psyched Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Men den forsvinner med en gang jeg alt-tabber ut av et spill. Dette kan egentlig virke som et programmvare problem siden bare kommer når jeg er inne i et spill. Ikke under vanlig load. Endret 9. november 2009 av backstabber Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 sjekk at bios ikke er satt til å pipe på 75 grader celcius da... så den ene CPUen var over det på ett av dem.. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Hvor skjekker jeg det? Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Men den forsvinner med en gang jeg alt-tabber ut av et spill. Dette kan egentlig virke som et programmvare problem siden bare kommer når jeg er inne i et spill. Ikke under vanlig load. Forsvinner pipelydene om du slår av/napper ut høyttalerne? Hvis pipelyden kommer fra et sted i kabinettet, og det ikke er fra PC-speakeren, har du nesten garantert en kondensator eller spole som "piper"... Hvor skjekker jeg det? Let litt i BIOS. Eller eventuelt se i manualen til hovedkortet ditt. Endret 9. november 2009 av KongKlykken Lenke til kommentar
psyched Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Det kommer fra selve PCen ja. Det som har skjedd nå er at lyden kom, selv når PCen bra sto på.. Helt uten noen som helst form for load. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Vi har et nytt symptom. Massive lagg. I dag spillte jeg Dragon age: origins i ca. 1 time så lukket jeg det. Gikk AFK i 2 timer, jeg åpnet dragon age igjen og spilte i ca. 30 min. Når jeg dødde lukket jeg dragon age, når jeg åpner dragon age igjen lagger det konstant. Det samme gjelder alle andre spill jeg prøver og åpne. Jeg merker ingenting når jeg ikke spiller. Laggen er konstant og helt lik hele tiden. ca. 1 sec fryst bilde med bare lyd og 1 sec med bevegelse. Laggen følger det mønsteret hele tiden. Cirka akkurat det samme skjedde i går og. Men først på kvelden når datan har blitt litt varm. Tror det kan vere et problem med skjermkortkoblingen? Endret 10. november 2009 av backstabber Lenke til kommentar
psyched Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Nytt problem som kan hjelpe oss (meg) på vei. Jeg tok på ny kjølepasta, men når jeg skrudde på PCen igjen så pipte det bare konstant fra innsiden og datan skrudde seg ikke på. Siden det ikke var bilde tok jeg ut skjermkortet og satte det inn igjen, jeg tok og av CPU kjøleren på nytt, det hjalp heller ikke. Men når jeg presset CPU kjøleren mot CPUen så skrudde PCen seg på. Tror det kan vere mellomromm mellom kjøler og CPU? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da høres det mer ut som det kan være CPU som ikke sitter som den skal i sokkelen. PCen skal starte selv om du ikke har montert kjøler. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Pipelyden forsvant ov seg selv når jeg dyttet CPU kjøleren nokså hardt mot CPUen Nå skal jeg ikke flytte PCen en centimeter resten av mitt liv Lenke til kommentar
psyched Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Its back! Og nå hjelper det ikke og bare legge litt press på CPU kjøleren. Jeg er 100% blank på hva dette kan vere. Har sett noen videoer av coil whine, og der skifter lyden styrke og tone. Hos meg er lyden lik hele tiden og kommer i faste mønstre. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Ta kontakt med butikken du kjøpte PCen fra, og hør om det er mulig å få nytt produkt. Finn ut hvilken del lyden kommer fra og hør om du kan sende inn den delen det gjelder. Ettersom lyden forsvant når du "trykte inn" prosessorkjøleren er det grunn til å tro at det er rundt prosessorsokkelen kondensatoren/spolen befinner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå