Gå til innhold

er det Sony som eier Blu-Ray?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony er Utvikleren bak Blu-Ray..

Akkurat som JVC var utvikleren bak VHS-kasetten...

Blu-Ray er ikke et selskap eller en enerett til produksjon, det er en teknologi og en patent...

Hvemsomhelst kan produsere blu-ray plater, spillere osv, sålenge de betaler sony uante mengder penger for patenten de bruker i produksjonen...

Samme som JVC med VHS...

CD platen foreksempel var et samarbeid mellom Phillips og Sony...

Lenke til kommentar

De kan nekte MS for og ikke bruke BD,men det er forskjellige avdelinger. Sony har en PS3 avdeling,TV,MP3,DVD,BD og mye mer avdelinger. Samme med MS. De som lager MS OS driter om de har console war mellom PS3 og X360(f.eks). Det handler om og laget penger ;).

The current 20 board members (as of June 2009) are:[4]

* Apple Inc.

* Dell Inc.

* Hewlett-Packard

* Hitachi, Ltd.

* Intel Corporation

* LG Electronics (Lucky GoldStar)

* Mitsubishi Electric

* Microsoft

* Panasonic (Matsushita Electric Industrial)

* Pioneer Corporation

* Royal Philips Electronics

* Samsung Electronics

* Sharp Corporation

* Sony Corporation

* Sun Microsystems

* TDK Corporation (Tokyo Denki Kagaku)

* Thomson SA

* 20th Century Fox

* Walt Disney Motion Pictures Group

* Warner Bros. Entertainment, Inc.

Var det ikke Sony sin da?,hvordan kan MS være med på det og alle de andre?

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at folk assosierer Blu-ray med Sony er vel PS3, og fordi de pushet formatet veldig med PS3. MS var såvidt jeg husker nøytrale inntil Toshiba kom med HD DVD, og det var også, ifølge mitt rare minne, mer fordelaktig for forbrukere.

Microsoft og Sony er mye mer enn bare spillselskaper. Microsoft reklamerer for Sony Vaio (PC) og Sony reklamerer for Windows Vista/7. Microsoft kunne sikkert fjernet støtte for Blu-ray i Windows, men det ville alle tapt på. Færre grunner til å kjøpe Windows, færre plattformer å bruke Blu-ray på.

If you can't beat them, join them.

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at folk assosierer Blu-ray med Sony er vel PS3, og fordi de pushet formatet veldig med PS3. MS var såvidt jeg husker nøytrale inntil Toshiba kom med HD DVD, og det var også, ifølge mitt rare minne, mer fordelaktig for forbrukere.

Microsoft og Sony er mye mer enn bare spillselskaper. Microsoft reklamerer for Sony Vaio (PC) og Sony reklamerer for Windows Vista/7. Microsoft kunne sikkert fjernet støtte for Blu-ray i Windows, men det ville alle tapt på. Færre grunner til å kjøpe Windows, færre plattformer å bruke Blu-ray på.

If you can't beat them, join them.

jeg skjønte ikke det siste du sa :p ------> If you can't beat them, join them. / altså jeg vet hva det betyr,men ser ikke hvorfor du skrev det,seriøst reklamerer Microsoft for Sony Vaio?,jeg var veldig sur når jeg så at 360 var mer populær enn PS3...men skjønner det hvorfor de er mer populær,selskaper tjener penger med og gjøre noe. Hvis MS sitter og gir ikke noe til Sony eller andre selskaper de har kamp mot...tjener de ikke penger. MS er ikke kjent for Hardware,Sony er ikke kjent for Software, MS lagdet Hardware...de fikk RROD.

Lenke til kommentar

Han mente vel at MS viser Sony Vaio maskiner i reklame bilder / filmer for Microsoft produkter. (Windows og Office f.eks.) Og det samme gjelder for Sony når de viser reklame bilder / filmer for sine maskiner, da er det nok som oftest Windows som vises.

Og teknisk sett så var det ikke MS som lagde X360, selve produksjonen er satt bort til en underleverandør, men de hadde tydeligvis ikke testet det så godt, når såpass mange fikk problemer med RROD.

Lenke til kommentar

jeg skjønte ikke det siste du sa :p ------> If you can't beat them, join them. / altså jeg vet hva det betyr,men ser ikke hvorfor du skrev det,seriøst reklamerer Microsoft for Sony Vaio?,jeg var veldig sur når jeg så at 360 var mer populær enn PS3...men skjønner det hvorfor de er mer populær,selskaper tjener penger med og gjøre noe. Hvis MS sitter og gir ikke noe til Sony eller andre selskaper de har kamp mot...tjener de ikke penger. MS er ikke kjent for Hardware,Sony er ikke kjent for Software, MS lagdet Hardware...de fikk RROD.

Med "If you can't beat them, join them." siktet jeg til når Blu-ray 'seiret' over HD DVD. Hvis formatet en støttet tapte er det bare å ta det til seg og gå over til den kommende standarden. Hvis ikke blir en utenfor en etterhvert veldig sentral del av spill og filmmediene. MS har meg bekjent godt med maskinvare bak seg, mest tastatur, datamus og webcam, men det er nå noe. De har også Zune i tillegg til Xbox/ Xbox 360. RROD må assosieres med Xbox 360, ikke Microsoft. RROD er den feilen den er fordi MS Xbox 360 på markedet.

Hva du mener med "Hvis MS sitter og gir ikke noe til Sony eller andre selskaper de har kamp mot...tjener de ikke penger." skjønner jeg ikke.

Han mente vel at MS viser Sony Vaio maskiner i reklame bilder / filmer for Microsoft produkter. (Windows og Office f.eks.) Og det samme gjelder for Sony når de viser reklame bilder / filmer for sine maskiner, da er det nok som oftest Windows som vises.

Det har du rett i. Såvidt jeg vet selges ikke Vaio maskiner med annet enn Windows(kan fort ta feil her!) og på det punktet samarbeider Sony og MS veldig mye. Blu-ray drev i datamaskiner er også fordelaktig for både MS og Sony, som jeg skrev tidligere.

Og teknisk sett så var det ikke MS som lagde X360, selve produksjonen er satt bort til en underleverandør, men de hadde tydeligvis ikke testet det så godt, når såpass mange fikk problemer med RROD.

Dette er jeg ikke sikker på, men det er nå klart at Xbox 360 ikke var stresstestet nok før launch.

Lenke til kommentar

Hva du mener med "Hvis MS sitter og gir ikke noe til Sony eller andre selskaper de har kamp mot...tjener de ikke penger." skjønner jeg ikke. <----- det jeg mente med det var at MS gir ting til Sony sin maskinvare. Selvom PS3 og X360 har konsoll krig. De har forskjellige avdelinger. Så OS delen bryr seg ikke om X360. Eller om Sony,de tenker på og ha bra OS og selge mye... skjønner du hva jeg mener nå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...