Gå til innhold

RIAA MOTHER(SENSUR)

Anbefalte innlegg

Har de riaa folka rett til og saksøke folk i Norge og??

Går de etter kunn folk som sherer musikk??

Trudde det ikke var noen lover mot og laste ned progg og spill i Norge jeg... trudde bare at det var ulovlig og dele det ut til andre.

hvis de er ute etter og ta folk burde de ta seg en tur til TG eller lignende steder. der hadde de sikkert fått saktsøkt samtlige av dem som er der.

Merklig att polti ikke tar rassia på slike steder hvis det og laste over filmer, musikk og spell er ulovlig.

DØD over RIAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å si noe helt sikkert så tror jeg filmer og musikk er lovlig å laste ned til eget bruk i Norge, IKKE programvare.

Uansett, selv om jeg ikke liker metodene deres for å stoppe piratkopiering så ser jeg helt klart motivet for å gjøre det.

PS: Du får ikke frem budskapet ditt særlig seriøst ved bruk av ørten :evil: og en slik tone.

Lenke til kommentar
Fram til 31. desember 2003 kommer man ikke i buret for å ha lasta ned det nye albumet til Lene Marlin..

Da er jeg reddet...

Lurer på en ting.

Si at jeg laster ned en film, og dette ikke er lovlig. RIAA finner så ut at IPen "80.xxx.xx.xxx" har lastet ned filmen ulovlig. De finner så ut at ip'en hører til NGT, og at det er kunde nummer 92456 som er tildelt ip'en. Kunde nummer 92456 er meg, og de vet dermed at filmen er lastet ned fra en pc i mitt hus.

Men hvordan i helsike skal de annklage/bøtelegge noen for dette? De aner ikke hvem som har lastet ned filmen. Det er ikke sikkert at en i minm familie har gjort det engang. En venn kan ha vært på lan og lastet ned filmen på sin pc.

De kan finne hvilken ip som laster ned (u)lovlige ting, men de kan ikke finne ut hvem, ergo har de ingen sak.

Lenke til kommentar
Fram til 31. desember 2003 kommer man ikke i buret for å ha lasta ned det nye albumet til Lene Marlin..

Da er jeg reddet...

Lurer på en ting.

Si at jeg laster ned en film, og dette ikke er lovlig. RIAA finner så ut at IPen "80.xxx.xx.xxx" har lastet ned filmen ulovlig. De finner så ut at ip'en hører til NGT, og at det er kunde nummer 92456 som er tildelt ip'en. Kunde nummer 92456 er meg, og de vet dermed at filmen er lastet ned fra en pc i mitt hus.

Men hvordan i helsike skal de annklage/bøtelegge noen for dette? De aner ikke hvem som har lastet ned filmen. Det er ikke sikkert at en i minm familie har gjort det engang. En venn kan ha vært på lan og lastet ned filmen på sin pc.

De kan finne hvilken ip som laster ned (u)lovlige ting, men de kan ikke finne ut hvem, ergo har de ingen sak.

Tipper det blir som om du låner bort hagla til naboen, og han dreper 14 stk med den, uansett om det var naboen, så er du også i trøbbel :-)

Lenke til kommentar

film/musikkbransjen har gått på smell etter smell oppgjennom historien.

det begynte med at de ble tatt totalt på senga når musikk-kasettene kom og folk spilte over LP'ene sine på disse og delte ut.

Samme skjedde så med CD'er, men de fikk ut fingern og skjønte at noe måtte gjøres, Videospillere kom med kopi beskyttelse, forsøk på dette hvertfall, DVD'er ble enda vanskeligere, og det ble til og med rettssaker i lille Norge (jf Jon).

De kommer garantert til å kjempe med nebb og klør og det de har av skarpe gjenstander på kroppen.

P2P er blitt en naturlig del av det å ha data med internett på. Så for RIAA-siden er det absolutt et stort problem. Det er nå enklere enn noen gang å piratkopiere, trenger ikke kjenne de du kopierer fra engang.

Lenke til kommentar

Det er nok slike som meg som blir tatt først... sitter på uninett og sharer "endel".. Kjører firewall og sperrer alle kjente porter som riaa har, så jeg er nok ikke den første som blir tatt, men uansett så er du nok ganske trygg om du sitter på en stakkars adsl linje... :lol:

Lenke til kommentar
personlig syntes jeg man burde havne i buret for å høre på lene marlin

enig, finnes ikke noe værre å laste ned.....

MEN, RIAA har ikke NOEN SOM HELST MYNDIGHET i norge.....så de kan bare ta meg seg de stakkars artistene som tjener millioner på å skrike å dra til ******.

I norge så er det vel noe lignende organisasjon(****** og).

Dette blir vel som det er med bomveier eller fotobokser langs veien, eier av bil(linje) er ansvarlig for trafikken......så det blir vel med i loven at eier av linjen er ansvarlig.. :evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

la meg bare vise deg ett av mine yndlingssitat her på forumet:

Strengt tatt vil hverken Politiet eller Økokrim løfte en finger. De har tross alt viktige(re) ting å ta seg av.

Hvis det er noen som vil gjøre noe mot piratkopiering så er det plateselskapene selv. I værste fall kan de gjøre noe tilsvarende det som ble gjort i danmark i vinter: Spore IP'en, søke datatilsynet om lov til å få personopplysninger, og hvis de får ja på den søknaden kan de sende anklagene og tillatelsen til ISP'er og be om personinfo. Dvs. ikke alle ISP'er vil være like behjelpelige med dette. Hvis ISP'en ikke gidder så må plateselskapene gå til politiet for å få dem til å true med ransakningordre. I praksis er enten ISP'en medgjørlig eller så blir de det etter en telefon fra politiet. Vil ISP'en fortsatt ikke samarbeide med plateselskapene så gidder neppe politiet å sette inn ressurser på dette og henlegger saken. Plateselskapene kan jo anke osv. og kanskje politiet går med på å gjøre en liten rassia kun for å sette et eksempel. Politiet har tross alt viktigere ting å gjøre så en slik rassia blir neppe mer enn et engangstilfelle.

I praksis er du veldig trygg. Av 4,7 millioner nordmenn, derav drøyt 3mill med tilgang til internett så er det kun 4 i norge som har fått så mye som en bot for piratkopiering. (De som fikk bot var NTNU-studenter som delte Ringenes herre II via DC++ i hauger til hvem som helst på utenlandske hub-er.)

Så, når politiet i Norge ikke klarer stoppe det HAVET med kriminalitet som faktisk foregår og som faktisk er farlig, hvor i huleste skulle de få ressursene nok til å hente inn enkeltindivider som har en CD eller to lagret på sin lokale harddisk? ;)

Lenke til kommentar
Det er nok slike som meg som blir tatt først...
Kjører firewall og sperrer alle kjente porter som riaa har, så jeg er nok ikke den første som blir tatt

Splitta personlighet? :lol:

Hmmm, du må nok lese litt bedre før du ler... :lol:

Jeg skrev; "slike som meg", altså oss som har litt bedre linje og sitter på uninett f.eks, med dette menes ikke direkte meg, men jeg er i faresonen..

Deretter forklarer jeg at jeg har tatt mine forhåndsregler, og sikret meg mot riaa sine ip`r, dermed er risken betydelig mindre for meg, men mine brødre med like bra linje som meg(slike som meg) vil fortsatt være utsatt...

Håper du forstod hva som ble skrevet... :lol::woot::lol:

Lenke til kommentar
la meg bare vise deg ett av mine yndlingssitat her på forumet:

Strengt tatt vil hverken Politiet eller Økokrim løfte en finger. De har tross alt viktige(re) ting å ta seg av.

Hvis det er noen som vil gjøre noe mot piratkopiering så er det plateselskapene selv. I værste fall kan de gjøre noe tilsvarende det som ble gjort i danmark i vinter: Spore IP'en, søke datatilsynet om lov til å få personopplysninger, og hvis de får ja på den søknaden kan de sende anklagene og tillatelsen til ISP'er og be om personinfo. Dvs. ikke alle ISP'er vil være like behjelpelige med dette. Hvis ISP'en ikke gidder så må plateselskapene gå til politiet for å få dem til å true med ransakningordre. I praksis er enten ISP'en medgjørlig eller så blir de det etter en telefon fra politiet. Vil ISP'en fortsatt ikke samarbeide med plateselskapene så gidder neppe politiet å sette inn ressurser på dette og henlegger saken. Plateselskapene kan jo anke osv. og kanskje politiet går med på å gjøre en liten rassia kun for å sette et eksempel. Politiet har tross alt viktigere ting å gjøre så en slik rassia blir neppe mer enn et engangstilfelle.

I praksis er du veldig trygg. Av 4,7 millioner nordmenn, derav drøyt 3mill med tilgang til internett så er det kun 4 i norge som har fått så mye som en bot for piratkopiering. (De som fikk bot var NTNU-studenter som delte Ringenes herre II via DC++ i hauger til hvem som helst på utenlandske hub-er.)

Så, når politiet i Norge ikke klarer stoppe det HAVET med kriminalitet som faktisk foregår og som faktisk er farlig, hvor i huleste skulle de få ressursene nok til å hente inn enkeltindivider som har en CD eller to lagret på sin lokale harddisk? ;)

tror jeg må si meg enig der, hvis en som banker opp tilfeldige forbipasserende skal få mildere straff enn en som har 1000mp3er på hden så er det noe galt her i verden......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...