Joakim vas Normandy Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg har hatt et problem når jeg har spilt Mass Effect og Crysis. Alt fryser en stund før skjermen blir svart. Ca. 10sekunder senere starter den igjen, og det står at det var en feil med skjermdriveren og at den måtte restarte. Når jeg har restartet PCn tar det vanligvis litt tid før det skjer, men når det skjer så skjer det konstant. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg besøkte ATI sine hjemmesider for å se om jeg kunne oppdatere driveren, men jeg kom meg ikke innpå. Jeg har også et annet problem, det har skjedd mens jeg har spillt diverse spill, feks. Sacred 2, Mass Effect og Overlord 2. Plutselig fryser alt, og skjermen skrur seg av. Ingenting jeg gjør har noen effekt og jeg er nødt til å skru av med strømknappen forran på PCn. Her er specs om det er nødvendig Mushkin DDR3 6GB Essential Series ES3-12800 3x2048MB 1600MHz Inter Core i7 920 2.66Ghz 8MB Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe ATI RV790 i crossfire Vista Home Premium 64bit All hjelp er velkommen Endret 25. oktober 2009 av Joakim Crichton Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det første du bør prøve er å oppdatere skjermdriveren. Jeg ser du har prøvd dette, men hva mener du med "kommer ikke innpå"? Kommer du ikke innpå siden eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg går inn på hjemmesiden til ATI, og velger korttypen min, men der stopper siden å fungere, og jeg kommer meg aldri dit jeg skal laste ned driveren. Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvilken browser bruker du? Siden fungerer fint hos meg nå, jeg bruker Opera 10. Det kan lønne seg å prøve i flere browsere. Eventuelt kan du laste det ned på en annen maskin, og føre over med minnepinne eller lignende. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Moro, fungerer her på skolen også. Skal prøve når jeg komme hjem. Takk for hjelpen, så får jeg se om det hjelper. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Har oppdatert, men det hjalp ikke. Den sier at skjermdriver atikmdag har sluttet og fungere, og gjenopprettet seg selv. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har du fjernet ATI driverne fra "Legg til/fjern programvare"? Prøv å last ned disse: http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_vista_64/ Birger Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg fjerner de som står på Legg til/fjern programvare, deretter installerer jeg de du linket til? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det stemmer. Birger Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Takk for hjelpen, blir spennende å se om det fungerer! Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Samme problemet skjedde igjen, kan det ha noe med at jeg har DirectX 10? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Installerte Windows 7, oppdaterte driver, og samme problemet igjen. PCen gir meg ingen tegn til hvordan jeg skal kunne fikse dette, det sier ikke hva som forårsaker problemet heller. Frustrerende. Lenke til kommentar
Mayaman Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Hei. Jeg også har dette problemet, men jeg har et nvidia kort, noen ganger(veldig få ganger) så kommer windows'n og sier at skjermkort driveren er herpa, og må restarte alle programma mine igjen, siden de har blitt svarte. Andre ganger(veldig ofte) så skal jeg starte opp et spill, være seg torchlight, wow eller borderlands for den del, så fryser skjermen i det den skal inn i 3d-modus eller hva du skal kalle det. Da er det bare 2-3 farver som blinker kraftig, kanskje 50-100pixler totalt spredt over hele skjermen, resten av skjermen er helt svart. Kan høre noe lyder som er i loop, slik sikkert 1/10 sek lange, så blir det bare stående der. Dette skjer 99% av gangene når maskina er nyopp starta for dagen, og vil ikke komme igang med noen av spilla. Men alle program fungerer(photoshop, maya osv). Jeg har hatt maskina mi nå i 10mnd snart, og aldri hatt dette problemet før. Jeg har oppdatert til nyeste drivere og alt, akkurat som man skulle tro at mor satt i maskina og sa "ikke noe spilling før kl 6!". Fordi utpådagen så bruker den å komme seg. Det er det merkeligste greiene jeg har opplevd i mine 20år med en data i hendene Edit: Spec: I7 920 @ stock evga 280 gtx 1gb asus rampage 2 hovedkort Corsair dominator 6gb Tagan 800w PSU windows vista med de nyeste oppdateringer Endret 31. oktober 2009 av mayaman Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ingen som har noen formening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå