Gå til innhold

Etterlyser Innføring i vinduer i BitchX? S:

Anbefalte innlegg

har brukt xchat før, men tenkte å bytte til BitchX, men trenger litt tips om hvordan man takler vinduer og sånt.

har fått til å lage et nytt vindu og bytte mellom disse to, men blir VELDIG vrient å skrive "/window new" og så enten query eller join enellerannenkanal for hver kanal/query jeg har, og slitsomt å skrive /window swap 5 f.eks hver gang jeg skal kikke etter om det har skjedd noe på en kanal jeg har vært på.

noen som har noen tips til aliases og fortelle meg litt generelt om windows og sånt?

har ikke så veldig mye peiling på BX :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]har brukt xchat før, men tenkte å bytte til BitchX, men trenger litt tips om hvordan man takler vinduer og sånt.

har fått til å lage et nytt vindu og bytte mellom disse to, men blir VELDIG vrient å skrive "/window new" og så enten query eller join enellerannenkanal for hver kanal/query jeg har, og slitsomt å skrive /window swap 5 f.eks hver gang jeg skal kikke etter om det har skjedd noe på en kanal jeg har vært på.

noen som har noen tips til aliases og fortelle meg litt generelt om windows og sånt?

har ikke så veldig mye peiling på BX :shrug:

Edit: never mind - fant ut av det sjæl etter litt testing.

Bruk alt+tall, dvs alt+1 for vindu 1, alt+6 for vindu 6, osv.

Dessuten, window new_hide åpner vindu i "bakgrunnen" så du nødvendigvis ikke hopper til det nyeste vinduet du laget.

Andre nice'e ting å huske;

/query nick <-- vanlig "query"

/query =nick <-- "query" for dcc chat

/channel #channel <-- bruk cltr+x for å bla gjennom de forskjellige kanalene på gitte vindu

/set timestamp on

osv

www.bitchx.org

Lenke til kommentar

Takker for svar :) men er en liten ting jeg har lurt litt på.. hvorfor kommer det aldri timestamp på det JEG skriver? :roll:

den ircii greia i topicen aner jeg ikke hvorfor var der engang :oops: er vel bare no jeg har plukka opp.. tenkte hovedsaklig på BitchX, men driver og tester ut irssi nå :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...