Patience Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 [link utgår.. se slutten av siden] Nytt design etter ønske. Synspunkter? Svært få linker som funker, men man ser tanken bak. Galleriet i menyen fungerer. Samt diverse smålinker.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hehe, orginal side Negativt: - Bakgrunnen gjentar seg med min oppløsning (1280x1024). - Se å få vekk det kvinnemennesket som følger etter på høyre side. Bare irriterende. - Litt rotete. Siden er optimalisert for Internet Explorer og Opera. Anbefalt skjermoppløsning er 1.024 x 768. Videre anbefales det at man slår av understreking av linker til "Hover" eller alternativ nr. to i menyen Internet Options - Advanced - Undeline Links. Siden er IKKE optimalisert for modembrukere og er dermed heller ikke testet derunder. Funker det fint; Ta det som en bonus. Funker det ikke; Så driter jeg i det.. Det der kan du egentlig bare fjerne. Alt som du skriver at publikum skal gjøre, kan du gjøre selv og dermed have kvaliteten på siden. Positivt: - Rød er ikke akkurat min yndlingsfarge med tanke på webdesign, men du har faktisk klart å gjøre det nogenlunde behagelig å lese. - Tøff header/kanin Tips til forbedringer: - Lag rollover på linkene. Hvis du ikke bruker CSS allerede, lær deg det. Det er veldig nyttig. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Hehe, orginal side Negativt: - Bakgrunnen gjentar seg med min oppløsning (1280x1024). - Se å få vekk det kvinnemennesket som følger etter på høyre side. Bare irriterende. - Litt rotete. Siden er optimalisert for Internet Explorer og Opera. Anbefalt skjermoppløsning er 1.024 x 768. Videre anbefales det at man slår av understreking av linker til "Hover" eller alternativ nr. to i menyen Internet Options - Advanced - Undeline Links. Siden er IKKE optimalisert for modembrukere og er dermed heller ikke testet derunder. Funker det fint; Ta det som en bonus. Funker det ikke; Så driter jeg i det.. Det der kan du egentlig bare fjerne. Alt som du skriver at publikum skal gjøre, kan du gjøre selv og dermed have kvaliteten på siden. Positivt: - Rød er ikke akkurat min yndlingsfarge med tanke på webdesign, men du har faktisk klart å gjøre det nogenlunde behagelig å lese. - Tøff header/kanin Tips til forbedringer: - Lag rollover på linkene. Hvis du ikke bruker CSS allerede, lær deg det. Det er veldig nyttig. Prøver fortvilt å få siden bra. CSS kan jeg desverre ikke. Er mere inne på design enn programering... *Stønn* Lenke til kommentar
Decline Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Synes ikke kaninen passet helt inn med resten. Ble litt mer gif-animasjons preg med både den og den ville dama. Fin bakgrunn på sitat tabellen. Menyen er også grei, men skulle kanskje helst vært plassert en annen plass, f.eks på siden? Fiks bakgrunnen også. F.eks plassèr alt inne i en tabell som er 1024x768, og ha bakgrunnen i den, så tar du en annen bakgrunn utenfor, f.eks med bare sånn svart med ruter. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Funker det fint; Ta det som en bonus. Funker det ikke; Så driter jeg i det.. Litt uoversiktlig.. Har siden noe egentlig mening og selvlaget innhold, eller er det bare masse linker i hytt og pine? :wink: Lenke til kommentar
toON- Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 halleluja...dette er alt for rotete... Tanken er god, men utførelsen er på kanten.. tips..! opptil 4 celler i hoved tabellen er ekstremt...!... bruk MAX 2 ser du har ca. 6 rader med "Ny" infomasjon... begrens dette.. prøv heller og ha "linker" til undersider... f.eks. ikke bruk all plassen på hovedsiden til og skrive fulle artikler, men kanskje skrive en header, og link denne til en annen side... Med rødfargen på designet syns jeg siden ble for dyster.... og for mye kontrast i orange/gul fargen på meny-rollover.. Prøv kanskje og lag en mer utbredt meny... og kort inn den ekstreme hovedsiden... Dette kan bli bra med litt justering... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Idden bak dette rotete designet er at du skal få følelsen av å ikke ha fått med deg alt når du logger deg av. Akkurat som på supermarkedet når pålegget ligger milevis fra smæret.. Men det blir langt på nær så rotete når jeg er ferdig.. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Vel så må du jo tenke på at de besøkende skal få LYST til å se resten og da.. Ikke noe vits med masse rot og innhold om ingen vil se det/klarer å se det? Det hele kommer vel an på hvilken målgruppe du sikter etter. Folk som tar seg tid til å lete igjennom hele siden selv om den er rotete, eller de som ser over siden og stikker når de har gjort det de kom for/ble lei... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Dere har mange gode poeng. Skal jobbe litt med dette. Programmet setter selvsagt også sine begrensninger. Driver også med å lære meg dreamweaver. Men det kommer nok til å ta sin tid.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Dere har mange gode poeng. Skal jobbe litt med dette. Programmet setter selvsagt også sine begrensninger. Driver også med å lære meg dreamweaver. Men det kommer nok til å ta sin tid.. Hva med å lære deg html slik at du ikke blir avhengig av et WYSIWYG generator hver gang du skal lage html kode? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Dere har mange gode poeng. Skal jobbe litt med dette. Programmet setter selvsagt også sine begrensninger. Driver også med å lære meg dreamweaver. Men det kommer nok til å ta sin tid.. Hva med å lære deg html slik at du ikke blir avhengig av et WYSIWYG generator hver gang du skal lage html kode? Alt til sin tid. Jeg skal nok bli dyktigere med tid. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Nå er det lagt ut en ny versjon... Vær nå ikke så vanvittig skeptiske da ;/ Er en hardt prøvet sjel http://www.vivacity-patience.com/betasite/index.htm Gjør dere oppmerksom på EN ting. Drit i hva som står. Det er bare noe som STÅR der for syns skyld. Dvs temaet er relevant. Men setnings- oppbygninger osv er bare skriblerier.. Linker etc vil bli bedre retningsorientert.. Det kommer til å være rene tekstlinker. Delvis fordi jeg liker det. Delvis av praktiske årsaker.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 får ta det fra top til bottom... Bør nok si at jeg bruker opera nå og har ikke mlghet til å skjekke siden i IE. 1. Tittel: :: Meny (????) 2. Headeren var helt grei, men du har bommet litt med teksten"http://www.vivacity-patience.com". Den kommer for langt ned slik at jeg bare ser halvparten. Fiks problemet, eller fjærn den (helst det siste da jeg ikke ser noen grunn til at det skal stå der. 3. Prøv å fjærn det svarte mellomrommet mellom headeren og hovedsiden. Tror det blir bra da. 4. Tabellen til venstre: Hold deg unna slike teksturbakgrunner. Det er både stygt å se på og virker utrolig uprofft. Ha heller en bakgrunnsfarge der. 5. I tabellen til venstre under ":: Logg inn". De to feltene går inn i hverandre, dvs. det er ikke noe mellomrom mellom dem. Ellers var det en rimelig fin side! Jeg likte den, og med noen forbedringer kommer den nok til å bli enda bedre! ps: Sikkert mye tull jeg har skrevet nå. Er overtrøtt, er svimmel og har ørebetennelse i begge ørene. Får rette på det i morgen, eller blir det senere i dag? *gjesp* Ole Brum er en fin båt Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Sånn da ser siden meget ut som den skal i Opera. Men det med passord/pålogginga; Har sjekket koden. Den er som den skal være. Dessuten har jeg selv testet med nyete opera og det er ikke feil der lenger.. Har du en gammel versjon kanskje? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Angående headeren... Ha en rett linje nedover på høyre siden også. Bruker Opera 7.03 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Angående headeren... Ha en rett linje nedover på høyre siden også. Bruker Opera 7.03 Nå er jeg ikke helt med her??? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Angående headeren... Ha en rett linje nedover på høyre siden også. Bruker Opera 7.03 Nå er jeg ikke helt med her??? På venstre side av headeren (eller toppen) går det en rett linje ned. Lag en slik på venstre side istedenfor den rare buen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå