LucarioX Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kan få Blu-ray og full HD - Kommer kanskje i 2010. En Nintendo-representant fra Frankrike kan ha avslørt Nintendos topphemmelige prosjekt. Får HD og Blu-ray Nintendo har ikke sagt noe som helst om en oppfølger til megasuksessen Wii, men nå kan det se ut Nintendo har kommet ganske langt. En person i markedsføringsavdelingen til Nintendo Frankrike har lekket det som kan være spesifikasjonene til Wii 2. Maskinen skal ifølge denne personen komme på markedet i tredje kvartal 2010 og kommer til å være utstyrt med en Blu-ray-leser blant annet for å hindre piratkopiering. Det er i dag svært lett for fildelere å laste ned og installere piratspill på maskinen. Her er alle ryktene Her er alle ryktene: * Får Blu-ray som i tillegg til å levere mye plass også har som mål å eliminere piratkopiering * 1080p og alle oppløsninger lavere enn dette blir støttet i spill og film * Maskinen skal etter ryktene lanseres i tredje kvartal 2010 * Maskinen skal lanseres i alle land samtidig * Nintendo vil starte en kampanje der du kan levere inn din gamle Wii for å få den nye billigere Ifølge personen hos Nintendo Frankrike skal selskapet starte en gigantisk markedsføringskampanje av konsollen en måned før lanseringen i 2010. Flere detaljer rundt maskinvaren skal ifølge MaxConsole fortsette å komme i tiden som kommer. Det er nettsiden logic-Sunrise.com tipseren kommer fra og han omtales som pålitelig. Kilde: MaxConsole http://www.itavisen.no/827162/alt-om-wii-2-lekket Høres jo ikke så langt fra troverdig ut, dette her? At Nintendo til slutt uansett må hoppe på HD-bølgen er det vel få som er i tvil om? Hvorfor ikke da slenge inn en Bluray spiller i samme slengen? Eneste jeg stusser litt på, er lanseringen. 2010 høres jo veldig tidlig ut, hvertfall med tanke på hva Sony og MS har sagt om sine konsoller og hva gjelder lansering av neste genereasjon. Prøver Nintendo å komme konkurrentene i forkjøp? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 virker fornuftig av nintendo.. håper bare innbytteprisen ikke blir altfor høy.. Regner med de har hatt nok spenn til å utvikle denne etter wii sin suksess. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ikke den beste kilden, men høres uansett veldig troverdig. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Så nå skal de begynne å lage spill på blu ray? Bare det gjorde at jeg tror dette er pølsevev. Dette vil jo gjøre alle Wii'ene ute i markedet nå ubrukelig, og med den markedsandelen de sitter på nå tviler jeg på at de er spesielt interesserte i det. Endret 29. oktober 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det blir vel snakk om en helt ny konsoll, men med 100% bakoverkompabilitet. Ser ikke på det som umulig at det er noe hold i disse ryktene, blåstråle og 1080p er et minstekrav for en ny konsoll i 2010. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er helt ulogisk for Nintendo og dytte ut en ny konsoll slik ståa er nå. Nintendo er et selskap som ønsker og tjene penger. Hvorfor dytte en ny konsoll ut på markedet når deres nåværende konsoll gruser alt av motstand, har størst markedsandel og med det en stor platform til å få solgt flest mulig spill og dermed tjene enda mer penger. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tja.. da får de jo dem som allerede har kjøpt en Wii til å blåse penger på Wii 2/HD før de lanserer en "ekte" oppfølger til Wii et par år etter Sony og Microsoft. Da får de udelt oppmerksomhet og vet hvordan de skal innovere enda mer for å overgå Sony/MS. Høres ut som Nintendo på sitt beste, især fra deres pengehungrige side, hvis en spør meg! Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Det er på ingen måte garantert at folk vil hoppe på Wii 1,5 bølgen. Og at alle Wii eiere tar oppgraderingen ser jeg på som umulig. Men som du sier så er Nintendo verdensmestre på å gi ut nye, smått oppgraderte versjoner av sin håndholdte konsoll så jeg kan jo være på bærtur Endret 29. oktober 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg synes at dette høres usannsynlig ut. Ikke nødvendigvis hardwaren, men tidspunktet for lanseringen. Nintendo har ennå ikke gitt ut Super Mario Galaxy 2, Legend of Zelda Wii, Pikmin 3, Metroid: Other M, Monado: Dawn of the World, Sin & Punishment 2 og Endless Ocean 2. I tillegg er også Dragon Quest X fra Square-Enix på vei til maskinen. Enkelte av spillene(Pikmin 3 og Zelda) er dog fortsatt i et tidlig stadium, så prosjektene kunne sikkert ha blitt flyttet over til Wii 2. Men SMG2 og Metroid kommer trolig ut til Wii 1 i løpet av 2010. Ville Nintendo virkelig ha gitt ut disse spillene og Wii 2 i løpet av den samme tidsperioden? Dessuten selger Wii fortsatt veldig bra, og det kommer den sikkert til å gjøre i 2010 også. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Viss det kommer en Nintendo maskin før en Xbox maskin og den nye Nintendo maskinen skal ha Blu-Ray så er det slag i tryne for 360... Burde blitt standard overalt mener jeg. Mye mer Gigs å rote med. Og håper dem adder optisk så jeg kan bruke anlegge mitt til Wii "2" Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvorfor slag i trynet for 360? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Fordi da slipper man å komprimere grafikk og lyden mye og man slipper flere disker. I seg selv å ha en disk er nok Uncompromised sound and data er tingen Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Men det er et slag i trynet for 360? Mer slag i trynet enn blu ray på ps3? edit: Synes det forøvrig er litt sært at en Wii2 skal få 1080p, og at alle skal få bytte inn sin gamle, men men. Endret 30. oktober 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hva skal Wii med Blu ray foresten. Den har da ikke hardware til å dra nytte av all den ekstra plassen uansett? Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Xbox kunne jo hatt blu ray, men de valgte å ikke ha det, noe jeg er jævla glad for. Boxen ville vært dyrere, og ikke alle av oss trenger blu ray disk. Men vis de ikke har det neste generasjon så blir det nesten som om de ikke skulle ha med dvd spiller til 360. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Men det er et slag i trynet for 360? Mer slag i trynet enn blu ray på ps3? Han mener at det er slag i trynet på 360, siden da blir 360 den eneste som ikke har blu-ray. Om disse ryktene stemmer, så veit jeg faktisk ikke om jeg skal kjøpe denne eller ikke. Wiien kom først i hus av alle denne generasjonens konsoller, men har helt klart blitt brukt minst. Så lenge dem fortsatt utvikler spill til Wii, så får det holde for meg. Lenke til kommentar
REALRAW Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Myamato pratet først bare oom å få en konsoll som kan spille 720p, nå skal det plutselig bli Blu Ray som kjører 1080. Høres litt underlig ut.. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 For ITavisen er jo kjent for sine innholdsrike, feilfrie og flotte poster. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Men det er et slag i trynet for 360? Mer slag i trynet enn blu ray på ps3? Han mener at det er slag i trynet på 360, siden da blir 360 den eneste som ikke har blu-ray.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle ha noe å si. I motsetning til ps3 vil wii2 ha spill som er helt annerledes fra xbox, og utviklere vil ikke få den "vi kan ikke putte mye informasjon til cden til x konsoll, men må komprimere til xbox konsoll). Lenke til kommentar
baltie Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 If it's too good to be true, it probably is. Helt ærlig høres dette ganske usannsynlig ut, spesielt med tanke på tidspunktet. Nintendo skor seg fortsatt godt på annerledesheten til Wii i forhold til PS3 og X360, og forretningsmessig ville det vært idiotisk å lansere en helt ny konsoll i 2010 når den gamle fortsatt selger usannsynlig mye. Å lansere en ny konsoll ville drepe salget av den nåværende... At det kan komme en ny versjon av Wii i løpet av 2010 (slik de gjorde med DS) kan nok hende, men at den skal være så voldsomt oppgradert i forhold til dagens Wii tviler jeg sterkt på. Og skulle dette mot formodning vise seg å være sant, så tror jeg de bør være klar for en kalddusj hvis de tror at Blu-Ray er en forsikring mot piratkopiering. At de skulle ta i bruk Blu-Ray på Wii for å hindre piratkopiering er egentlig såpass naivt at det alene er nok til å tvile sterkt på ryktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå