Gå til innhold

Samsung Jet eller HTC Tattoo

Anbefalte innlegg

Hallo hallo godtfolkt!

Jeg har vært på leit etter ny telefon en stund nå og lest litt forskjellig her og der på diverse sider. Etter mye om og men hadde jeg egentlig landet på Samsung Jet, men så kom jeg plutselig over HTC Tattoo, som også fikk hemningsløst med skryt.

Siden jeg har null peiling på telefon tenkte jeg å høre her om noen kunne ta valget for meg, gjerne begrnnet med en setning eller to. Hva skal jeg velge? Samsung Jet eller HTC Tattoo? eller er jeg kanskje helt på bærtur som tenker på å velge en av disse? er de i det hele tatt samme klasse?

Takker for eventuelle svar!

Ny, forvirret bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. :)

Dette spørsmålet kunne jeg nesten ha postet selv. Jeg skulle ha meg ny mobil og sto mellom akkurat disse to. Valget falt tilslutt på Jet, som jeg bestilte fra Pixmania. Problemet var bare at dette er en fransk nettbutikk og jeg fikk dermed en mobil uten norske menyer og tastatur. (Uansett hvilken; ikke kjøp fra pixmania, tok enormt lang tid før jeg fikk den også) Pga. dette så valgte jeg å benytte meg av angreretten og sendte den tilbake igjen, men før jeg gjorde det så rakk jeg å teste den litt, og dette er en veldig bra mobil, rask og fin.

Når jeg nå skulle kjøpe en annen mobil, så sto valget mellom Jet fra norsk nettbutikk eller Tattoo. Jeg valgte Tattoo, og mottok den i går.

Samsung Jet er bedre spesifikasjonsmessig. Den har større skjerm, bedre skjerm og bedre kamera, men (og det er et stort men) den har et lukket operativsystem. Tattoo'en kjører Android noe som da gir deg mye større frihet. Den er også litt billigere.

Jeg har bare brukt Tattoo'en i litt over en dag, men så langt er jeg storfornøyd. Angrer ikke på at jeg valgte den istedet for Jet. For meg så var rett og slett Android viktigst.

Det du burde tenke på da, er hva som er viktigst for deg;

Hvis du er opptatt av å kunne ta gode mobilbilder, se film på mobilen, så ville jeg valgt Samsungen.

Hvis du derimot synes at Android som operativsystem er viktig, og det ikke gjør noe at skjermen er litt mindre (jeg synes ikke dette er noe problem) så ville jeg gått for Tattoo.

Ble mye rart av informasjon her nå, men konklusjonen fra meg er: Jeg ville valgt Tattoo, men du får velge selv.

Skulle du ha noen andre eller mer spesifikke spørsmål så bare spør. :)

Endret av Duckster
Lenke til kommentar

Med lukket operativsystem så mener jeg at Jet'en kjører et operativsystem som Samsung har laget og som bare finnes på Samsung mobiler. Android derimot er et operativsystem utviklet av Google og som finnes på mange flere mobiler og forskjellige merker. Dermed blir det også utvikla mange flere tilleggsprogrammer til Android enn det blir til Jet'en. Bl.a. så kan man få Spotify på Android, men ikke på Jet'en. Man får rett og slett brukt mobilen til mye mer enn man kan med et lukket operativsystem.

Håper dette forklarte noe :)

Endret av Duckster
Lenke til kommentar

kameraet har jo ikke noe blits eller lys, og er 3,2 MP så man kan ikke forvente allverdens, men hvis man ikke skal bruke dette som eneste kamera, så funker det fint. Skjermen er en del bedre på Jet, ingen tvil om det, men jeg synes ikke skjermen på Tattoo er så veldig dårlig heller. Det kommer an på hva du vil prioritere da.

PS: hvis det ikke haster med å kjøpe mobil, så kan kanskje denne http://mobilen.no/wip4/android-samsung/d.epl?id=41181 være noe da den kommer. Ser ut til å bli noe lignende Jet'en, bare med Android.

Edit: Ved nærmere øyekast så blir nok ikke den mobilen like god, spesifikasjonsmessig, som Jet'en (bl.a. dårligere kamera og skjerm), så da er det kanskje ikke så mye vits i allikevel :/

Endret av Duckster
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en Jet når den kom. Helt grei telefon, men jeg synes ikke den fortjener all den skryten den har fått mange plasser. Selv med en 800mhz prossessor synes jeg telefonen er svært treg til tider. Touchen er vel av typen som registrerer trykk og ikke varme slik som Apple sine produkter gjør. Hadde fra før av en gammel 1 gen Ipod Touch og jeg synes touch fungerer mye bedre på den. Skjermen fortjener dog all den skryt den får. Makan til skjerm har jeg aldri sett. Oled is da shit for å si det sånn. Utstyrsmessig stiller jo Jet med det meste av funksjoner så der står den ikke tilbake for andre telefoner. Batteritiden var jeg til å begynne med svært skuffet over, men den har faktisk tatt seg opp etter hvert, og jeg vil nå karakterisere den som god. Kameraet er jo som du sier 5mp og det leverer gode bilder. Dette var igrunn en av grunnene til at valget falt på denne foran mer populære telefoner som Iphone og HTC magic. Størrelsen er helt genial. Denne telefonen har i mine øyne perfekt form og vekt for en mobil.

Jeg kjøpte da min telefon i august, så det er godt mulig ny firmware har gjort telefonen bedre. Har ikke tatt meg tid til å surfe rundt etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...