Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen

Anbefalte innlegg

Skal ned på Gamestop å se om de fortsatt har noen innbytte kampanjer om dagen....denne mnd. økonomi og alle spillene som kommer...no way :o  Liker ikkje kvitte meg med spillene, men det må nok til.

Syns eg hørte snakk om at ME2 dealen ikkje vaer gjeldende om dagen? Får håpe noen er litt surrete bak disken ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert førsteposten med en liste over diverse anmeldelser samt en achievement-liste :)

Anmeldelser:

• "The heart and soul of Mass Effect 2 lies in the characterizations of your ever-growing crew"

• "Go buy it, this isn´t one you can afford to miss"

• "Det nye fokuset på kamp på bekostning av statistikk og rollespillelementer føles som et riktig valg av Bioware, og gjør også spillopplevelsen mer involverende"

• "Dette er et eventyr du bare
    oppleve på egenhånd"

• "You´ll gladly trade hours of your life to Mass Effect 2. There´s just so much to experience and it´s all uniformally excellent in it´s execution"

• "Når blir et spill så bra at det blir vanskelig å beskrive? Svaret er 2010. Nå."

• "Det er mulig du stod over forrige runde med «Mass Effect», men denne gangen er det ingen unnskyldning – spesielt ikke hvis du allerede har fullført fantastiske «Dragon Age: Origins» og sitter ventende på det neste store rollespillet"

• "Jeg kommer ikke bort fra at det er lenge siden jeg har levd meg så mye inn i et spill"

• "Perhaps BioWare's greatest success in Mass Effect 2 has been taking a complex RPG and making it effortless to understand"

• "It's the way that Mass Effect 2 expands upon the narrative established in the first game that marks a true breakthrough for interactive storytelling"

• "But even with its simplified mechanics, ME2's story makes for a compelling odyssey"

• "Once this intense and action-packed role-playing game pulls you into its orbit, you won't want to escape."

• "With the first instalment, BioWare built a universe of words – a deeply convincing multicultural sprawl you could read about without ever quite getting to touch. Here, you’re inside it from the start – and the view is often dazzling"

Lenke til kommentar

Sci vs. Fi, 4. og siste del:

http://www.gametrailers.com/video/sci-vs-mass-effect/61255

Ikke veldig spennende; det mest minneverdige er kanskje en rapper som stolt viser verden at han kan stave, og en sensurert spillfigur (Subject Zero).

Mordin, tipper han blir en av mine favoritter (video i Fight for the Lost-serien):

DLC-figur (og litt "cheesy" video):

http://www.youtube.com/watch?v=lvZM-3ybqkE

Lenke til kommentar

GiantBomb gutta har også lagt ut en podcast dedikert til Mass Effect 2. Den skal være spoiler-free, men utviklerne (ja, de snakker med utviklerne om prosessen bak å lage de spillene de gjør) snakker løst om mulighetene man står ovenfor.

Søk opp BombCast på iTunes eller hør/last ned her.

Lenke til kommentar

Noen som har oversikt over achievements enda? Håper dei legger opp til høgare gjenspelingsverdi på samme måte som i enaren.

Når det gjelder valg av klasse, så blir det sjølsagt infiltrator først. Blir vel å teste dei andre klassene også etter kvart. Håper dei unngår mandagsarbeid av typen engineer i ME2. :p

De er faktisk lavere verdi, du kan klare mer eller mindre alle gjennom 1 playthrough, og kanskje 80% av de uten å tenke over det.

Er insanity tilgjengelig på første playthrough?

Veteran er det høyeste man kan velge, husker ikke hva vansklighetsgraden under der igjen heter

Lenke til kommentar

Er vel Casual, Normal og Veteran man kan velge mellom første gang man spiller gjennom spillet. Deretter åpner man Hardcore som igjen åpner Insanity.

Edit: Mass Effect 1 altså, jeg vet ikke helt hvordan det er i oppfølgeren.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om skytinga er bedre i ME2 i forhold til ME1?

Eller er det størst forskjell når man er Biotic i ME2 i forhold til enern?

Vurderer bare skippe den saven jeg har på ME1 som er soldat over hele linja og starte som en helt ny...

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Vurderer bare skippe den saven jeg har på ME1 som er soldat over hele linja og starte som en helt ny...

Skyting er betraktelig mer intenst i 2'eren, kan ikke huske at jeg noen gang tok cover i 1'eren, untatt helt i begynellsen, her må du nok gjøre du mye oftere, hvis ikke dør du.

Det er ikke lenger mulig å "heale" seg, derfor må man være mer forsiktig, bruk av våpen spiller en større rolle. (våpnene er gode til de forskjellige skjolds typene: biotic, shield, armor.)

Det er også færre skills å bruke, av dem få som er, så er de fantastiske, du må egentlig se nesten selv når det kommer ut for deg, hvis du likte dens store variasjonen i 1'eren, vil du nok bli litt "skuffet". Selvom jeg personlig har blitt forelsket i denne form for skyte strategi.

Soldier er ganske enkelt da syns jeg, anbefaler heller du går for Adept, hvis du vil ha en mellom ting så er Vanguard en fin klasse å gå for, spiller det selv.

Biotic CHARGE!

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Selv om jeg lukter noe kjøpt og betalt sider som gir 360 spill alltid høyrere en snittet så gleder jeg meg fortsatt til spillet... Sikter mest til Gametrailers.com, de overdriver alltid med karakterene til 360 spill mens PS3 spill alltid kritiske, minner meg om en side til som er omtrent slik ;)

Det absolutt latterligste eksemplet jeg har sett er G4tv. Når de går såpass langt at de prøver å logisk forklare hvorfor spillet trenger å ha en lang kjedelig del så er det noe feil på gang :p Ikke det at jeg tror de har blitt kjøpt eller noe, men folk er veldig villige til å totalt ignorere svakheter ved spillet fordi man liker fortellignen så godt.

Det ironiske er at hvis du sjekker Sessler's Soapbox for denne uka så sier han selv at han sannsynligvis dømte Mass Effect for høyt akkurat på grunn av samme type idolisering, men han ser ikke at han gjør det samme igjen nå :p

Lenke til kommentar

Du kan bruke saven du har fra ME1 og bare velge ny klasse i ME2. (Jeg var Soldat i ME1 save og spilte igjennom som Adept)

Jeg har ikke spilt Biotic så mye i ME1, så har litt dårlig sammenlignings grunnlag, men kan skrive under på at det er rått å spille Adept i ME2.

Overgangen fra overheat til ammo plaget meg egentlig ikke noe spesielt, men hele slossedelen i ME2 synes jeg var utmerket. Satte meg ned litt med ME1 i går kveld og slossedelen plaget meg noe innmari etter å ha spilt ME2.

Ellers må jeg bare få lov til å si at ME2 lever opp til hype og vel så det. Det er veldig lenge siden jeg har blitt trollbundet av et spill i en slik grad.

Lenke til kommentar

Jeg skal være Vanguard, har prøvd det litt i ME1 og det var råkult ^_^ Men skulle ønske jeg heller kunne bruke assault rifle eller sniper rifle sammen med vanguard

Vanguard kan faktisk bruke Assault Rifle. Ikke som standard, men kan læres.

Gledar meg så vannvittig til Biotic Charge.

Og viss ein i tillegg kan bruke Assault rifle blir det jo heilt sjef.

Lenke til kommentar

Føler det går greit uten assult rifle med tanke på sub-machine gun x)

Men er det noen andre som har lastet ned ME2 på steam? tok 12,7 GB. trodde det skulle ta opp i mot 20 GB o.O

Hmm, pre-loada tidligere idag og min tar bare 11,5. Er jo bare 2 dvd'er da, så skal være ganske pakka for å komme opp i 20.

Lenke til kommentar

Standard er vel 11.5GB mens DDE er 12.7GB om jeg ikke tar helt feil.

Er dere sikker på at Vanguard kan bruke assault rifle ettervært? Vis så, så er det konge, sitter nemlig å vurdere om jeg skal teste Vanguard med en gang, men har helst lyst til bruke assault rifle, men mener å ha lest det var bare soldier som kunne bruke det?

Edit: Og noen som vet om det har noe å si hvor man treffer fienden nå? Altså vil fienden ta mere skade om jeg skyter mot hode? I enerne så virker det som det er ett fett værtfall, for fienden tar like mye skade.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...