Treningsmagasinet.no Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg håper jeg får svar på spørsmålene mine. Hvilke muskler/muskelgrupper trener jeg når jeg trener brystsvømming? Hvilke øvelser kan jeg gjøre (styrketrening) for å trene disse på land også? Har dere forslag til uttøyingsprogram og oppvarmingsprogram jeg også kan bruke i forkant av styrketreningen? På forhånd takk! Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Mange undervurderer svømming som treningsform. Det er en del riktig det som sies om brystsvømming her, men at 70-80% av fremdriften kommer fra bena er bare helt tullete. Det er aldri mulig å tilskrive fremdrift i vann til en enkelt bevegelse. Svømmer du bryst er det en kombinasjon av kjernemuskler i rygg og mage, ben, samt skuldre og underarmer som belastes betydelig. Svømmer du bryst riktig vil du også merke belastning i brystet. For å få til å svømme korrekt bryst, kreves det ekstrem styrke bl.a. i armer og rygg/bryst. De ferreste er sterke nok til å gjennomføre en korrekt teknikk på brystsvømming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg