kraniumet. Kanskje ikke verdens beste beskrivelse men.. Fargen vet jeg dog ikke, men på konseptbildet ser det ut som om hun kan skifte farge. Fra gul til lysegrøn. Pluss at hun har litt hår.

Ja blir spenende å se hva de finner på i ME3 med tanke på alle de Characterene :S

Og med tanke på at mange kunne dø i ME2 x) (har ikke selv sett noen av dem dø da)

 

Mulig å få se den konsept tingen av Tali?

Lenke til kommentar

Enig, Bioware har jammen greid å skvise inne en god del med veldig interessante karakterer, er nesten litt for mye av det gode, dog skal nevnes at jeg ikke er helt begeistra for Zaeed og Jack. Zaeed er vel fordi han er en DLC karakter, og det virker ikke som han har fått like mye "kjærlighet" av Bioware som resten av crewet, selv om han har hatt noen fine historier å fortelle, men syns ikke han kan helt måles med resten. Jack litt usikker, dog har ikke gjort loyalty oppdraget hennes enda, så kanskje det endrer seg, er et eller annet værtfall.

 

Sliter selv litt med å velge hvem jeg vil ha med meg ut på oppdrag, har det for meg at de jeg ikke tar med ut på oppdrag vil bli "sure" på meg, noe jeg ikke vil da jeg egentlig vil være "venner" med alle :p Men slik er det vel ikke uansett, har vel neppe noe å si hvem man har med ut på oppdrag, eller har det en betydning?

 

 

Edit: Ser at noen er glade i Liara, men må ærlig innrømme at jeg finner Samara mye mer spennende enn Liara, hadde meg med Liara i 1eren, men om jeg skulle valgt mellom Liara og Samara, hadde det lett blitt Samara, slik det står nå værtfall.

 

@Bannorr, du nevnte at du hadde sett noen konsept bilder av Tali, link?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...