Snurreleif Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) I følge Kotaku (kilden deres er G4TV)planlegger nemlig Remedy å spørre Microsoft om hjelp/tillatelse til å få kutte slutt-sekvensene i spill som sendes til anmeldere, for å unngå at de spres på nettet før release. Dette vil jo ikke bare forhindre tidligere spoilers, men det kan også bidra til å redusere piratkopierng (iallefall før release) da piratene ikke får tak i hele produktet. De som er skeptiske nevner at anmeldere jo burde få anmelde et helt produkt, og dermed blir det for dumt å fjerne sluttsekvensen som kan påvirke en karaktèr, mens andre mener det burde gå helt greit, da 30-60 minutter sjeldent er representativt for et spills helhet. Kan dette være en ny og effektiv måte på å forhindre spoilere og tidlig piratkopiering? Hva mener dere? Endret 2. november 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Høres ut som en veldig god idè spør du meg. Det, + den "buggen" utviklerne av Arkham Asylum la inn kan hjelpe mye mot piratkopiering. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva var den buggen som Rocksteady la inn? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kan være en grei ordning dette. Skal sant sies så har jeg aldri fått slike spoilers slengt i ansiktet mens jeg har lest en anmeldelse, men nå leser jeg ikke på så mange spillsider heller. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva var den buggen som Rocksteady la inn? Clicky Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Mener at slutten er en veeldig viktig del av totalopplevelsen, blir feil å sette karakter uten den... Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 I alle dager, dette høres helt håpløst ut. Hvordan skal en anmelder kunne gi et helhetlig inntrykk av et spill som står og faller på historien hvis man ikke får se avsluttningen? De aller fleste anmeldere er flinke til å ikke si for mye om plott-tvister og avsluttningen, og hvis man ikke ønsker spoilere er det ganske enkelt å holde seg unna de stedene man kan forvente slike ting. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Jeg velger å tro at det ikke er anmeldere som spoiler i tekstene som er problemet, men muligheten for at det også er anmeldere som laster opp spill på nettet mens de har spillet. Jeg sier ikke dette fordi jeg tror at anmeldere flest misbruker muligheten, men hvis det skjer i musikk-bransjen, hvorfor er det da mindre sannsynlig at noen velger å gjøre det samme i spill-bransjen? For min personlige del har uansett ikke slutt-sekvensen mer å si enn den totale opplevelsen man har hatt frem til da, et spill hverken står eller faller på slutt-sekvensen her i gården. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Høres ut som en plan. Kanskje det vil føre til at det blir mindre piratkopiering og spoilere i anmeldelser (Gamer.nos anmeldelse av Uncharted 2...), og det er noe vi alle er tjent med. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Blandede følelser. En anmelder kan ikke gi en vurdering av spillet som en helhet uten å kunne spille igjennom det hele, og dermed blir karakteren/sluttinntrykket feilaktig. Det er dumt at utviklere i det hele tatt må vurdere slikt som dette; anmeldere som lekker review-kopier av spill på nett er en skam for industrien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå