Vegar Jansen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Millioner bruker mediespilleren VLC uten å kjenne funksjonene som gjør den så unik. Er du en av dem? Les saken her Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Den absolutt beste videoavspilleren der ute. Har til tider litt problemer med .rm filer, men de tygger Media Player Classic seg igjennom. VLC er enkel, rask og brukervennlig som fy. Har brukt den siden versjon 0.7*. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 VLC? Hva er det? Ååååja. Jeg tenker ikke engang over at jeg trenger noe program for å åpne filer lenger, da jeg har brukt VLC så lenge at det å ikke kunne åpne en videofil er helt utenkelig. Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Jøss, her var det ting jeg ikke viste om VLC..! ) EDIT: Laktus : Ja det er litt slik, men jeg ble gruelig påmindt hvordan det er når jeg reinstalerte HTPC og tengte å bruke Win Media Center, men drittn klarte ikke spille av noenting... :o Med Open Source Media Center programså fungerte alt (ikke vnc) Takk for fin artikkel teknofil! Endret 4. november 2009 av Tore Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Kor kan eg kjøpa Wall-E i .mkv-format? Feitt at dei har byrja distribuera filmar i det formatet! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Bare så synd kvaliteten på avspilling ikke blir like bra som med MPC + CCCP på .x264/mkv. Og problemet med SPDIF/dts-lyd har jeg enda ikke fått til å funke problemfritt med VLC. Holder meg til <a href="http://www.4m.no/pris/mediacenter_hd.html">WD Mediasenter</a>. Letter å gjøre alt med fjernkontroll en å dille med pc'n Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Får ikke opp noe på shoutcast listingen jeg, har gått inn og huket den av, og trykket ctrl+L, men ikke noe dukker opp i spillelisten Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 VLC har alltid vært en av de dårligere spillerne om man har litt krav til kvalitet, jeg lurer på om forfatter har tenkt på dette? Men mp3 generasjonen tror også at mp3 128kbps er helt ok kvalitet på også. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ummm, care to explain why? (Nei, de fleste her inne iallefall mener ikke at 128kbps er ok kvalitet) Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Noen som vet hvor man finner muligheten til å slå på innspillingsknappene i mac versjon som er beskrevet i artikkelen (med utgangspunkt i Win versjon) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det burde også nevnes at du kan endre kontrast og lysstyrke på alle klipp. Jeg har som standard kontrasten litt dratt opp, da den gir alle klipp en bedre farge. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hærlige VLC Et symbol for verden om at det som ser kjipt og dårlig ut, absolutt ikke trenger å være det. Noen her kommenterer kvaliteten på spilleren. Jeg har ikke noe å utsette på den, men det har hendt at jeg måtte bruke WMP for å spille av .wma eller .wmv filer, når filmen har kostet penger og er beskyttet med brukernavn og passord. For da eier man filmen i langt mindre grad enn når man gjør en bitteliten ulovlig nedlasting. (vet ikke om ordet "bitteliten" fikk min lovbryterskhet til å virke litt mer uskyldig?) Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Brukt VLC lenge jeg, storfornøyd. Angående MP3 kvalitet; Alt under 192 kbps er generelt for dårlig. Det avhenger litt av musikksjanger. Endret 19. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 får jo ikke satt inn tekst filer på den da... på den gamle versjonen fikk jeg det ved å dra filen inn i spillern men ikke på den nye:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg