Gå til innhold

NAT nivå

Forked

Anbefalte innlegg

Hepp.

(prøvde å søke først, fant ikke noe om NAT nivåene)

Jeg har kjøpt meg en PS3 slim (250GB pakke) og lurer litt på dette med NAT nivået de angir.

I oppsettet hos meg sier den NAT 3. Litt googling sier at jeg må forwarde en del porter, både TCP og UDP. Det er i grunn greit, bortsett fra at to av TCP portene er 80 og 443. Det utgår, men de andre er forwardet.

Er det noen som vet hva dette vil ha å si? Hva er forskjellen på det og NAT 2.

Det utgår å sette PS3 i en DMZ sone eller tilsvarende. Port 80 og 443 benyttes til andre ting og kan derfor ikke dedikeres noen spillmaskin.

På forhånd takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Nat 3 har du ikke kontakt med dem i Nat 1 og i noen tilfeller de som har Nat 2. Men Nat 2 og 1 kommuniserer helt fint med hverandre. Så hvis du har en ruter som lar seg få satt opp bare Playstationen i DMZ hadde jeg gjort det siden portene er opptatt. Finnes ganske så mange rutere som setter hele nettet i DMZ som ikke er det man ønsker. I en DMZ sone trenger man nesten bare ip adressen til nettet for å få tilgang. På en playstation trenger man ikke å være så bekymret for det, annet en at man kanskje ikke burde lagre kort informasjon der.

Lenke til kommentar

men hvordan fungerer denne DMZ sonen, vil den påvirke det som ikke ligger i den? Jeg har ikke en standard "bredbåndsruter", men en brannmurboks beregnet på mindre bedrifter :-) har ikke sett på mulighetene på den bortsett fra standard port forwarding i forbindelse med dette problemet..

Lenke til kommentar

Sony har mye å lære når det kommer til software og dokumentering, fant ps3 nat typene selv via google som igjenn fant det på en kryptisk japansk side.

Nat 1 til 2 er OK men får du opp 3ern så er det store sjanser for at online spilling ikke vil virke som det skal.

Nat 1: Ingen NAT oppdaget / koblet direkte til internet (360: Open NAT)

Nat 2: NAT oppdaget, psn port sjekk: OK (360: Moderate NAT)

Nat 3: NAT oppdaget, psn port sjekk: FEILET (360: Strict / Closed NAT)

Endret av BadByte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...