daof Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hei, Min HTC Diamond spiser penger etter ROM-oppgradering. Etter at jeg oppgraderte ROM (2.03.409.2 NOR) for et par måneder siden, har telefonregningene steget med 300%. NB! Min bruk har vært tilnærmet uendret: Jeg får min epost, sjekker vær/temperatur og surfer litt på nettet, men alltid hjemme mens telefonen er tilkoplet det trådløse nettverket. Jeg har sjekket at nettverkskopling er ok. Jeg har også sjekket at automatisk nedlastning av vær er avslått, push-mail likeså og at datatilkopling er av (dvs ingen datakopling finnes. Neste gang jeg åpner telefonen er datakopling aktiv og telefonen har tappet konto (GPRS-trafikk). Hele tiden mens den har vært tilkoplet wi-fi. Dette kan ikke fortsette, og aktiviteten har ingen nytteverdi. Jeg er imidlertid totalt avhengig av telefonen og håper det finnes ressurspersoner i forumet som kan bidra med råd om instilling/feilsøking og korrigerende tiltak. Takknemlig for raskt svar. Kontakt meg gjerne ved behov for ytterligere detaljer. Endret 4. november 2009 av Farang Lenke til kommentar
ruhande Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det finnes et lite gratisprogram som heter Nodata som hindrer at datatilkoplingen kopler opp utilsiktet. Søk på Google eller Smartmobils forum så finner du det nok Lenke til kommentar
daof Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Det finnes et lite gratisprogram som heter Nodata som hindrer at datatilkoplingen kopler opp utilsiktet. Søk på Google eller Smartmobils forum så finner du det nok Takk, fant og installerte programmet så får vi tro problemet er løst. Mvh Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå