Gå til innhold

Tips til oppgradering av spill-PC?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å foreta en liten oppgradering av min stasjonære PC, og lurte på om noen kunne være behjelpelige med noen anbefalinger. Utstyret jeg bruker i dag er i hovedsak dette dette

* 1 AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core 2.5 GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+, 125w

* 1 Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

* 1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

* 1 Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

* 1 PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB, GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

* 1 Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

PCen yter jevnt over ganske bra, men skulle gjerne sett at den presterte bedre ved kjøring av grafikktunge spill. (eksempelvis greier den Crysis med 1280*1024 i oppløsning, men må da nedjustere en rekke funksjoner som kantutjevning, skygge, detaljnivå og lignende, og likevel dropper det ned til 25-35 FPS når det er mye som skjer på skjermen)

Tenker å spytte inn noen tusenlapper i nytt utstyr, men usikker på hvor det er lurest å sette inn støtet? Tenker iallefall Windows 7 (64bit) sånn at jeg kan dobble minnet, og evt bytte skjermkort/prosessor. Hva er lurt, hva er unødvendig?

Takk hvis noen orker å svare:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...