octester Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg er på utkikk etter et nytt slossespill til XBOX-360 og trenger noe som er litt nybegynnervennlig, gjerne med flere vanskelighetsgrader. Tekken 6 er jo ute nå og har fått stort sett gode kritikker, mens Street Fighter 4 er på billigsalg. Eller hva med Soul Calibur IV? Jeg har Virtua Fighter 5 og DOA 4 allerede, så tar gjerne et spill som er litt annerledes. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Av de er det vel Tekken som er snillest mot nybegynere. Om du prøver deg på f.eks Street Fighter online vil du nok fort møte folk som har spilt spillet lengre enn deg og som kan mekanikken inn og ut. Det går rett og slet mer ut på teknikk og evner. Jeg sier ikke at Tekken ikke er "hardcore", men det har en tendens til å være litt lettere å ha en sjangs i det. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Er enig med Lakus her. Tekken 6 er et bra valg. Soul Calibur 4 er også "lettere" enn Street Fighter 4. Ellers kan jeg anbefale Naruto-spillene - Naruto: Rise of a Ninja og Naruto: The Broken Bond. Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nå skal du høre. Du har allerede det beste rene slåssespillet i DOA4. Soul Calibur og Tekken er omtrent like enkelt. Men siden du allerede bare har slåssespill som er med never og spark så går du for SC som har mange forskjellige kampvåpen som gjør det litt annerledes. Og en ting til, kjøp Soul Calibur 1 på XBLA. En port av Dreamcast spillet og kanskje fortsatt det beste i serien. Det mangler dog mission modusen MEN det koster jo bare 800 points. Du kan vel også finne SC4 billig så det er andrevalget. Tekken6 er aldri i verden verdt de 500-600kr det koster nå. Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) 3d Tekken 6 2d Street Fighter 4 Tekken er mer basert på combojuggels enn Soul Calibur som er mye mer poke damage og wakeup damage. Hvis du vil ha anneledels. Skaff deg UMK3 som er en 2d fighter til 800MP. Eller Mortal Kombat vs DC Universe, som er helt ulik alle andre 3d fghters. HAHA @ han fyren som påstår DOA er det beste slåssespillet. Buttonmashing fest. Endret 1. november 2009 av Cut From Stone Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "HAHA @ han fyren som påstår DOA er det beste slåssespillet. Buttonmashing fest. " Ja, for det er jo ikke Tekken og disse andre heller... Sier det meste at Tekken først nå har begynt med multi-level brett, altså at man kan slåss på mer enn en bitteliten flate. DOA gjorde dette allerede på Dreamcast i DOA2. Grafikken er også langt foran de andre enda DOA4 kom ut for snart 4 år siden nå er det vel. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Tekken 6 er som regel enkelt online, mange n00bs som bare bruker samme knappene om og om igjen. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Tekken 6 er noe de aller fleste har et forhold til, så ville kanskje gått for det. Soul Calibur 4 syntes jeg manglet den flyten som SC2 fikk til så godt. Men så prøvde jeg bare demoen da. Street Fighter 4 er så langt ifra nybegynnervennlig som du får det. Dragon Ball Z: Burst Limit er fantastisk hvis du vil ha et relativt simpelt, men likevel over the top og annerledes fightingspill. Men hvorfor skal du ha et nytt fightingspill egentlig? DOA4 er jo nærmest perfekt<3 Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) "HAHA @ han fyren som påstår DOA er det beste slåssespillet. Buttonmashing fest. " Ja, for det er jo ikke Tekken og disse andre heller... Sier det meste at Tekken først nå har begynt med multi-level brett, altså at man kan slåss på mer enn en bitteliten flate. DOA gjorde dette allerede på Dreamcast i DOA2. Grafikken er også langt foran de andre enda DOA4 kom ut for snart 4 år siden nå er det vel. Om du liker det eller ikkje, så er DoA et ubalangesrt spill, som ingen tar seriøst. Spillet er ikkje med i EVO, Seasons Beatings eller, NECX. Som er en av de største turnementene for slåssespill i statene. Multilevel brett e ingenting mer enn fluff. Og har så og si ingenting med selve kjernen i spillet å gjøre. Du kan spørre en vær seriøs fighting gamer. Og de vil si at DoA er middelsmoding i forhold til f.eks Tekken og VF5, og VF5 e så langt fra buttonmashing så du kan komme. Tekken eg kanskje litt mer noob vennelig, men krever mye pugging. DoA krever 1 time med øving og du er ekspert. Sitte og hammre p p p p k k df k p. Og se komboer poppe fram. DoA er rett og slett et latterlig slåssespill. Så dårlig at de var nødt til å putte multilevel fluff, store pupper og latterlig countersystem. For at folk skal gidd i det hele tatt gidde å bruke tid på det. D Å ja bare for å være enda mer ekkel mot deg, Mortal Kombat 3 som kom ut i 1995, og hadde multilevel, så der forsavent det arugmentet. /thread Endret 2. november 2009 av Cut From Stone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå