Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg for å holde meg unna fristelsen av å piratkopiere spillet og heller kjøpe det på release.

Noen spørsmål:

1. Jeg spilte igjennom Mass Effect et par ganger for noen år siden, og savene mine er for evig tapt. Bør jeg starte en ny save og kjøre gjennom spillet en gang til før ME2?
  2. Vil jeg rekke å komme i max level før release? Er det noe vits?
  3. Akkurat HVA vil jeg ta med meg til 2ern om jeg velger å migrere save fra ME1?
  4. Er det mulig å kjøpe spillet elektronisk, a la Steam?

Lenke til kommentar

Du kan komme deg gjennom spillet før ME2 kommer, men du må da selv se om du bare gjør main quests eller side quest også.

Ja. det er mulig å kjøpe det på steam. Jeg forhands bestilte DIgital Delux Edition der. Kanskje det er litt billigere på EA Store.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å holde meg unna fristelsen av å piratkopiere spillet og heller kjøpe det på release.

Noen spørsmål:

1. Jeg spilte igjennom Mass Effect et par ganger for noen år siden, og savene mine er for evig tapt. Bør jeg starte en ny save og kjøre gjennom spillet en gang til før ME2?
  2. Vil jeg rekke å komme i max level før release? Er det noe vits?
  3. Akkurat HVA vil jeg ta med meg til 2ern om jeg velger å migrere save fra ME1?
  4. Er det mulig å kjøpe spillet elektronisk, a la Steam?

1. Helt klin opp til deg selv

2.Lite sannsynlig om du ikke har planer om å spille døgnet rundt, liten vits i også siden du starter på lvl 1 i ME2.

3.Visse valg du tok i ME1 får konsekvenser i ME2 om du overfører saven, hvis du ikke gjør det er det heller ingen fare siden Bioware har "tatt valgene for deg" i ME2 slik de foretrekker. Du kan forandre både utseende og class selv om du overfører, det er kun valgene dine som spiller en stor rolle.

Lenke til kommentar

Dette sto på linjen under det du siterte ;)

Spoiler Warning!

Liara is seen on the Normandy as it is attacked by an unknown assailant. She then rushes to Shepard in what is assumed to be Phoenix Armor; later, she is seen climbing into an escape pod (with helmet on) before Shepard. After Commander Shepard is resurrected through the Lazarus project, the Illusive Man tells the Commander that Liara is working for the Shadow Broker.

Lenke til kommentar

ja... men leste ett sted at noen mente at Liara ikke kunne være en Team Mate som i ME1 fordi ho spiller en annen viktig rolle. for tror det var noe snakk om at alle dine Team Mates kan ende opp som døde eller noe sånt gjennom spillet. og tror Liara ikke skulle dø, muligens fordi ho skal noe i ME3 vil jeg tippe.

Kan hende det ble litt rart sakt xD

men men. håper på å se mere til ho i ME3 x)

Lenke til kommentar

Så hvordan blir hele denne greia med å fortsette på save fil fra Mass Effect 1? Har jo en karakter der som er level 60, top armor. Vil jeg fortsette som lvl 60 i ME2 da?

Nop. Du vil starte som level 1 og uten noe av det du hadde i det første. Starten av spillet forklarer det hele veldig godt.

Dette stemmer, men du får visse bonuser ved i importere en level 60 charact. Har en fullstendig liste fra mass effect wiki siden her...

ADVARSEL MASS EFFECT 1 SPOILERE!!!

* The decision to save either Kaidan or Ashley.

* Whether or not the player kills Wrex on Virmire.

* Whether or not the player decides to save the Citadel Council at the end of Mass Effect.

* The player's choice of love interest.

* Whether the player spares or destroys the Rachni Queen at Peak 15.

* The player's treatment of Conrad Verner.

* Whether or not the player completed the UNC: Asari Diplomacy sidequest.

* Whether the player chose to allow the Alliance to conduct experiments on Nirali Bhatia's body.

Due to massive gameplay redesign, your level will not transfer over to Mass Effect 2 and you will start out with basic abilities. However, the game will acknowledge if you were a level 60 character and if you were a Renegade or Paragon and adapt it in ways that map across to the new system. Also, the physical appearance and class of imported characters can be changed at the start of the game, if desired.

If a player has no Mass Effect save files, Mass Effect 2 will start with an introduction sequence which, in combination with interactive decisions made by the player, introduces new players to the storyline and establishes a “canon” backstory.

Endret av VIGGO123
Lenke til kommentar

Men hva med ekstra powers og den ekstra "skillen" man får etter oppdraget på månen? Jeg fikk en ekstra "skill" jeg kunne putte poeng i (Shock Trooper) etter å ha gjort det oppdraget og man kan jo også få f.eks Throw på en Soldier gjennom New Game. Vil dette også bli overført?

Lenke til kommentar

hmm... føler jeg kanskje skulle gjort noe annerledes i sidequestene xD

et ME1 sidequest spoiler

I den sidequesten man får veldig tidlig, hvor du skal velge om du vil hjelpe han ene med å få tilbake kona si eller ikke. Kan kanskje hende at om man lot dem gjøre eksperimenter på ho så kanskje man får noe tøft våpen eller oppgradering =/

Lenke til kommentar

Men hva med ekstra powers og den ekstra "skillen" man får etter oppdraget på månen? Jeg fikk en ekstra "skill" jeg kunne putte poeng i (Shock Trooper) etter å ha gjort det oppdraget og man kan jo også få f.eks Throw på en Soldier gjennom New Game. Vil dette også bli overført?

Du tenker på specializations innenfor de enkelte classene. Jeg er usikker på om dette vil føres over i ME2, og når man fullførte spillet med de forskjellige classene fikk man låst opp en evne som egentlig hørte til den ene classen, men som kunne brukes av de gjennværende classene hvis man startet et nytt spill. Det mest logiske ville vært å la deg beholde specializations, men de ekstra evnene vil trolig ikke føres over.

Lenke til kommentar

Har bestilt Deluxe digital på steam og har klart å unngå fristelsen med å laste ned, men det er ikke lett....hehe

Er det torsdag det lanseres på steam?

Ja. håper det blir sånn at vi kan laste det ned noen dager før. vil ha den comic tingen nå xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...