Treningsmagasinet.no Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er en mann på 41 år, som driver med landeveissykling. Jeg sykler en del ritt fra april til september, og er i brukbar form i veteransammenheng. Etter en rolig oktober er jeg snart klar for å begynne oppkjøringen til 2010-sesongen. Ut fra det jeg lært om trening bør intervalløktene i grunntreningsperioden (nov - mars) primært gjøres i sone 3, altså under terskel. Er dette riktig oppfattet? Bør man i denne perioden også trene på intensitet over sone 3? I så fall hvor ofte? I tillegg lurer jeg på hvor mye samlet intervallarbeid man bør ha i sone 3 økter, og evt. i økter over sone 3, samt hvor lange drag man bør kjøre. I vinterhalvåret trener jeg intervalløktene på rulle. I tillegg løper jeg litt som alternativ trening. På forhånd takk for svar! Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvor er det blitt av alle kommentarene? Er det bare jeg som ikke kan se de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg