eirikol1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hei, eg har ein gamma laptop som har 125 MB RAM intel pentium III 966 Mhz, den kjører windows XP pro, og det lagger mykje, eg bruker den mest til skype og litt surfing i ny og ned, er det nokon som veit kva OS eg kunne skifte til får å redusere lagg? -Eirik Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du kunne jo alltids prøvd Windows 2000, men tviler på om det ville blitt så mye bedre. Tror nok det beste alternativet hadde vært å gå for en lett linux-distro. F.eks. Xubuntu Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Du kunne jo alltids prøvd Windows 2000, men tviler på om det ville blitt så mye bedre. Tror nok det beste alternativet hadde vært å gå for en lett linux-distro. F.eks. Xubuntu den skal eg prøve Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ville også sakt Ubuntu eller en eller annen avart av dette... ( Ubuntu 9.10 kommer om 3dager ) Linux er glimrende til eldre pcer... Og ikke minst du bryter ingen lover med å bruke linux, ren samvittighet... Dog kan du være uheldig med støtten av maskinvare. Men i 90-95% av tilfellene virker alt, tror det bare er jeg som har vært uheldig på 2 av 2 bærbare... Brenn en CD og prøvd ut om det virker godt nok på pcn før du formaterer og installerer... ( Linux leveres på "LiveCD" altså du kan kjøre linux uten å installere noenting på harddisken, går dog en go del tregere.) Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ville også sakt Ubuntu eller en eller annen avart av dette... ( Ubuntu 9.10 kommer om 3dager ) Linux er glimrende til eldre pcer... Og ikke minst du bryter ingen lover med å bruke linux, ren samvittighet... Dog kan du være uheldig med støtten av maskinvare. Men i 90-95% av tilfellene virker alt, tror det bare er jeg som har vært uheldig på 2 av 2 bærbare... Brenn en CD og prøvd ut om det virker godt nok på pcn før du formaterer og installerer... ( Linux leveres på "LiveCD" altså du kan kjøre linux uten å installere noenting på harddisken, går dog en go del tregere.) eg har prøvd med ubuntu før, xubuntu funka ikkje, samme med ubuntu, men eg har hørt om ein anna instalasjons måte, med command prompt,er det nokon som kan informerer meg om kva det er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå