tmxx Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei! Jeg har en Xbox 360 elite som jeg så gjerne skulle ha fått Live til og fungere på, men jeg får feilmeldingen MTU Setting must be 1364 or Higher. jeg har søk på nettet gang på gang om hva som må gjøres. jeg har logget inn på routern som jeg har men jeg finner ikke en slik innstilling som MTU. jeg har også prøvd og åpne porter uten hell. jeg har en 3com officeconnect Wireless 108 mbps cable/DSL router. Har også vurdert om jeg må skaffe meg en annen router, men prøver ett siste forsøk, om det er noen som veit om denne funksjonen er og kan endres på i 3com routeren. På forhand takk Torstein Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 har samme ruter her, fungerer glimrende. så feilen ligger nok en annen plass? Lenke til kommentar
tmxx Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 okei, godt å høre at det fungerer med det modemet. kan det ha noe med hvilken leverandør jeg har på bredbåndet? Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vanligvis reparer MTU feilen av seg selv etter at du restarter modemet. Har du prøvd å tilbake-stille modemet til fabrikk instilingene? Hvis du har andre maskiner kobblet opp på modemet mens du bruker xboxen, prøv å skru de av og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 For å være sikker på at det er et nettverksproblem kan du prøve å kjøre en 'ping -f -l 1364 gamer.no' på din pc, hvis denne gir beskjed om at pakken er fragmentert er det nettproblem. MTU må være satt høyere enn 1364 i alle ledd, hvis 3com boksen ikke har mulighet til å endre størrelsen manuelt mener jeg at den er låst på 1500 så det skal ikke være noe problem der. Du kan spørre din nettleverandør hva verdi som er konfigurert på modemet. PS: Husk alltid å oppdatere firmwaren på de 3com boksene, da de som du får fra butikk kan ha mange år gammel fw. Lenke til kommentar
tmxx Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 okei skjønner, hvordan kjører jeg en ping -f -l 1364 gamer.no ? vil prøve alt så jeg kan få sjekket om det er nettproblem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå