Gå til innhold

MS gir utviklere muligheten til å blokke party-chaten


Erik

Anbefalte innlegg

ADVARSEL

Tittlene på artikkelen er veldig "miss-guideing"

 

Det som det står er at Microsoft gir utviklere verktøyene til å tvinge folk ut av party-chaten for å spille mulitiplayer. Siden "ghosting" har blitt et stort problem i spill som Gears of War 2 så har de valgt å gi utviklerene denne mulighet slik at de kan "customize" spill opplevelsen enda mer. Et av spillene som kommer til å ha dette er Modern Warfare 2, hvis du skal spill mulitiplayer så du forlate det partyet du eventulet er i. Men dette fører også til at man ikke kan snakke "cross-game" heller hvis man spiller dette spillet, noe som er en eneste stor downer hvis du spør meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt greit med tanke på spill som ikke har en "Fade to Black" funksjon på MP delen.

Det vil forhåpentligvis (i enkelte spill) tvinge spillere igjen til å samarbeide med lagkameratene for å få et godt resultat og en god spiller-opplevelse foruten den store vennegjengen.

 

Selv har jeg kun brukt party-chat når jeg og bekjente har spilt SP-delen av et spill på egenhånd, da det blir for mye å forholde seg til når man ikke spiller MP med den bekjente det er snakk om.

Spiller jeg på lag med kompiser bruker vi bare in-game chatten uansett, da vi som regel er nok folk til å bli et helt eget lag.

 

Men kan skjønne at noen vil savne muligheten.

Lenke til kommentar

Lite kult å ikke kunne snakke med noen som spiller noe helt annet. I Gears2 har slikt vist seg å være.. mer enn nyttig!

 

Menmen, hvis det bidrar til en mer balansert opplevelse er vel det greit. Fortsatt lite digg å ikke kunne snakke om svada i sitt eget private party. Hvordan blir det med voice chat i mellom to personer?

Lenke til kommentar

Hva i helvette, har hatt et open-mind om ikke å tillate dedicated servers pisset osv, men DETTE er jo bare idioti.

 

Så om jeg spiller MW2, og noen andre spiller fifa, så kan jeg ikke være i party med dem ?

Eller har de gjort det slik at om jeg er i party med noen andre som spiller MW2 så kastes vi ut av partyet ? Sist nevnte kan jeg leve med, men førstnevnte er jo helt tullerusk. Jeg må vel kunne være i party med noen som ikke spiller det jævla MW2 ?

Lenke til kommentar

Dette postet jeg i konsollkafeen og nå allerede så skal dem bruke den blokken...

Da blir ikke Live fornyet med det første

 

Viss jeg spiller online med kompiser må jeg ha party chat, orker ikke høre på andre skrikeunger 14isser fra USA, og plagsomt å mute alle etter hver runde...

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...