Gå til innhold

Alan Wake utviklerne vil forhindre spoilere -


Remedy's forslag  

41 stemmer

  1. 1. Er dette en god løsning?

    • Ja
    • Nei
    • Er ikke helt sikker
      0
    • Usikker, men er lei av at sluttsekvenser blir spoilet
    • Bryr meg ikke om slutt-sekvensene i spill blir røpet


Anbefalte innlegg

I følge Kotaku (kilden deres er G4TV)planlegger nemlig Remedy å spørre Microsoft om hjelp/tillatelse til å få kutte slutt-sekvensene i spill som sendes til anmeldere, for å unngå at de spres på nettet før release.

Dette vil jo ikke bare forhindre tidligere spoilers, men det kan også bidra til å redusere piratkopierng (iallefall før release) da piratene ikke får tak i hele produktet.

 

De som er skeptiske nevner at anmeldere jo burde få anmelde et helt produkt, og dermed blir det for dumt å fjerne sluttsekvensen som kan påvirke en karaktèr, mens andre mener det burde gå helt greit, da 30-60 minutter sjeldent er representativt for et spills helhet.

 

Kan dette være en ny og effektiv måte på å forhindre spoilere og tidlig piratkopiering?

Hva mener dere?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I alle dager, dette høres helt håpløst ut. Hvordan skal en anmelder kunne gi et helhetlig inntrykk av et spill som står og faller på historien hvis man ikke får se avsluttningen? De aller fleste anmeldere er flinke til å ikke si for mye om plott-tvister og avsluttningen, og hvis man ikke ønsker spoilere er det ganske enkelt å holde seg unna de stedene man kan forvente slike ting.

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at det ikke er anmeldere som spoiler i tekstene som er problemet, men muligheten for at det også er anmeldere som laster opp spill på nettet mens de har spillet.

Jeg sier ikke dette fordi jeg tror at anmeldere flest misbruker muligheten, men hvis det skjer i musikk-bransjen, hvorfor er det da mindre sannsynlig at noen velger å gjøre det samme i spill-bransjen?

 

For min personlige del har uansett ikke slutt-sekvensen mer å si enn den totale opplevelsen man har hatt frem til da, et spill hverken står eller faller på slutt-sekvensen her i gården.

Lenke til kommentar

Blandede følelser. En anmelder kan ikke gi en vurdering av spillet som en helhet uten å kunne spille igjennom det hele, og dermed blir karakteren/sluttinntrykket feilaktig. Det er dumt at utviklere i det hele tatt må vurdere slikt som dette; anmeldere som lekker review-kopier av spill på nett er en skam for industrien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...