Gå til innhold

Modern Warfare 2 - Ps3 eller PC?

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg lurar på om eg skal kjøpe Modern Warfare 2 på ps3 eller pc.

Eg veit at dei fleste FPS spel er bedre på pc, men eg har ein eit år gammal bærbar pc og er i tvil om den kjem til å kjøyre spelet like bra som på ps3en.

Eg veit ikkje mykje om specs og sant, og anar ikkje om pc-en har det som trengs.

Her er mine pc specs:

Modell: Acer Aspire 6935g

Prossesor: Intel Core 2 Duo CPU P8400 @ 2.26Ghz (2CPUs),~2.3Ghz

Minne: 4096MB RAM

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-biters

Skjermkort: NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB

DirectX-versjon: DirectX 11

NB: Eg drar Cod4 med alt på fullt heilt fint.

Mvh Prankinator

Endret av Prankinator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde uansett kjøpe spillet på PS3 vil nå jeg si, med tanke på at nesten alt som gjør PC-FPS til en bedre opplevelse er utelatt i MW2.

- Ingen dedikerte servere (dårligere ping, ingen custom-maps eller mods)

- Maks 9 vs 9 (det samme som på konsoll).

Ved en konsoll-versjon slipper du iallefall å bekymre deg for specs o.l., og kan dermed stille på lik linje som alle andre når det kommer til Frames.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

I ditt tilfelle kjøp det på ps3.

personlig kjøper jeg pc versjonen bare pga muligheten til å spille med mus.

Også har jeg xbox og ikke ps3 da.. selvom jeg snart skal ha meg en ps3 :p

jeg mener alle fps burde bli spilt med mus uansett.. føler at man mister mye av innlevelsen med xbox eller ps3 kontroller

Lenke til kommentar

Siden det ikke er dedikerte servere eller muligheten for mods til pc er det best å kjøpe det på konsoll.

Hvorfor? Mus og tastatur er en klar vinner, og konsoll mangler akkurat det samme. Kan bare se problemet om du har en crap pc.

Endret av Zarax
Lenke til kommentar

- Det er matchmaking istedet for dedicated servers (som betyr blandt annet ingen mods, intet community og massiv lag)

- Ingen leaning

- Ingen prone

- Hitboxen like stor på PC som på konsoll (?)

Det virker som om den eneste forskjellen mellom konsoll- og PC-versjonen av MW2 er at PC-versjonen støtter mus & tastatur. Som faktisk var argumentet IW brukte når noen mente at MW2 var blitt en konsollport, hvis jeg husker rett^^

"Is the PC version a console port?"

"No the PC version has stuff like mouse support and text chat."

Kjøp det på PS3 du.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Jeg synes det at mangelen på prone er en deal-breaker, så om jeg hadde vært deg hadde jeg definitivt gått for Playstation 3 versjonen. Utover det er de fleste argumentene for å kjøpe PC versjonen utenom mus og tastatur rett og slett fjernet av Infinity Ward i en eneste stor rape.

Lenke til kommentar

9v9 er MER enn nok.

Har man noe mer er det nesten ikke noe moro å spille.

Hvis det er 12v12 i cod4, så er det bare å velge smg,assault eller lmg, så har leder man.

Hvis de som først har spilt mye kompetitivt, og gjerne ligger på skilllevel mid-high, så har man lett 2 i K/D når det er så mange.

Det er så og si spray&pray, bare at du har med litt aim og reaksjon.

Prone er jo heller ikke akkurat "nødvendig". Det blir vel mer en bonus.

Er rank 55 i cod4 nå, og jeg har fortsatt ikke prone challengene, men jeg har alle de andre.

Proner aldri, og den eneste grunnen jeg ser til å bruke det, er når folk camper.

Camping = Instant tap hvis man spiller mot noen gode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle FPS spill er bedre på PC, de som sier annerledes tar feil. FPS spill er laget for PC, selv spill som MW:2 som er konsollifisert er mye bedre å spille på pc, av den enkle grunn at man bruker mus og tastatur. Need I say more?

Tull....

Jeg har spillet til både PS3 og Pc. Jeg foretrekker PS3 utgaven LETT over pc versjonen..selv med sine skarpe textures og bedre pressisjon pga mus. Men jeg er bedre med kontrolleren og har mer kontroll på alle plan en jeg har med det gammle tastaturet.

Need I say more?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...