Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får ikke XP per kill, men man får squad points etter hvert utførte oppdrag. Å levle opp skills krever X antall squad points, og etterhvert som en skill blir bedre krever den flere og flere. Etter det jeg har sett et maks level på skills 4.

Jeg har bestemt meg for å holde et åpent sinn helt til jeg sitter med spillet i hendene, men ´den delen av meg som liker RPG gråter litt.

Lenke til kommentar

Man får ikke XP per kill, men man får squad points etter hvert utførte oppdrag. Å levle opp skills krever X antall squad points, og etterhvert som en skill blir bedre krever den flere og flere. Etter det jeg har sett et maks level på skills 4.

Jeg har bestemt meg for å holde et åpent sinn helt til jeg sitter med spillet i hendene, men ´den delen av meg som liker RPG gråter litt.

Korrekt. Irriterer meg litt. Har også lest at hvis man blir bedre kjent med de andre i crewet ditt så kan du lære deg å bruke deres spesial angrep så du kan velge mellom 11 spesial angrep senere i spillet eller noe sånnt :/

Lenke til kommentar

Kanskje ett av målene er at man skal ta kompanjongene mer på alvor, ikke se på hvordan de blir kontinuerlig sterkere (og klare for sluttoppdraget) selv om man bare lar dem sløve ombord på skipet.

Jeg vet ikke, bare en gjetning.

Er mer bekymret for kjedelig, tidkrevende jakt på ressurser for å kunne oppgradere utstyr.

Lenke til kommentar

enig i dette her, virker som spillet har blitt simplifisert, hvorfor valgte Bioware å gå denne veien?

Syntes de fleste at eneren var for komplisert eller vansklig?

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det her visste jeg ikke, har egentlig ikke tatt meg tid til å lese om hvordan det skulle bli, jeg syns det i 1ern funka perfekt og er jo akkurat sånn jeg liker det i rollespill ihvertfall, kan spesialisere ser mer etter hva man vil. Men får ha et åpent sinn også, ikke mange dagene igjen nu.

Lenke til kommentar

Forenkle det? er liksom ikke 1'eren enkel nok? xD Finnes jo mye mere avansert system som også funker like greit. Så om det er for å gjøre det enkelt så lurer jeg på hvorfor =/

Det eneste jeg ikke likte med det i ME1 var at etterhvert så går squad mates over til å få bare 1 skill point mens jeg får 2

Lenke til kommentar

Kaster meg på vogna og sier at jeg er utrolig skuffet hvordan XP systemet er i ME2. I tillegg til systemet de bruker (squad points) så syntes jeg du har utrolig lite med skills til rådighet. Nå har alle sikkert sett class videoene. Men at fks en soldier, har flammekuler, energikuler og iskuler samt en slowdown effekt syntes jeg blir for dårlig. Nå er jeg sikkert bare halvveis i spillet. Men jeg syntes systemet blir helt feil.

Samtidig så tvinger det deg til å kjøpe skills som du kanskje ikke har lyst på for å åpne opp et annet. Fks på min soldier ville jeg ha flammekuler, men da måtte jeg ha level 2 på energikulene. Som jeg syntes sugde, og jeg ville ikke det, men jeg var jo nødt til det. Du må også være likt av dine teammate for å unlocke dems special skill. Noe jeg ikke har brydd meg om enda.

Ellers et flott spill. Men som en hardbarka rpger som har kost meg med dragon age i en laaang periode så var faktisk dette en liten skuffelse. Nettopp fordi karakter progresjon er viktig for meg, samtidig vil jeg ha nok muligheter til at jeg har en følelse at jeg kan være litt annerledes enn andre som spiller samme klasse. Dette får jeg ikke følelsen av i det hele tatt.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Enda jeg har hatt ME siden det kom ut, så hadde jeg ikke spilt igjennom det før i dag.. Slet med Matriarch Benezia back in the days, da ble jeg egentlig litt lei.. Så følte jeg plutselig for å spille igjennom det igjen før ME 2 kommer... Glad for det for å si det sånn, et av de beste spillene jeg noensinne har spilt :love:

Glede seg _litt_ til torsdag.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det er litt færre ability's på ME2. Men de ser MYE bedre ut. En vanguard kan charge. noe den ikke kunne i ME1. og sånn som alle andre ting classene kan gjøre så syns jeg det ser bedre visuelt også. og for meg virker det som om vanguard sine ting ikke ligner på en Adept sine ting. noe det gjør i ME1 (ikke det at det er negativt)

Men det at du må skille opp en ting du ikke vil ha for å skille opp noe du vil ha. slik er det også i ME1

Kan være enig i at det kanskje ikke er det beste for noen. men for min del gjør det egentlig ikke så mye.

Lenke til kommentar

Sant det, er en god del av dem her inne. Dumme pirater...

hva om det er pirater som har betalt for det på steam og ikke gidder å vente til det kommer på fredag? Jeg vet at jeg helt sikkert blir opptatt neste helg med andre ting så hvorfor ikke spille det litt før? :s

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Tatt fra FAQen til hjemmesiden av spillet:

Q: Once I beat ME2, will I be able to go back and play missed missions and new DLC missions?

* Absolutely, upon completion of Mass Effect 2 you are returned to the Normandy and welcome to explore the galaxy and complete additional missions.

Q: So does that mean there is no New Game + in Mass Effect 2?

* Nope. Once you complete Mass Effect 2, you can start a new game and import your ME2 Commander Shepard, much the way you did your ME1 character and play through again. Your level, weapons, armor, upgrades, currency, and codex entries will carry over.

Her blir jeg forvirra, først tenkte jeg, jippi, jeg kan fortsett å explore, men så kommer det andre Q&A, som sier at: "ja jeg kan jo fortsette å spille", men jeg må starte på nytt igjen?

Lenke til kommentar

Her blir jeg forvirra, først tenkte jeg, jippi, jeg kan fortsett å explore, men så kommer det andre Q&A, som sier at: "ja jeg kan jo fortsette å spille", men jeg må starte på nytt igjen?

Du kan gjøre begge deler.

Du kan velge å fortsette å utforske med karakteren din med alle oppdrag du har utført osv, samtidig som du når som helst kan starte et nytt spill ved å "importere" mass effect 2 karakteren din med alle skills og levels.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...