head_hunter Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Viss de ryktene om bluray spiller til xbox viser seg å være sanne kan det komme spill som bruker bluray til xbox eller gamle spill med flere dvder på en bluray? For meg høres dette teknisk mulig ut, men jeg har bekjente som sier det ikke går medmindre bluray spilleren er innebygd og ikke sånn som HD-dvd var før den feilet. Det kan jo tenkes at de måtte brukt en kabel som klarte å overføre data i store mengder for eksempel optisk eller hdmi. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det blir vel som med HD DVD drevet tenker jeg. Altså at det vil bli mulig å lese Blu-Ray filmer, men ikke å spille spill. Uansett tror jeg ikke Microsoft synker så dypt som å lansere en ekstern dings som lar deg spille eksklusive utgaver av enkelte spill. Det vil bli svindyrt for utviklere som skal gi ut spillene sine på begge format, og ikke minst vil det skape et skille i både hvilke utviklere som har råd til nettopp det og i hvilke forbrukere som har råd til det. Det er vel teknisk sett mulig, ja, men det vil ikke skje. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hvis Blu-Ray kommer til Xbox 360 blir det nok utelukkende for film. De ekskluderer over 30 millioner kunder hvis de skulle finne på å utgi spill på blåstråle, så det skjer neppe med det første i det hele tatt. Endret 22. oktober 2009 av Laland Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Det hadde ikke verdt noe forskjell om den hadde verdt innebygd vell? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Neppe, og det er nok derfor vi ikke vil se noen X360 med innebygd Blu-Ray spiller. Det og at det er kostbart selvfølgelig. I neste generasjon derimot forventer jeg integrert Blu-Ray spiller og jeg håper også på Games on Demand for alle spill. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Skulle gjerne sett Blu-ray i alle nestegenerasjonskonsollene, men etterhvert som minnebrikker får større og større kapasitet håper jeg det blir en verdig konkurrent. GoD for nye spill er en stor midtfinger til retail, så tviler på at det skjer med det helt første. PSP Go er et interessant eksperiment der. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nå er det jo noen år igjen til de neste konsollene vil se dagens lys, og forhåpentligvis vil Games on Demand bli godt mottatt innen den tid. Men som du sier er jo Games on Demand en fin og strak midtfinger til mange butikker, men å ha muligheten hadde jo vært fantastisk. Ang minnebrikker osv håper jeg at SSD har kommet godt på vei slik at vi kan få noen hundre (om ikke tusen) GB på SSD disker også. Nå merker jeg at jeg egentlig avsporer rimelig vidt.. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Heh, ja de kan jo ta ala CD addon som Sega gjorde. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Og vi så jo hvordan det gikk med Sega. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Nå har visstnok resten av Microsoft-selskapet avkreftet ryktene med at Blu-ray tilbehøret som ble omtalt er beregnet for PC, ikke Xbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå