CheeseJunk Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Yo! Current K&H-skoleoppgave:Å lage en reklamefilm i Pivot og Windows MovieMaker. My problem: Vi har to uker igjen, og jeg har ikke gjort en drit. Det størte problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal reklamere for. Det beste hadde vært noe simpelt som ikke nødvendigvis koster så mye tid å produsere i et program som Pivot, men som allikevel slår an. Help, any? Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Last ned en pivot film fra youtube. Og si at du har laget den. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hodepine-tabletter. En stick-figur i pivot står i ro, legg ved blunke-effekt eller andre små bevegelser for å vise at det ikke bare er et bilde. La dette gå i et par sekunder, før det kommer en ambolt og moser han over hodet. Så fader du til hvit bakgrunn med et bilde av f.eks. Paracet og et fint lite slagord under. "Paracet helbreder hodepine" f.eks. Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 God idé! Så kan jeg sikkert legge til en som sitter med skikkelig falsk stemme og snakker om hvordan han fikk en ambolt og en elefeant og et piano i hodet, og at hodepine-tablettene gjorde alt bra. Tar fortsatt imot forslag, folkz! Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hmm, driver litt med pivot selv ^^ Men det er ikke poenget. Hva skal filmen handle om? Paracet hodepine tablett? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Lag en reklamefilm for den nye Gilette Super Ultimate Mach 9 Fusion Power Extreme Edition med 9 blader. Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Filmen skal handle om hva som helst. Om noen har så mye tid til overs og så mye peiling på Pivot at de gidder å lage en film til meg hadde det vært enda bedre enn å komme med en nice idé, for da hadde jeg nemlig sluppet å gjøre noe annet enn å fikse det i MovieMaker og skrive en stygg tekst om hvordan jeg lagde den :rolleyes: Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg leverte ikke den oppgaven du har nå og fikk 4 til jul og en anmerkning bare (selv om jeg lagde den, glemte bare å levere den to ganger..). Så hvis dere har Silje så kan du egentlig droppe det som meg. Endret 24. oktober 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Filmen skal handle om hva som helst. Om noen har så mye tid til overs og så mye peiling på Pivot at de gidder å lage en film til meg hadde det vært enda bedre enn å komme med en nice idé, for da hadde jeg nemlig sluppet å gjøre noe annet enn å fikse det i MovieMaker og skrive en stygg tekst om hvordan jeg lagde den :rolleyes: Haha xD Kan prøve å gjøre noe for deg. Så har jeg noe å drive på med også. Dere er heldige som får lage animasjoner med pivot til en innlevering... I Haugesund skjer det ingenting... Men som sakt, kan prøve Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg leverte ikke den oppgaven du har nå og fikk 4 til jul og en anmerkning bare (selv om jeg lagde den, glemte bare å levere den to ganger..). Så hvis dere har Silje så kan du egentlig droppe det som meg. Har vurdert det sterkt, men det blir isåfall en nødløsning. Haha xD Kan prøve å gjøre noe for deg. Så har jeg noe å drive på med også. Dere er heldige som får lage animasjoner med pivot til en innlevering... I Haugesund skjer det ingenting... Men som sakt, kan prøve Det hadde vært dritnice om du gadd å ordne noe, keep me informed 'bout your work! Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ja da, men har blitt litt rusten for jeg har ikke brukt programmet på rundt en månded nå da. Men var det to uker til, da kan jeg prøve så godt jeg kan, men den blir helt sikkert ikke så lang (Lager ikke så veldig lange klipp.) Men som sakt (igjen,) skal prøve xD Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Flott! Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Vel, første del av animasjonen er ferdig tror jeg. Må kanskje jobbe litt mer med den da. Tenkte bare ut noe kjapt: En som sitter å ser på Tv, så kommer en flyvende rullestol å knuser tv'n. Og han går til El Kjøp for å kjøpe ny. Du kan si fra om du vil ha en anna butikk men det var bare noe jeg fant på i slengen. Det med rullestolen er jo bare for litt lam humor i reklamen da. Men du må selvsakt finne lyder får å få mer liv i filmen. (Tror kanskje du må trykke på bilde for at det skal funke.) Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Fantastisk! Andre scene kan evt. være at han har fått seg ny Elkjøp-TV, og at en flyvende rullestol nok en gang kommer. Forskjellen er at rullestolen bare preller av, TV-en er nemlig rullestol sikret. ELLER så kan det være reklame for forsikring eller whatever. Gjør hva du vil! Endret 25. oktober 2009 av CheeseyJunk Lenke til kommentar
adhjort Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Noen fler som føler seg fristet til å lage en lignende film? Samme klasse, samme oppgave, samme situasjon! :rolleyes: Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Fantastisk! Andre scene kan evt. være at han har fått seg ny Elkjøp-TV, og at en flyvende rullestol nok en gang kommer. Forskjellen er at rullestolen bare preller av, TV-en er nemlig rullestol sikret. Noen fler som føler seg fristet til å lage en lignende film? Samme klasse, samme oppgave, samme situasjon! :rolleyes: Hehe, det at rullestolen bare preller av tv'n er ganske genialt. Den kan treffe tv'n og så i personen xD Men hvor lang skal den være sånn ca.? En reklame er vel ikke mer enn 30-35 sek om jeg ikke tar feil. Lage en til? Om det er 2 uker til det skal leveres inn kan jeg godt hjelpe til med oppgaven :3 Men da må jeg få noen basic ideer som jeg kan lage ut fra da. Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Reklamen skulle vare i rundt 30 sekunder ja, og bestå av minst to scener. Så skulle man ha bakgrunner osv, det kan du jo fikse om du vil, eller så skulle nok jeg være i stand til å hente noe fra nettet eller lage noe i paint. Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Da må du lage noe til meg i paint sånn at jeg kan legge det inn. Helst ikke noe fra nette. Prøvde det en gang, når det kommer i windows movie maker ser det ufattelig elendig ut... Så bare lag noe i paint eller hvor det skulle være til meg du, så ska eg prøva å fiksa resten ^^ Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Er det vanskelig å legge inn? Evt. kan du jo gi meg fila i .piv format og si litt om tankene dine rundt bakgrunner, så kan jeg bare sette det inn selv, før jeg fikser lyd og sånn i moviemaker Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er ikke vanskelig å legge inn, men du bør helst ha laga det i paint. Eller bruke et bmp bilde. Men om du skal ha piv fila kan du bare sende meg mailen din i et pm, så sender jeg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå