Gå til innhold

Hastighet på internett

Bjoolz

Anbefalte innlegg

Jeg har telenor 1500/300 atm. Jeg er klar over at jeg bor langt unna sentralen og at jeg ikke kan få noen superhastighet, men telenor står på sitt om at jeg ikke kan få høyere hastighet. Grunnen til at jeg skriver denne posten er at når jeg klagde på ustabil linje for ca et år siden så fikk jeg plutselig 2.5mbit linje i 2-3 måneder (2300-2400 for å være helt nøyaktig).

Noen som kan komme på noen grunner til hvorfor telenor er å innbitte på at jeg ikke kan få høyere hastighet? Noen mulighet for at de lar meg prøve å oppgradere hvis jeg sier at jeg vil prøve en måned med 2.5mbit og er villig til å betale for 2.5mbit uansett om linjen faktisk blir raskere eller ikke?

EDIT: Var akkurat innom telenor sin hjemmeside for å se på priser. Har de kun 3 abonnementer nå? 1.5, 5 og 16 mbit?

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er utelukkende lett å forstå at du per dags dato er utstyrt med den laveste netthastigheten som er å oppdrive av bredbåndstjenestene som Telenor tilbyr. Om sitter sånn i saksa at du ikke har muligheten til å oppgradere ditt abbonement, ser jeg på som avhengig av om hvor i landet og hvordan muligheter signalene kommer seg frem til din pc. Dette avhenger av flere ting, deriblant avstand til "nettsivilisasjonen".

Vi lever som alle vet i 2010, så at Telenor sier at du ikke befinner deg innenfor gitt område til å få oppgradert din nettjeneste, ser jeg på som relativt sublimt, når Telenor på best mulig måte ikkeskal fremstå som et dystopisk, men snarere et konvalent selskap.

En viktig faktor i ditt innlegg som kan tilsi at Telenor tar feil, er som du påpeker, at de (Telenor) tidligere har fratatt deg en langt raskere linje.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Telenor er et selskap som er nokså strikte på hvilke hastigheter de leverer til hvilke lokasjoner. De forholder seg i veldig stor grad til å holde ting så stabilt som mulig fremfor å fokusere på ytelse. Dette er for øvrig forståelig nok, da Telenor er et stort landsdekkende selskap, som ønsker å garantere leveranse av stabile produkter til en stor brukermengde.

Det er kanskje en drastisk løsning, men om du bytter leverandør er det ikke utenkelig at den nye leverandøren vil si seg villig til å levere høyere hastighet enn hva Telenor har mulighet til. Dette forutsetter vel å merke at leverandøren kan levere internett på egen infrastruktur (altså at de har eget sentralutstyr i ditt område), fremfor å levere over Telenor sitt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...