Xenode Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Har nettopp bygd meg en ny maskin. Den gikk fint i noen dager, men nå restarter den så fort den kommer til den svarte WinXP load-screenen ASUS voice'n sier at det ikke er noe galt, men den kommer aldri lenger enn til den load screenen. Noen som vet hva dette kan skyldes? Poster hardware specs. senere hvis det er noe bruk for det. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Specs kan du nok bare poste uansett.. Vet du hvor varm prosessoren osv blir under oppstart? Skjer det samme hvis du prøver å starte maksinen med så få komponenter som mulig tilkoblet? Helst bare CPU og ram og Harddisk.. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 *ASUS A7N8X Deluxe *XP2800+ *1GB TwinMOS 3200 *Radeon 9800PRO *80GB WD Maskinen ligger rundt 40 - 45 grader i følge BIOS. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 *bump* Trenger fortsatt et svar :-? Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Vel, nå fikk jeg i det minste et pip ut av den teite ASUS-voice'n "CPU fan failed" - Skjønner mindre og mindre, har jo CPU vifte :-? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hva med å sjekke om CPU vifta går rundt da? Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Så så, jeg er ikke helt tett da Vifta går rundt den ja. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Plugg CPU vifte rett på PSU, heller enn på HK. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Takk for at du prøvde å hjelpe, men det gjorde ingen forskjell Kan feilen være at jeg har tatt på for lite kjølepasta? Tror kanskje jeg tok på litt lite, og jeg sleit med å få på vifta, noe som kan ha gnidd det enda mer utover. Lenke til kommentar
PuppetMastero Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei! Har samme hovedkortet som deg og hadde samme problemet. Vifta gikk rundt og det virka som den funka. Men den gjorde altså ikke det alikevel. Hele opplegget var helt merkelig, men jeg sjekka i biosen og prosessoren holdt hele 85 grader helt plutselig. Jeg bytta da fan powerswitch på hovedkortet og vips funka det strålende. Det skal nå sies at min maskin ikke kjører helt fint den heller, den rebooter seg selv av og til helt uten grunn. Men du kan nå prøve det da... :wink: Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Jau, da har jeg prøvd samtlige vifte-kontakter på hovedkortet, prøvd å koble til psu og prøvd å reinstallere vifta. Fortsatt sier den meget irriterende ASUS-voice'n at CPU fan fail'er. Hva gjør man så? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå