Gå til innhold

Flere som ble skuffet over Epic Mickey?

Dunedain

Anbefalte innlegg

For en god stund siden, dukket det opp noen lekre artworkbilder fra et nytt spill som het "Epic Mickey":

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Epic-Mickey-Looking-More-Real-More-Amazing.jpg

epic_mickey.jpg

epic_mickey_reveal.jpg

Jeg ble fristet og gledet meg til å se mer. Jeg gikk tilogmed så langt at jeg lanserte dette som et av få Wii-spill jeg så frem til. Men nå har jeg fått sett mer, og jeg må si jeg ble skuffet:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Screen1.JPG

Screen4.jpg

Screen6.jpg

Spillet ligner ikke i det hele tatt på det jeg hadde forventet utifra artworken. For all del, spillet er fortsatt på tidlig utviklingsstadie (håper jeg), og mye kommer sikkert til å bli forandret frem til lansering. Godt mulig gameplayet også kan bli råstilig. Alikevel sitter jeg igjen med en skuffet følelse.

Hva mener dere?

Link til litt detaljer om spillet.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er jo ikke utenkelig at artworken som du legger ved er fra samme område og derfor ganske så lite representativt for helheten av spillet.

Men jeg er enig at det er litt skuffende hvis spillet er slik som bildene viser, og ikke så dystert som man skulle få inntrykk av mtp artworken.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffet, men det var fordi det var til Wii. Jeg så konsept-arten og tenkte at dette kunne bli det første bra Mikke Mus spillet siden det fantastiske Mickey's Wild Adventure (Mickey Mania: The Timeless Adventures of Mickey Mouse). Gud bedre jeg elsket det spillet på Playstation 1, et mesterverk av en plattformer. Gjenkjennelige karakter, god musikk, god humor, godt gameplay, nydelig grafikk og en fantastisk første bane som sendte deg rett tilbake til de gamle dagene.

Jeg fikk med en gang tanker om et mørk, skummelt og historierikt spill. Det fikk meg selvfølgelig til å tenke på Kingdom Hearts og det ga meg også noe av den samme følelsen. Dette kunne bli et mørkt, vakkert og fantastisk adventure-spill som skulle få en til å silke som Homer når han tenker på mat. Konsept-arten skrek neste generasjon, men dessverre feil konsoll, de kunne brukt kraften til 360 og PS3 til å skape et fantastisk spill, et vakkert spill, et annerledes spill. Men i stedet velger de å lage noe som kanskje er orginalt, men det kommer aldri til å bli det det kunne blitt. Bare se på konsept-arten hvis det ikke skriker epic så vet ikke jeg, dette kunne blitt et fantastisk adventure-spill, kanskje til-og-med med sandkasse gameplay. Men i stedet har det blitt det vi ser over...

Jeg har ikke likt noen særlige Disney-spill annet enn Kingdom Hearts de siste årene, og de var Square Enix mer enn noe annet. Jeg fikk i allefall håpe i noen små uker at de kunne vinne meg tilbake, men ting blir ikke alltid slik man hadde håpet...

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Kingdom hearts ble laget til ps2 da. Konseptarten skrek egentlig vakker 2d animasjon til meg, men de måtte vel lage et 3d spill I guess. For min del så synes jeg at en del Wii spill har imponerende grafikk artistisk sett.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg må si at zombie/robot Donald Duck var veldig skuffende, vi snakker om en "skummel" vesjon av en av tidenes råeste tegneserie-karakter. Jeg synes at hvis de først skulle lage noe ala det, så måtte han vært så skummel at jeg kan se han vær gang jeg så i et Donald-blad. Men det at Donald er en zombie/robot hadde bare kunne gjort en 360/PS3 adventure/sandkassespill enda bedre, jeg kan forestille meg en egen verdens-seksjon basert rundt dette.Og at verdenskartet kunne vært en samling av forskjellige verdener Mikke Mus-"snutter", delt opp i forskjellige deler av et verdens kart. Litt sånn som Banjo-Land i Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts, bare på en evig større skal, og tenk på alle kjøretøyene de kunne hentet fra de forskjellige "snuttene". Wow... Jeg kan se det for meg, det hadde vært så orginalt og fantastisk. Kanskje til-og-med gått for en mørk tengeserie-look på spillet, en blanding av cel-shading og consept-art grafikk (kjent fra Borderlands) med en ganske mørk tone over det hele.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Forventet dere også virkelig et mørkt og skummelt spill med Mikke Mus i hovedrollen?

På en måte, ja. Basert på artworken som ble utgitt for noen uker siden, satt jeg igjen med følelsen av at dette kom til å bli et mørkt, ikke nødvendigvis skummelt, men dystert Mikke Mus-spill. Noe nytt. Så når de første skjermbildene kommer og de ikke ligner på noe jeg hadde sett for meg, så er det klart jeg blir skuffet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...