Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Thermal Clips er jo samme skvipet, men med et annet navn.

 

Er bakvendt av Bioware. Spesielt etter at de til og med la til bakgrunnshistorie for hvorfor det var som det var i det første spillet. Når ville militæret plutselig tenkt at å stoppe i kamp for å lade om er en god idè når de allerede hadde løst dette problemet gjennom spillets forklaring? Aldri.

Kan jo hende det går raskere å reloade den tingen enn å vente på cooldown ;)

 

Btw: Endelig rundet jeg ME1 for 3. gang :D xD

Er veldig klar for ME2. om ca 35 min så kan jeg spille det via steam :D

 

Edit: hvorfor står det "This game will unlock in approximately 2 hours" på steam? =O

er jo bare ca 30 min til det er 28.Januar

 

steam europa er i UK og en time bak tipper jeg, eller noe sånt :p

Damn :( da kan jeg like gost legge meg xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bla bla ting

Kan jo hende det går raskere å reloade den tingen enn å vente på cooldown ;)

 

*masse ord*

Var sjelden jeg trengte å kjøle ned min AR, hadde litt over 70 i "shots before overheat". Liker ikke Thermal Clips i det hele tatt. Men jeg ser poenget med det. :)

 

 

Men det er så forbanna kjipt at CE var utsatt! Men jeg får vel bare ta litt side missions før jeg begir meg på aller siste del av main mission.

 

Jeg er egentlig litt overrasket over hvor lite jeg har spilt ME1, har klokka 55 timer nå og er snart ferdig med andre playthrough.

 

 

 

Også en ting jeg har lurt på, er det den siste fullførte runden som gjelder på en save som blir overført til ME2? Altså hvis jeg spiller igjennom spillet for andre gang, er det den som vil gjelde på ME2?

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Thermal Clips er jo samme skvipet, men med et annet navn.

 

Er bakvendt av Bioware. Spesielt etter at de til og med la til bakgrunnshistorie for hvorfor det var som det var i det første spillet. Når ville militæret plutselig tenkt at å stoppe i kamp for å lade om er en god idè når de allerede hadde løst dette problemet gjennom spillets forklaring? Aldri.

 

Slik de forklarer det i spillet er det hvertfall "ny teknologi" for å unngå overheating. Litt lettvint forklaring for å forandre gameplayet, men greit nok syns jeg. Er ikke noe jeg kommer til å henge meg så veldig opp i hvertfall.

 

Forresten, er det flere enn meg som synes den Inferno Armoren var kjip? Den ser teit ut, og all dialogen til Shepard høres ut som om han sitter inni en boks...

Lenke til kommentar

Virker som det er en del som klager over kontrollsystemet på PC, blant annet her: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1124112

 

Nå har ikke jeg spilt enda, så vet ikke om alt stemmer, men er synd når ikke utviklere gidder å gå litt lengre slik at opplevelsen blir litt bedre for PC brukerne værtfall, spesielt når mange av tinga som blir nevnt faktisk er å finne i ME1.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Virker som det er en del som klager over kontrollsystemet på PC, blant annet her: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1124112

 

Nå har ikke jeg spilt enda, så vet ikke om alt stemmer, men er synd når ikke utviklere gidder å gå litt lengre slik at opplevelsen blir litt bedre for PC brukerne værtfall, spesielt når mange av tinga som blir nevnt faktisk er å finne i ME1.

 

eneste jeg reagerte på kontroll systemet var at SPace ble brukt til så mye rart, og at left shift ble nå brukt til time stop, dog jeg har blitt vant med det nå.

Lenke til kommentar

Virker som det er en del som klager over kontrollsystemet på PC, blant annet her: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1124112

 

Nå har ikke jeg spilt enda, så vet ikke om alt stemmer, men er synd når ikke utviklere gidder å gå litt lengre slik at opplevelsen blir litt bedre for PC brukerne værtfall, spesielt når mange av tinga som blir nevnt faktisk er å finne i ME1.

 

eneste jeg reagerte på kontroll systemet var at SPace ble brukt til så mye rart, og at left shift ble nå brukt til time stop, dog jeg har blitt vant med det nå.

 

 

Jau var litt uvant i starten. Men etter noen timer merker men ikke noe av det.

Lenke til kommentar

jeg må nok nevne at jeg reagerte på ingen key shortcuts til journal og den slags, ei heller ikke mulighet til å dobbel klikke, eller scrolle.

 

mener de burde ha droppet å bruke så penger på 360 kontroll support og heller bruke tida på dette.

 

Men alt det sagt, så syns jeg forsatt spillet er konge, er i grunn nitpicking for min del.

 

Rart at ingen anmelderere nevnte dette :whistle:

Lenke til kommentar

Også en ting jeg har lurt på, er det den siste fullførte runden som gjelder på en save som blir overført til ME2? Altså hvis jeg spiller igjennom spillet for andre gang, er det den som vil gjelde på ME2?

Hver gang du fullfører spillet lagrer det informasjon om den siste gjennomspillingen din. Jeg har rundet spillet tre ganger på en og samme save, men alle tre gjennomspillingene er lagret likevel. Du kan teste det ut i Mass Effect 1 ved å velge new game - import. Da får du opp en oversikt over de fullførte gjenommspillingene dine og det er de samme som ME2 bruker når det importerer saves.

Lenke til kommentar

Hmm, noen som vet hvor det ble av denne funksjonen hvor du skulle få bestemme hva som hadde skjedd i ME1? Spiller ME1 for tiden, men har ikke runda det enda, og tok bare en kjapp titt innom ME2 nå, men fant ingen mulighet for å si noe om hva som skjedde i eneren, kom en dialog litt uti spillet om Ashely og Kaiden, men det virker som er alt?

Lenke til kommentar

Hvis du importerer en ME1-figur, så har spillet på en måte "fasiten". Visse dialoger vil fortelle deg hva som egentlig skjedde, om hukommelsen din svikter. Mener jeg å ha hørt. Ellers får du kanskje lov til å diktere noen valg i et hypotetisk ME1-eventyr, via de samme dialogene.

 

Tror jeg, basert på det jeg har hørt - er ikke 100% sikker på noe av dette.

Lenke til kommentar

Skulle ønske spillet spurte meg hva som hadde skjedd med "meg" i ME1, uten behov for en savegame, før ME2 startet. Jeg spilte ME1 på xbox, mens ME2 spiller jeg på pc, så jeg kunne ikke importere en savegame. Et stykke uti ME2 fant jeg jo ut at

Wrex

var død, noe som irriterte meg grundig da h*n var min favorittkarakter og h*n ble på ingen måte drept da jeg spilte ME1 :)

 

 

Jeg har rundet ME2, og noe som forvirret meg litt var den siste filmsekvensen, siden det var en kiste der og jeg fikk ikke achievementen om at alle mine lagkamerater hadde overlevd. På den siste delen av spillet hadde jeg beordret Jacob om å gå tilbake til skipet med de overlevende fra crewet, og jeg merket at han var borte da jeg skulle velge folk til den aller siste delen. Men det kom ikke noen dialog eller informasjon om at han var drept på veien tilbake.

 

Endret av Anarion
Lenke til kommentar

Hmm, noen som vet hvor det ble av denne funksjonen hvor du skulle få bestemme hva som hadde skjedd i ME1? Spiller ME1 for tiden, men har ikke runda det enda, og tok bare en kjapp titt innom ME2 nå, men fant ingen mulighet for å si noe om hva som skjedde i eneren, kom en dialog litt uti spillet om Ashely og Kaiden, men det virker som er alt?

Spillet har allerede tatt valgene for deg om du lager new game i ME 2. Du får ikke noen quiz sånn at du får velge hva du har gjort. Quizen er bare en oversikt over hva spillet har valgt for deg. Så ingen slik funksjon i spillet.

Lenke til kommentar

hmm... noen som kan hjelpe meg? xD

Har lastet ned ME2 på steam på min bærbare, så tok jeg det over i steam mappa på den stasjonære. men steam vil laste ned spillet selv om det ligger der. jeg orker ikke å vente på at den skal bruke sykt lang tid på downloading igjen :S

noen som vet om hva som må til?

Lenke til kommentar

Hyggelig å overføre ME 1 charen + å få bonus for å allerede ha rundet spillet. Masse credits, mineraler og bonus exp :D men min pirat kopierte versjon av spillet hadde mindre loading tid enn den kjøpte versjonen av spillet. Hva kan det komme av?

 

Fragmentering kanskje? Eventuelt malware/virus som fulgte med pirat versjonen din som nå koser seg med resursene på maskina :p

Lenke til kommentar

Hyggelig å overføre ME 1 charen + å få bonus for å allerede ha rundet spillet. Masse credits, mineraler og bonus exp :D men min pirat kopierte versjon av spillet hadde mindre loading tid enn den kjøpte versjonen av spillet. Hva kan det komme av?

 

Fragmentering kanskje? Eventuelt malware/virus som fulgte med pirat versjonen din som nå koser seg med resursene på maskina :p

Neppe virus nei...sikker kjelde her i gården! (tror jeg i alle fall). Fann ut at eg hadde anti virus scan på + at Opera tok 40 av cpu, noe som den gjør til tider når pcn har stått på for lenge.

Lenke til kommentar

Gaz West, hva syns du om spillet så langt? :)

 

Må du slutte å bruke tida her, spill spillet! :whistle:

Eg er heilt frelst. Eg er omlag 6 timar inn i spelet - og har tatt massevis av sideoppdrag, og kan bekrefte at desse ikkje er utruleg keisame - slik som i nr 1.

 

Eg har utforska galaksen, og nestan gått tom for drivstoff fleire gonger. Å utforske universet denne gongen er vannvittig moro. Eg skannar planetar etter ymse 'grunnstoff' for å få oppgradert både våpen og Normandy SR2.

 

Elskar dette!

 

 

Litt plagsomt å måtte skrive inn koder på to forskjellige nettsider for å få tilgang på DLC greiene, men jeg kan vel leve med det. Nei, nå får jeg gå å prøve dette spillet og se om det er noe bra ;)

Eg tasta berre koden inn rett i spelet eg, så var alt OK. Spelar på X360.

 

 

Thermal Clips er jo samme skvipet, men med et annet navn.

 

Er bakvendt av Bioware. Spesielt etter at de til og med la til bakgrunnshistorie for hvorfor det var som det var i det første spillet. Når ville militæret plutselig tenkt at å stoppe i kamp for å lade om er en god idè når de allerede hadde løst dette problemet gjennom spillets forklaring? Aldri.

Bakvent? NEI! Dette er så utruleg mykje betre enn den helsikens "overheat" saka som var i ME1. Kan væra einig i at det virkar litt snodig at dei plutseleg går frå våpen med uendeleg 'ammo' - over til våpen med begrensa 'ammo'. Men, eg velger å kjøpe forklaringa dei kjem med, og synest dette er ei betre løysning.

 

Skytinga i ME2 er heilt fantastisk. Det er så utruleg morosamt å ta headshots på mechs. Evt skyte av dei ein arm.

 

Fiende Spoiler:

Eller, til og med skyte "gasstanken" til Pyro fiendar - og sjå dei løpe rundt i panikk nokre siste sekundar før dei blir sprengd til fanden

576965.jpeg

576966.jpeg

 

 

Elskar kvart sekund av dette spelet.

 

Romance spoiler:

Eg hadde forøvrig berre vært ombord i Normandy SR2 i omlag 3 minutt før eg byrja flørte med "Kelly" - assistenten min. Hu var greitt hot. Håpar på å legge ned fleire damer.

 

Ser at eg òg har eit bilete av Liara T'Soni på lugaren min. Eg feide over hu i ME1 - og valgte import save. Flotte små detaljar!

 

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...