Keylar Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei, jeg har ikke eid en konsoll siden jeg hadde Nintendo 64. Har alltid brukt pc'n som spill senter. Da wii'n kom fristet det veldig men hadde egentlig ikke så lyst å sløse penger på noe jeg kanskje ikke spilte på i hele tatt. Nå har jeg nogenlunde bestemt meg for å kjøpe meg en Wii, men vil gjerne høre hva dere som har Wii syntes om konsollen. Hvordan fungerer spill i forhold til det at konsollen teknisk sett ikke er veldig sterk?. Lenke til kommentar
anonym11114 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg og var veldig begeistret for Wii når den kom ut men jeg må ærlig talt si at jeg ikke har spilt på min Wii på et halvt år. Antall gode spill kan telles på en hånd, og de fleste av de er Mario spill. Grafikken er jo omtrent på PS2 nivået, men det er jo ikke det som teller med en Wii. Jeg vil heller anbefale deg en PS3 eller 360; de kommer snart med sine bevegelseskontrollere. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Wii har mange fine spill i alle sjangere, husker det var veldig dårlig med spill til den ganske lenge når den kom i salg. Idag er det lett 10-15 spill som jeg kjenner til som jeg kunne tenkt meg som ny Wii eier. Wii er sosialt og morro...grafikken er på nivå til PS2 og høy oppløsning er det langt ifra. Men Wii handler om gameplay og morro, og der vinner Wii over dem andre maskinene uten å blunke. X360 og PS3 som blir nevnt kommer ja med sine egne kontrollere men det tillsier ikke at spillene som er på Wii gjør det...det tviler jeg nok heller på. Lenke til kommentar
Mauli Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg hadde tenkt til å kjøpe wii jeg også helt til fant at det ikke er noe achievemnts/trophies system på det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvis jeg skulle ha en konsoll, så hadde det enten blitt PS3 eller Xbox 360. Wii er veldig morro i starten, men etterhvert blir det bare en støvsugermagnet (pun intended), og drar bare frem av og til når man har kompiser på besøk - hvis den i det hele tatt blir det. Så jeg sier heller gå for en av de andre konsollene, som du vil ha mye mer morrotid med (jeg har iallefall det). Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvis spill som Mario (Kart, Galaxy, Party, Baseball, Paper, osv) og Zelda frister, så kjøp en Wii. Det er fine spill som byr på mye moro. Hvis ikke de frister, så anbefaler jeg deg heller å vurdere andre konsoller. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) bruker ikke wiien så mye, spiller mest fps på pc for tiden, men har hatt mange gode timer med den. om du skal game mye, hver dag, og ikke har en 360/ps3/bra pc, ville jeg heller prioritert en av de. http://www.gametrailers.com/video/screwattacks-reasons-screwattack/33664 Endret 4. november 2009 av Såpe Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 wii er en veldig bra konsoll ved siden av xbox og eller ps3.. men ikke som eneste konsoll i huset.. Så kanskje du burde kjøpe xbox eller playstation først? Lenke til kommentar
lrims Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Siden du allerede bruker PC som spillmaskin vil du få en mer variert opplevelse ved å kjøpe Wii isteden for PS3/360(selvsagt dersom du bare skal ha en konsoll). Skal du ha Wii grunnet dens sosiale flerspiller delen eller for de klassiske Mario/Zelda/Metroid seriene? For utenom de to, scorer Wii'en rimelig lavt. Lenke til kommentar
PantZman_InnleggNO Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 wii er en veldig bra konsoll ved siden av xbox og eller ps3.. men ikke som eneste konsoll i huset.. Så kanskje du burde kjøpe xbox eller playstation først? Enig i det du sier. Wii leverer en del andre spill som ikke finnes på andre konsollene. De fleste gode spillene leveres av Nintendo selv. Mario, Zelda og lignende. Multiplattform ville jeg kjøpt på en annen plattform. Skal du ha Wii på flatskjerm må du ha en komponent kabel. Kabelen som følger med konsollen er søppel (funker ok på CRT TV). Samme gjelder forsåvidt på PS3. Xbox 360 (elite) leveres med alle alternativene så der er det ikke nødvendig å kjøpe noen kabel. Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Wii for meg ihvertfall har hatt hovesaklig mer fokus på gameplay og spesielt Party play.. Der man faktisk har det mer morro med venner som spiller med deg rett og slett. Gode eksempler på det er jo Mario Party, Mario Kart, New Super Mario Bros, Super Smash Brawl. Enspiller delen kunne kanskje vært sterkere på denne konsollen men fremdeles har noen strålende perler som Zelda, Mario Galaxy, No more heroes og Metroid Trilogy. Jeg vurderte egentlig en PS3, til jeg fant ut at konsollen mangler litt for mange eksklusive spill.. Dvs jeg finner mange av disse spillene til PC. Og har man en kurrant PC så det er omtrent ikke noe vits.. Er ikke fanboy av noen av disse konsollene, Xbox360, PS3 og Wii er bra på sine egne måter selvom dem er som noen kranglende søsken. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Metroid Prime Trilogy Metroid Prime: Other M Muramasa: Demon Blade Fragile: Farewell Ruins of the Moon Monster Hunter Tri Madworld Super Mario Galaxy Super Mario Galaxy 2 Last Story Sin & Punishment 2 Fatal Frame IV Tales of Graces The Sky Crawlers A Boy and His Blob ..pluss flere titalls solide titler på Virtual Console. Håper jeg gjorde valget litt lettere for deg. Endret 27. februar 2010 av Shifty Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg kunne kjøpt en Wii blindly alene for Super Mario Galaxy!!! Glad jeg sitter med Wii Black Limited Edition Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 I starten er Wii eit artigt leiketøy, men ein blir ganske fort lei det. Ikkje fullt så mange bra spel som Xbox 360 / Playstation 3, men som nokon allereie har sagt så er det størst variasjon med Wii frå PC. Så gjev jo dei fleste Mario spela uffateleg mykje moro når ein spelar med kompisar. Vil anbefale Mario Strikers Charged Football, som er det spelet eg spelar mest på Wiien min. Ville helst prøvd å skaffe fulltallig med kontrollar, ettersom det er multiplayeren som er meest kos. Lenke til kommentar
Ine_InnleggNO Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Personlig ville jeg gått for en Xbox 360 eller en PS3. Selv eier jeg en Xbox 360 og en Wii, samt at jeg låner en PS3 i rundt en måned. Og må si at jeg fortsatt spiller mest Xbox. Wii har de få gode spillene som absolutt er verdt å få med seg, men jeg vil påstå at konkurrentene har mange fler gode spill. Wii-spill er ofte enten utrolig dårlige, eller ufattelig bra. Hvis du likevel bestemmer deg for å kjøpe deg Wii; Super Mario Glaxy Super Smash Bros. Brawl The Legend of Zelda: Twilight Princess MadWorld Okami (finnes også til PS2) Resident Evil: The Darkside Chronicles Sky Crawlers: Innocent Aces Muramasa: The Demon Blade No More Heroes The Conduit Deadly Creatures De Blob Super Paper Mario Dead Space Extraction World of Goo (Wii-ware, finnes også til PC) Metroid Prime: Trilogy A Boy And His Blob Call of Duty: Modern Warfare Reflex Punch-Out!! Rabbids Go Home Little King's Story Det er sikkert en håndfull andre spill jeg har glemt - det var disse jeg kom på i farta. Det finnes gode spill til Wii, det gjelder bare å lete litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå