OHJohansen Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Fujifilm Finepix S200EXR ser ut som en speilrefleks, uten å være det. Det er en ingen fordel. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Ole-Kristian Bjerkeli Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Hm, kan det være at dere ikke har testet denne på godt nok grunnlag. En grundig test av dette kamera er å finne her: http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_finepix_s200exr_review/ Der får kamera Highly Recommended. De kommenterer at kamera i fabrikkoppsett gir litt softe bilder, men at man kan endre oppsettet for høyere oppskarping. En del kameraer har jo algoritmer for å skarpe opp bildet automatisk fra fabrikkoppsett, at Fujifilm har valgt å ikke gjøre dette gir det mer muligheter i bildebehandlingsprogram. Superzoom kameraer har generelt ikke den største skarpheten pga. den store zoomen de må levere. At Canon Powershot G11 var med i denne testen er meg en stor gåte. Det er ikke et superzoom kamera. Det er uten tvil et godt kamera, men det er ikke i den gruppen kameraer som ble testet og burde ikke vært med i denne testen. Canon har sine egne superzoom kameraer og det burde vært en av disse som skulle representert Canon i en slik test. Det viser litt manglende kunnskap fra testeren når han tar med G11 fremfor å ta med f.eks. Canon SX1 IS eller SX20 IS hvor begge disse har 20x zoom. G11 har 5x zoom (langt ifra superzoom sjanger). Skal man først gjøre en test på Superzoom kameraer så bør man holde seg til superzoom kameraer og ikke blande sjangere. Det er forskjell å produsere et 5x zoom objektiv mot et 14-20X zoom med tanke på skarphet. Det virker det ikke som det er tatt hensyn til når man bringer inn et kamera som ikke burde vært med i testen. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Jeg finner også denne testen merkelig. Har selv Fujifilm S100FS som er akkurat samme kamera men S200EXR med oppgradert brikke og elektronikk. Bildene jeg har tatt med kamera (10000++) sier meg noe helt annet en testen her. Har ikke til dags dato sett point & shoot kamera som kommer i nærheten. Ser ikke et ord skrevet om EXR teknologien, og heller ikke dynamisk kontrast????? Utrolig nok.... Før dere "slakter" et så bra kamera, bør dere i det minste forklare mer hvorfor og med hvilke instillinger dere bruker. Har satt meg inn i kamera og med de riktige instillingene gir det fantastiske bilder, også innendørs selv ved lengre avstander. Mista litt respekt for Teknofil nå, og er glad jeg alltid sjekker tester andre steder rundt i verden. De viser seg som regel alltid å gi et mer korrekt bilde av hvordan et kamera er Lenke til kommentar
Gjest Kjetil Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Her er også en test som sier noe annet en det teknofil har klart å få ut av dette kamera! ****** The Fuji FinePix S200 EXR is an innovative new camera featuring a 12-Megapixel, redesigned Super CCD EXR imaging sensor, EXR image processor, 14.3x optical zoom lens and several new and creative shooting modes that really make it stand out. The camera's only major drawback is the lack of its ability to capture 12-Megapixel images in its specially created shooting modes (6-Megapixel max.), which are the most appealing features on this camera in my opinion. With excellent image quality and good performance, the S200 EXR holds it own with the other cameras in this class, despite the lower resolution in some modes ****** http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifilm/finepix-s200exr/fuji-finepix-s200exr-reveiw.html Lenke til kommentar
Gjest Kjetil Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Her er også en test som sier noe annet en det teknofil har klart å få ut av dette kamera! ****** The Fuji FinePix S200 EXR is an innovative new camera featuring a 12-Megapixel, redesigned Super CCD EXR imaging sensor, EXR image processor, 14.3x optical zoom lens and several new and creative shooting modes that really make it stand out. The camera's only major drawback is the lack of its ability to capture 12-Megapixel images in its specially created shooting modes (6-Megapixel max.), which are the most appealing features on this camera in my opinion. With excellent image quality and good performance, the S200 EXR holds it own with the other cameras in this class, despite the lower resolution in some modes ****** http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifilm/finepix-s200exr/fuji-finepix-s200exr-reveiw.html Dere skriver også i testen at Fujifilm ikke lager speilrefleks kamera.... Er ikke S5 Pro et speilrefleks kamera? http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/contents/s5pro_special/website.html Og til slutt.....De tall/tegnene som en må skrive inn her er UMULIG å tyde!!! Prøver igjen for 40 gang Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Det er vel opplagt for alle og enhver hvem som har betalt denne testen vil jeg tro. Er nok ikke uten grunn at man har blandet inn et kamera som IKKE er superzoom kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg