Gå til innhold

port 3389 sperret? kommer ikke inn på RDP

eirikol1

Anbefalte innlegg

heisan, eg prøver å bruke eit program på ipoden min som heiter remote desktop RDP, eg har oppgit al den nødvedige informasjoenen eg trenger å oppgi men eg får ein meldig som går slik "Host has closed the session", eg skjekka det på FAQ'en og der står det at port 3389 ikkje får tilgang gjennom brannmuren min, kva er det som kan vere gale? eg prøve utan brannmur men fekk samme feilmelding, eg kjører windows 7 btw.

-Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er brannmuren i routeren din det er snakk om.

Logg inn på web-interfacet til routeren din (trolig 192.168.1.1) og gå på port forward (kan stå noe annet), der kan du åpne denne porten til maskinen din sin lokale IP.

Hvis du lurer på hvordan du forwarder porter kan du se om du finner routeren din her.

Lenke til kommentar

Det er brannmuren i routeren din det er snakk om.

Logg inn på web-interfacet til routeren din (trolig 192.168.1.1) og gå på port forward (kan stå noe annet), der kan du åpne denne porten til maskinen din sin lokale IP.

Hvis du lurer på hvordan du forwarder porter kan du se om du finner routeren din her.

må eg bruke den administerende dataen for ruterern for å gjere dette?

Lenke til kommentar

Du må velge maskinen du skal fjernstyre, og så kom jeg på i farten at du i tillegg må tillate ekstern pålogging på maskinen. Det aktiverer du på høyreklikk på "datamaskin" - egenskaper - avansert (tror jeg) - eksternt. Sitter på XP nå, så er ikke sikker.

extern fjernstyring var det første eg fiksa, skal sjå litt meir på ruter siden

Endret av Sputnik
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...