Superchez Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 SimenAndre, veldig fint at du hjelper han etc.. Men jeg tror han faktisk må lære seg det aller basiske først. Han kan ikke bare kopiere/lime inn din kode, og tro han har laget et spill, uten videre. konsept1, du må lære deg det grunnleggende først, slik at du kan senere lage spill. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Det man lærer mest av er å få en kode og se på den. Ta bort kode og legge til diverse kode, altså eksperimentere litt. Dessuten har jeg kommentert så og si hver linje av koden. Det er ihvertfall klart det jeg lærer mest av, å se på andre sin kode og prøve meg fram. Jeg har også programmert det uten noe vanskelig å forstå, uten noe vanskelig kode. Det eneste som er vanskelig er kanskje det med å få fullskjerm, men jeg vet ingen andre metoder. Dessuten er det bare å kopiere det samme hele tiden, det blir jo det samme til alle spill. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Men jeg tror du bør prøve å lage noe også fra bunnen av. For det er lett å se på det jeg gjør og så tro at du kan det. Tror det er også litt tidlig for deg å bli med noen for å lage ett spill. De vil sannsynligvis lage alt sammen, for du har nok ikke kunnskaper nok enda. Men hvis du trener deg litt vil du fort bli god. Hvis du trener deg en stund hver gang, vil jeg nok tro du klarer fint å lage snake, pacman, space invaders og kanskje tilogmed super mario. Lenke til kommentar
konsept1 Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Den er god vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå