abcd423417984 Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 jeg har vurdert å sette opp en lokal nntp/news server fremfor et diskusjonsforum hvor personer (ansatte, prosjektdeltakere, osv...) jeg gir tilgang kan diskutere diverse. Jeg har søkt litt og det sies at INN og leafnode anbefales som server programvare i nntp sammenheng. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem av disse som passer for meg og har litt problemer med å finne akkurat den informasjonen jeg trenger om disse to programmene. Jeg ønsker ikke at servern skal ha noe med usenet å gjøre, men kjøre lokalt. Mulighet for å opprette/slette/redigere newsgroups, legge til/slette/redigere brukere (brukernavn/passord tilgang). Det er også viktig at programvaren er enkelt, og ikke har en haug med rotete funksjoner som egentlig ikke trengs. Hvis noen har peiling på dette emnet så vær så vennelig å del informasjonen dere sitter på med meg. ps. bruker trustix secure linux 2.0, men klarer heller ikke finne ut om det er en news/nntp server inkludert i denne distroen. Lenke til kommentar
chop Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Kjekt å se at flere bruker trustix Men, er rimelig sikker på at det ikke følger med Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Lekte meg med Novell en gang, må være den raskeste news serveren jeg har satt opp, og ikke minst enkleste :-) Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Leafnode støtter ikke brukerkontoer, men om du kan klare deg uten det, er den veldig mye lettere å sette opp enn INN. For å kunne ha lokale grupper må du bruke Leafnode 2. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 isåfall er leafnode uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå