Gjest Slettet+9018234 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er eit engasjerande spel du ikkje vil gå lei av, Dette må då sies å være alle spills drøm? ..men det kunne ha vært så mye meir Hvorfor kunne det då ha vært så mye meir, hvis det allerede er engasjerende og noe man ikke går lei av? Selvmotsigelser som kronikk kan gjøre seg i omtaler så lenge de er gjort riktig. Her dog gir de jo ingen mening, og ender opp som noe uforståelig. Disse unge skribentene bør lære seg linguistikk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Eksempel: Jeg synes Star Wars: The Force Unleashed var et utrolig morsomt spill, emn det kunne lett ha vært enda bedre om utviklerne hadde lagt mer vekt på variasjon. Lenke til kommentar
koga_hiroyuki Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 7/10 er verken bra eller dårlig på gamer.no, det er middelmådig. Snittet på anmeldelsene her ligger jo på rundt 6.5, så da vil en 7 være en middels(+) karakter. Altså, ikke en bra karakter. Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "Det var 14 år med kvalitet som gjorde oss mer og mer bortskjemte. " Ikke når alle de 14 årene hadde bedre alternativer for de som faktisk hadde peiling på spill. Men den hjernevaskede hopen ante jo selvsagt ikke om noe annet enn playstation da dette er flokken som ikke klarer tenke selv og bare kjøper det de får trøkt inn hodet at de skal kjøpe av massiv markedsføring. Og det sitter tydeligvis godt igjen hos flertallet. Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "7/10 er verken bra eller dårlig på gamer.no, det er middelmådig. Snittet på anmeldelsene her ligger jo på rundt 6.5, så da vil en 7 være en middels(+) karakter. Altså, ikke en bra karakter." Gamer anmelder vel for det meste bare de største spillene. Altså slik som Edge gjør det, dropper alt skrotet. Så derfor blir snittet ganske høyt. Hadde de begynt å anmelde hvert eneste wii spill for eksempel skal jeg love deg snittet hadde rast fort. Helt utrolig hvor mye skrap som kommer til den maskinen nå. Lenke til kommentar
koga_hiroyuki Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Ting som FaceBreaker og Madagascar 2 får jo innpass her. Det verste er jo at de får like bra karakter soim Uncharted 2 og R&C. Det du sier om at Ratchet & Clank ikke har vært kvalitet i 14 år er helt feil. Ratchet & Clank spillene på PS2 var blant de beste spillene forrige generasjon, det har ingenting med markedsføring å gjøre i det hele tatt. Sony er faktisk ganske talentløse på å markedsføre ting, og hadde det vært markedsføringen vært det eneste som hadde hatt noe å si hadde både Xbox 360 og Wii hatt langt langt flere solgte konsoller enn PS3. PS3 spill får kjempekritikk hele verden over, til og med fra gamer og det er helt rettferdig også. Du framstår som en fanboy med alle disse uttalelsene dine. Hva er det Sony har gjort mot deg egentlig? Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "Det var 14 år med kvalitet som gjorde oss mer og mer bortskjemte. " Ikke når alle de 14 årene hadde bedre alternativer for de som faktisk hadde peiling på spill. Men den hjernevaskede hopen ante jo selvsagt ikke om noe annet enn playstation da dette er flokken som ikke klarer tenke selv og bare kjøper det de får trøkt inn hodet at de skal kjøpe av massiv markedsføring. Og det sitter tydeligvis godt igjen hos flertallet. Kan si at jeg har spillt mer enn en konsoll opp igjennom årene og har fått med meg alle spillene som er verdt å spille. Men jeg står på mitt når jeg sier at playstation 1 og 2 hadde veldig mange kvalitets spill som man ikke finner på noen annen konsoll. Og du nevner bedre alternativer. Jeg hadde en N64 og gamecube som jeg elsket å spille på opp igjennom årene. Jeg stod mellom valget gamecube eller xbox da jeg kjøpte gamecube, jeg var ganske skeptisk til en konsoll fra ett selskap som aldri har laget en konsoll før, så jeg gjikk for gamecube. Kan ikke si at jeg har gått glipp av noe for å være helt ærlig. Jeg spillte Fable og Halo på pc noen år etter at de ble sluppet på xbox. Fable var knall, men Halo likte jeg ikke i det hele tatt utenom multiplayer. Har nå en 360 og den blir ikke mye brukt utenom når jeg til tider laster ned demoer eller spiller magna carta 2. Men det kommer ett par spill til xbox 360 som jeg sikkert kommer til å anskaffe de neste årene. Nokk of topic i denne tråden, vil du si noe til meg eller noe sånnt så send meg i alle fall en PM eller noe. Og unnskyld til mods for så mye off topic tull :/ Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "Kan ikke si at jeg har gått glipp av noe for å være helt ærlig. Jeg spillte Fable og Halo på pc noen år etter at de ble sluppet på xbox. Fable var knall, men Halo likte jeg ikke i det hele tatt utenom multiplayer. " Ja, for det var jo alt Xbox hadde... Du spilte altså NULL Xbox spill. Og 2 Xbox porter flere år etterpå. Hvor ett sugde skikkelig, Halo på PC. Ja, det gir jo et godt grunnlag for å uttale som om en konsoll. Hadde du spilt Halo dag 1 på Xbox så hadde du spilt noe som så var årevis foran noe annet skytespill på konsoll. Og hvor er Dreamcasten din? Så overrasket jeg blir... Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "Sony er faktisk ganske talentløse på å markedsføre ting, og hadde det vært markedsføringen vært det eneste som hadde hatt noe å si hadde både Xbox 360 og Wii hatt langt langt flere solgte konsoller enn PS3." Stemmer det. Sony har hatt ganske dårlig markedsføring i det siste. Men det beviser jo bare hvor godt hjernvaskingen fortsatt sitter. De kjøper playstation uansett. Og PS3 har solgt flere konsoller enn 360 og Wii her. Så det at den kostet 6000kr en god stund var tydeligvis ingen hindring for saueflokken. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 "Kan ikke si at jeg har gått glipp av noe for å være helt ærlig. Jeg spillte Fable og Halo på pc noen år etter at de ble sluppet på xbox. Fable var knall, men Halo likte jeg ikke i det hele tatt utenom multiplayer. " Ja, for det var jo alt Xbox hadde... Du spilte altså NULL Xbox spill. Og 2 Xbox porter flere år etterpå. Hvor ett sugde skikkelig, Halo på PC. Ja, det gir jo et godt grunnlag for å uttale som om en konsoll. Hadde du spilt Halo dag 1 på Xbox så hadde du spilt noe som så var årevis foran noe annet skytespill på konsoll. Og hvor er Dreamcasten din? Så overrasket jeg blir... Hadde ikke dreamcast, men en venn av meg hadde og vi spillte som regel power stone og shenmue. Tror uansett ikke jeg hadde likt Halo 1 til xbox om jeg hadde spillt det fra dag 1 på xbox. Jeg ble invitert opp til en venn for å spille Halo 2 på release og jeg ble med og synst 2eren var litt bra. Kjøpte også Halo 3 på release pga hypen og fordi jeg hadde lyst til å teste det så sannt jeg synest 2 eren var litt bra. Likte ikke singleplayer men multiplayer var gøy inntil MW 4 kom ut. Men ett lite spørsmål: Er det ps 3 konsollen du hater eller er det fanboys? Jeg er enig i at ps 3 fanboys griner over ting som ikke går i deres favør osv men det samme går for 360 fanboys. Jeg er også enig i at jeg kanskje kunna ha spillt litt flere xbox spill, men når xbox kom ut på markedet var jeg bare 13 år uten jobb og hadde 100 kr i ukelønn og jeg fikk som regel aldri det jeg ønsket meg til bursdag og jul. Det er vell en av grunnene til at jeg ikke har hatt xbox -.- Men husker at fattern fikk tak i en ps 2 til 1000 kr under ett opprydnings salg på ene leke butikken i byen en eller annen gang i august 2001. Lenke til kommentar
leterel Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Intervju med skaperne i Insomniac på IGN nå. Interessant lesning. F.eks. IGN: It's the seventh Ratchet game from Insomniac in as many years, and some reviews are critical of the formula getting tired – where do you see it going from here? TJ Fixman: I don't think we've had too much Ratchet necessarily – there's great sales and there's great fan response. IGN: So the appetite's still there. James Stevenson: Yeah, it's still there. In some aspects, the core Ratchet gameplay – the platforming and shooting – I think we had that perfected so it's not going to change too much. It's kind of like FIFA or Madden – it's still a Ratchet game with weapons and enemies and strafing and jumping. That core move set is very well established. But on the other hand I think we did add a lot with this game – we did a tonne of new stuff with Clank, we changed the way we tell the story and I think we tell a better story than before, we added hover-boots that added something to the moveset and then we opened up space and added some hardcore areas. There's always two camps of reviews – Stephen Totillo thinks it's the most innovative Ratchet yet, but Eurogamer says it's just more of the same. Hele greia her. Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Stemmer det. Sony har hatt ganske dårlig markedsføring i det siste. Men det beviser jo bare hvor godt hjernvaskingen fortsatt sitter. De kjøper playstation uansett. Og PS3 har solgt flere konsoller enn 360 og Wii her. Så det at den kostet 6000kr en god stund var tydeligvis ingen hindring for saueflokken. Kan vi ikke la være å dra diskusjonen ned på dette nivået...? Lenke til kommentar
REALRAW Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 ANMELDER ER FANBOY!!! GAMER. NO IS GOING DOWN!!!1111 Seriøst. 7/10 er en kjempe god karakter. Lenke til kommentar
koga_hiroyuki Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 "Sony er faktisk ganske talentløse på å markedsføre ting, og hadde det vært markedsføringen vært det eneste som hadde hatt noe å si hadde både Xbox 360 og Wii hatt langt langt flere solgte konsoller enn PS3." Stemmer det. Sony har hatt ganske dårlig markedsføring i det siste. Men det beviser jo bare hvor godt hjernvaskingen fortsatt sitter. De kjøper playstation uansett. Og PS3 har solgt flere konsoller enn 360 og Wii her. Så det at den kostet 6000kr en god stund var tydeligvis ingen hindring for saueflokken. Det finnes ikke et alternativ som sier at folk liker eksklusivene på PS3 uavhengig av hype da altså? Jeg var en av de som kjøpte PS3 for 6000 kr, dette gjorde jeg ene og alene fordi jeg visste at spill jeg gledet meg til, slik som MGS4, God of War III, Team Icos nye spill, Naughty Dog og Insomniacs nye spill kom til å komme ut på PS3 en eller annen gang. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det, jeg elsker PS3en min. Senere har jeg også kjøpt Wii, og jeg skal gå til innkjøp av Xbox 360. Grunnen til at jeg ikke kjøpte disse, var fordi jeg ikke visste helt om jeg ville like spillene på de konsollene. Nå som jeg har prøvd Halo 3, Gears, og de herlige XBLA-titlene, føler jeg at jeg trenger en 360, men dette visste jeg ikke om da jeg gikk til innkjøp av PS3. Det jeg visste da jeg kjøpte PS3, var at det neste MGS, neste GoW, neste Ico-spill og neste spill fra Naughty Dog ville komme, og at jeg bare måtte spille dem. Lenke til kommentar
yersi Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Denne anmeldelsen sier vel stortsett det samme som den Ellie Gibson skrev for Eurogamer: spillet er bra, men det er for lite nytt. Det standpunktet har jeg forsåvidt ikke noe problem med, men da må jeg bare spørre: Gears of War 2 hadde heller ikke noe særlig mye nytt men det fikk en tier og stjerneomtale av Furevik likevel, så hvor ligger forskjellen? Og kom igjen, en syver er ikke en god karakter på gamer.no! Det er en karakter som blir gitt til spill som er middelmådige men ikke irriterende dårlige. Wet fikk en syver, vil dere si at det er et spill på samme kvalitetsnivå som Uncharted 2? Eller dette, for den saks skyld? Microsoft har mye bedre markedsføring enn Sony, og mye mer penger bak denne markedsføringen. Jeg tror rett og slett det er dette som er utslagsgivende i mange sammenhenger for at anmeldere som Furevik lar seg blende av titler som Gears og Halo (som er dritbra spill, men ikke uten sine irritasjonsmomenter) for så å dra ut lupen og finkjemme solide PS3-eksklusiver for feil. Vi har både 360 og PS3 her i kollektivet og vi er stortsett enig i at eksklusivene ligger på samme kvalitetsnivå. Men det syns tydeligvis ikke Gamer. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 7/10 er verken bra eller dårlig på gamer.no, det er middelmådig. Snittet på anmeldelsene her ligger jo på rundt 6.5, så da vil en 7 være en middels(+) karakter. Altså, ikke en bra karakter. Dette er på siden av tråden, men bare for å kommentere det: det er ikke slik verden fungerer. Om det hadde vært tilfelle, måtte vi hele tiden ha justert hvilke karakterer som ble delt ut basert på hva snittet av andre karakterer hadde vært. Nei. 7/10 er definert som "Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.". Les hele i artikkelen for Slik vurderer Gamer.no spill. Så for å holde det på tråden: på tide å få fullført det forrige R&C-spillet før jul, slik at det passer flott å få dette. :-) Endret 7. desember 2012 av fiskfisk Lenke til kommentar
leterel Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 ANMELDER ER FANBOY!!! GAMER. NO IS GOING DOWN!!!1111 Seriøst. 7/10 er en kjempe god karakter. Nei. 7/10 er en god karakter. Lenke til kommentar
Jan K. Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Bra at den fikk like god karakter som det nye Q-Force, for jeg var usikke hvilken jeg skulle kjøpe til min lillebror Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå