Gå til innhold

Windows aktivering

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp formatert maskina (igjen) etter at windows

ikke klarte å starte opp (igjen). Nå nagger windows at jeg skal aktivere

den (ja, igjen), greit nok det kan jeg gjerne gjøre (hvis jeg får lov).

Problemet er bare at den ikke klarer å koble seg til server eller noe

i den duren (ja, jeg har faktisk egen lovlig windows xp lisens!).

http://kim.portfinnmark.no/sc/ms.png

Blir litt forbanna når den driten stiller spørsmålstegn ved internett

koblinga min mens jeg sitter på irc og surfer på microsoft.com :evil:

Noen som har vært utsatt for det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det er XP så er det ganske enkelt, trykk på aktiveringen, så kommer det ett telefon nummer opp på første eller andre side, sammen med den mange siffret kode. Ring telefon nummeret, og følg anvisningene, først taster du inn koden, så når den er godtatt, så får du opplest en kode du skal taste inn (han er litt kjapp i kjeften). Veldig enkelt, alt er automatisk.

Har selv gjort dette 2 ganger, ingen problemer. Hvis man bruker den kopierte versjonen fra nettet, som du sier du ikke har, får man ikke lenger registerer den, noe min bror fikk erfare.

Lenke til kommentar

Aktiverte via telefon nå. Han var riiimelig rask med de nummerne

på slutten ja! Utrolig irriterende at vi som kjøper software blir plaget

slik, de som bruker piratversjon av windows unngår jo dette :roll:

Det er en syk verden vi lever i :shrug:

Lenke til kommentar

syntes det er en ok ordning, men man kan forsatt bruke samme versjon på flere PCer.

Det med pirat versjoner, er at siden så mange har den samme versjonen, og aktivert den, så får man ikke lastet ned service packene og de andre oppdateringene, men det er veier rundt det også.

Lenke til kommentar

:yes:

Har hatt sykt mye kødd med aktivering selv, og har lisens. Blir ikke noe lisens neste gang, nei.

Lenke til kommentar
syntes det er en ok ordning, men man kan forsatt bruke samme versjon på flere PCer.

Det med pirat versjoner, er at siden så mange har den samme versjonen, og aktivert den, så får man ikke lastet ned service packene og de andre oppdateringene, men det er veier rundt det også.

Den veien er drit enkel...

Lenke til kommentar
Utrolig irriterende at vi som kjøper software blir plaget

Hadde jeg måttet slitt med aktivering hver gang jeg installerer windows på PC-er i huset hadde jeg blitt utrolig irritert.

Spill er noe jeg aldri kommer til å kjøpe. I hvertfall ikke før det begynner å følge med NO-CD patch på CD-en. Jeg hadde ikke taklet å hatt et spill jeg måtte putte i CD-en hver gang jeg skulle spille det.

Lenke til kommentar

Har hatt sykt mye kødd med aktivering selv, og har lisens. Blir ikke noe lisens neste gang, nei.

Nei, sant nok. Til spill liker jeg best PlayStation og Windows passer fortsatt best til databehandling. Derfor er Windows 2000 mer en bra nok og fungerer allright sammen med www.openofficeorg.no for 90% av alle er i landet! Ja, selv Windows 98 er god nok. Du trenger ikke bruke pirat når du får alt som open source...

Tror dere blir hypnotisert av microsoft til å kjøpe siste versjon uansett jeg? er vel allerede mange som har Office 2003 også nå? Sucers..

Det er heller ikke noe poeng i å handle Microsoft Studio .NET når du kan lage det aller meste i C++ med Bloodshed Dev-C++'s siste versjon som selvsagt er gratis.

Slutt å handle fra Microsoft og spar heller pengene til en sydentur! Vi vil jo ikke at Bill Gates skal sitte på Hawaii å telle penger :shrug:

Lenke til kommentar

Nei, sant nok. Til spill liker jeg best PlayStation og Windows passer fortsatt best til databehandling. Derfor er Windows 2000 mer en bra nok og fungerer allright sammen med www.openofficeorg.no for 90% av alle er i landet! Ja, selv Windows 98 er god nok. Du trenger ikke bruke pirat når du får alt som open source...

Tror dere blir hypnotisert av microsoft til å kjøpe siste versjon uansett jeg? er vel allerede mange som har Office 2003 også nå? Sucers..

Det er heller ikke noe poeng i å handle Microsoft Studio .NET når du kan lage det aller meste i C++ med Bloodshed Dev-C++'s siste versjon som selvsagt er gratis.

Slutt å handle fra Microsoft og spar heller pengene til en sydentur! Vi vil jo ikke at Bill Gates skal sitte på Hawaii å telle penger :shrug:

Med såpass kraftige PC`er som mange her på forumet har, er det ganske greit å ha det "nyeste" og "beste" operativsystemet ( XP). Det krever en del ressurser, men det er vel slik vi får valuta for pengene ved kjøp av "super PC". Å se at win Xp kjører smidig og stabilt på en råner PC er en digg følelse :woot: PS. Bill gates sitter nok allerede på Hawaii ( som han har kjøpt) og ansetter folk til å telle pengene hans, så han blir nok ikke fattig med det første :wink:

Lenke til kommentar
(..klipp) men det er vel slik vi får valuta for pengene ved kjøp av "super PC". Å se at win Xp kjører smidig og stabilt på en råner PC er en digg følelse :woot: PS. Bill gates sitter nok allerede på Hawaii ( som han har kjøpt) og ansetter folk til å telle pengene hans, så han blir nok ikke fattig med det første :wink:

En får vel mer valuta for pengene med en rask PC. Min maskin "dundrer" på 996MHz med 512MB minne :D de fleste her i forumet har vel kanskje 3 ganger så mye.. Men det er ikke det, jeg klarer meg godt nok med Windows 2000 siden jeg ikke spiller men bruker det meste for "tekstbehandling" innen ulikt. XP går ikke helt som dragsuget i saltstraumen som du sikkert skjønner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...