Gå til innhold

Harddisk restartes

Anbefalte innlegg

Hei!!

etter å ha spilt 4-5 timer på pcen min så driver harddisken å restarter seg. Dette fører til at systemet fryses og etter 5-10 sekunder gjennopprettes. Hvorfor skjer dette? for lite strøm?

det er en 120 gb 8mb cache western digital. Kjøpte den fra komplett for 10 dager siden. Hva koster det for meg å returnere og få nytt/reparert hd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk slik det arter seg dersom Windows eller BIOS har slått av disken pga. disken mer enn x minutter uten lesing/skriving, og noe skal leses fra/skrives til disken. Da må disken startes, og det tar noen sekunder. I løpet av den tida "låser" Windows seg tilsynelatende.

Lenke til kommentar

Ville bare si at jeg åsså har dette problemet med en 80gb seagate med 8mb cache. Har ikke noe med powersave funksjonen å gjøre i det hele tatt. Men maskinene fryser liksom i kanskje 10 sekunder. Skikkeli anoying. Håper noen vet hva feilen er!

d-fender

Lenke til kommentar

før brukte jeg å ha sånn at harddisken slo seg av et 15 minutter, det var på den gamle maskina tror det står på fortsatt men på ny maskina mi så har jeg ikke det. trenger det ikke her. men skal egentlig ikke være noe prob allikevel. harddisken skal ikke restarte seg egentlig men.

Lenke til kommentar
jg tror jeg fikk fixet problemet :D:D:D:):):)

Satt den på slave istedenfor master :D

Ja blir ofte tullball med to sjefer på et bord! ;)

Det hender også harddisken resetter seg på grunn av varme. En av harddiskene mine resetter seg en gang i blant den (type en gang i uka), men det går fort over. :roll: Det skjer gjerne i forbindelse med stor harddisk aktivitet over tid så den blir nok "litt" varm stakkars. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...